Darbuotojų ir darbdavių komunikacija


Darbuotojų ir darbdavių komunikacija.


Darbo rinkos padėtis šiuo metu niekam nesukelia palengvėjimo jausmo. Nei valdžiai, nei darbo ieškantiems darbuotojams, nei darbdaviams. Mažų atlyginimų, nedarbo, dažnai blogų darbo sąlygų organizacijose problemos jaudina daugumą žmonių. Padėtis darbo rinkoje pablogėjusi: auga nedarbas, darbuotojų atlygiai už darbą yra nepakankamo ir nepatenkinamo dydžio, darbo efektyvumas nedidelis, darbo sąlygos darbe taip pat negerėja. Žmogaus elgsenos tyrinėtojai, gilindamiesi į tikruosius darbuotojo poreikius, jo požiūrį į darbą, į darbdavį, į pasitenkinimą darbu, vis dažniau tyrinėja žmonių laimę darbe. Darbuotojas ir darbdavys laimę suvokia skirtingai, bet sąvoka – „laimingas darbuotojas“ turėtų būti aktuali organizacijose ir sėkmingoje komunikacijoje tarp darbdavių ir darbuotojų. Darbuotojo laimė – tai subjektyvus išgyvenimas, tačiau visiems ji suprantama kaip teigiama emocinė būsena.

Kiekvienam darbdaviui yra svarbu komunikuoti su savo darbuotojais. Darbdavys turėtų jausti atsakomybę tinkamoms darbo sąlygoms sudaryti, kad darbuotojai dirbtų kuo produktyviau, efektyviau, kurtų pridedamąją vertę. Darbdaviui svarbu organizuoti komunikaciją organizacijoje, kad darbuotojas nepatirtų emocinio išsekimo ir kito disbalanso, kas mažina darbuotojo produktyvumą, o tai reiškia tiesioginius įmonės kaštus, kadangi tokį darbuotoją reikia „pakeisti“. Tai reiškia, kad reikės investuoti į naujo darbuotojo mokymus, jo efektyvaus darbo organizacijai reikės palaukti, kol truks adaptacinis laikotarpis. Juk seniai skamba prielaida, kad didžiausias įmonės turtas – darbuotojai. Todėl natūralu, kad atsirado poreikis moksliniams tyrimams, naujiems teoriniams modeliams siekiant atsakyti į klausimą, kaip su šiuo turtu elgtis, kad jis „tarnautų“ pagrindiniam įmonės įkūrimo tikslui.

Daugelis gali nesutikti, kad moralinių normų kūrimas darbe yra priimtina, tačiau toks požiūris oponuoja realybei, nes jei moralė nebūtų svarbi, niekas nediskutuotų apie motyvuojančios atmosferos kūrimą, sėkmingą komunikaciją. Tokios moralės normos yra svarbios, nes tai kuria darbuotojo laimę organizacijoje, įmonėje ar versle. Inteligencijos ir energijos kiekis esant laimės būsenai auga. Taigi, žmogus yra ne tik atsparesnis stresui, bet ir produktyvesnis. Aktualumas rūpintis darbuotojo laime gali augti dėl besikeičiančio darbuotojo ir darbdavio santykio. Anot jo, darbuotojo saugumas, lojalumas, taip pat ir vidutinė trukmė darbe – mažėja, kaip silpnėja ir darbdavio bei darbuotojo ryšys. Darbo santykiuose abi šalys nori būti vienodai patenkintos. Todėl tokioje aplinkoje darbuotojo laimė būtų kaip klijai ir padėtų motyvuoti bei išlaikyti vertingą darbuotoją įmonėje (Cynthia D. Fisher, 2010, p. 384-412). Šiame darbe aktualiausios sąvokos bus komunikacijos organizavimas, darbuotojų laimė darbe, konfliktai kaip nesėkmingos komunikacijos pasekmė. Šiame darbe bus nagrinėjamos komunikacijos problemos versle ar įmonėje, komunikacijos organizavimas ir organizavimo klaidos, santykiai tarp darbdavių ir darbuotojų, darbuotojų efektyvumo priklausomybė nuo darbuotojų poreikių patenkinimo darbe, interesų konfliktai darbe, gero ir blogo darbdavio savybės.

  • Microsoft Word 30 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2643 žodžiai)
  • Universitetas
  • Raminta
  • Darbuotojų ir darbdavių komunikacija
    10 - 3 balsai (-ų)
Darbuotojų ir darbdavių komunikacija. (2017 m. Gruodžio 07 d.). https://www.mokslobaze.lt/darbuotoju-ir-darbdaviu-komunikacija.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 21 d. 14:53
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo