Darbo organizavimo efektyvumo didinimas sveikatingumo ir grožio verslo įmonėje


Įvadas. Mokslinės literatūros analizė. Organizavimo samprata. Motuvacija. Tyrimo dizainas. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Organizacijos veikla, nepaisant jos apimamų sričių, priklauso nuo teisingo ir efektyvaus jos valdymo. Atsigaunant Lietuvos ekonomikai, daugėjant klientų srautui, nuolatos kintatys vartotojų poreikiai tampa rimtu uždaviniu verslui. Norint prisitaikyti prie šių pokyčių tenka keisti požiūrį į organizacijos efektyvumo didinimą bei ieškoti naujų idėjų. Todėl tema tampa ypač svarbi ir aktuali – įgūdžiai ir žinios kaip padidinti verslo organizavimo efektyvumą dažniausiai padeda atsilaikyti šiame nuolat kintančiame konkurencijos pilname pasaulyje.

                 Problema. Kokie yra didžiausi veiksniai nulemiantys darbo efektyvumą sveikatingumo ir grožio verslo įmonėje?

                 Probleminiai klausimai. Kaip padidinti komandinio darbo efektyvumą? Kaip sveikatingumo ir grožio verslo įmonėse vyksta darbo organizavimo efektyvumo didinimas? Kokios priemonės nulemia darbo organizavimo efektyvumą?

                 Darbo tikslas. Išsiaiškinti esamą imonių darbo organizavimo struktūrą bei veiksnius kas daro įtaką personalo valdymui.

3) Kiekybinio metodo tyrimu ištirti darbo organizavimo sąlygas bei trukdžius.

Darbo metodai. Tyrimas atliktas pasitelkiant mokslinės literatūros ir straipsnių analizėmis bei internetine apklausa.

Tyrimo struktūra. Darbą sudaro įvadas, teorinė, mokslinės literatūros analizės dalys, aprašomas tyrimo dizainas, identifikuojami ir aptariami tyrimo rezultatai bei pateikiamos kursinio darbo išvados.

Pagrindiniai veiksniai nulemiantys įmonės darbuotojų našumą yra susiję su jų motyvacija, teisingai apibrėžtų taisykslių buvimu įmonėje bei darbuotojų grupės dinamikomis ir darbu komandose. Taigi šios mokslinės literatūros analizės tikslas yra išsiaiškinti anksčiau minėtų veiksnių padarinius.

2. Paruošimas, derinimas, surengimas (pvz., susirinkimo organizavimas, gamybinio proceso organizavimas);

Šaltinis: ( A. Korsikienė, R., Grybaitė, 2012). Organizacijų tobulinimo vadyba. Klaipėda.

Matricos organizavimas yra funkcijų ir objekto organizavimo derinimas. Šiuo deriniu yra ieškoma tinkamo organizavimo varianto.

Matricos organizavimas reiškia funkcijų organizavimo keitimą į objekto padalinių organizavimą, todėl tokia struktūra dar vadinama įmonių pakopų struktūra.

Daugelyje įmonių įprasta atsiriboti nuo klasikinių organizavimo formų ir valdant įmonę suteikti produkcijos vadybininkui daugiau kompetencijos. Tačiau tokie reiškiniai suteikia konfliktinę situaciją tarp produkcijos ir funkcijų vadybininkų.

Didelėse įmonėse daugelis padalinių yra sujungiami ir vietoj kelių produkcijos vadybininkų yra skiriamas marketingo direktorius.

Matricos organizavimas atskleidžia ne tik dalykines darbuotojų puses ir jų gabumus, bet taip pat skatina juos vienytis ir ieškoti kompromisų.

Neabejotinai motyvacija yra vienas pagrindinių veiksnių, kuris skatina darbuotoją parduoti daugiau ar efektyviau atlikti paslaugas. Todėl norint padidinti darbo organizavimo efektyvumą būtina atsižvelgti į darbuotojo motyvacija. Belizzi (1995) savo straipsnije identifikuoja, kad individualiai apskaičiuotos premijos ir konkursai tarp darbuotojų dažniausiai nutiesia kelia neetiškam ir neteisingam konkuravimui.

Atliktas tyrimas įrodė, jog suvienodintos pardavimų normos priverčia darbuotojus jaustis blogai ir turi neigiamą efektą pačios įmonės prekių ar paslaugų pardavimui. Įmonės vidaus konkurencija nulemia pardavėjo/paslaugos atlikėjo savęs kaip aukos identifikavimui, kad ilgaeiniui tampa problema ir ypač tai nutinka su mažiau save vertinančiais darbuotojais. Be to, anksčiau minėti darbuotojai yra laikomi kaip mažiau naudingi ir ne tokie svarbūs įmonei, todėl jų išėjimas iš darbo tampa dažnesnis, nei įprastai.

Šis tyrimas išryškina problemą, jog konkuravime tarp darbuotojų vieni bando pasiekti geresnius rezultatus kolegų sąskaita. Įmonės vidaus konkursai taip pat sudaro sąlygas laimėk-pralošk (angl. win-lose) situacijai – kai vienas geriausių yra apdovanojamas, tuo tarpų vienas blogiausių yra nubaudžiamas, ko pasekoje sumažėja pastarojo motyvacija. Garon (1987) teigia, jog organizacijoje būtina sudaryti laimėk-laimėk (angl. win-win) aplinkybes, neprarandant darbuotojų. Autorius taip pat įžvelgia, jog ši konkurso sistema formuoja naują darbuotojo požiūrį – pasiekti asmeninius tikslus, bet ne įmonės

  • Microsoft Word 541 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (4854 žodžiai)
  • Kolegija
  • Roberta
  • Darbo organizavimo efektyvumo didinimas sveikatingumo ir grožio verslo įmonėje
    10 - 1 balsai (-ų)
Darbo organizavimo efektyvumo didinimas sveikatingumo ir grožio verslo įmonėje. (2017 m. Lapkričio 13 d.). https://www.mokslobaze.lt/darbo-organizavimo-efektyvumo-didinimas-sveikatingumo-ir-grozio-verslo-imoneje.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 19 d. 07:52
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo