Detalieji planai jų rengimas ir įgyvendinimas


Įvadas. Detalusis planas. Detaliųjų planų rengimo uždaviniai ir objektai. Detaliųjų planų rengimas. Detaliojo planavimo procesas. Detaliejų planu istatymu palyginimas. Išvados.


7. Jei detaliojo planavimo organizatorius yra savivaldybė, planavimo užduotį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

9. Planavimo organizatorius, sudarydamas sutartį su plano rengėju, jam pateikia:

9.4. žemės sklypo ribų planą arba planuojamos teritorijos ribų planą, jei žemės sklypas nesuformuotas;

2014-01-01 įsigaliojusiais naujais teritorijų planavimo, žemės ir statybos naujais teisės aktų pakeitimais. Apsunkino jau nusistovėjusią ir visiems žinomą detaliųjų planų ir techninių projektų rengimo tvarką.

1. Prašymo pateikimas savivaldybės administracijai dėl planavimo organizatoriaus teisių ir pareigų perdavimo.

2. Sutarties pasirašymas dėl planavimo organizatoriaus teisių ir pareigų perdavimo.

3. Prašymo pateikimas Vilniaus miesto savivaldybės administracijai dėl planavimo sąlygų sąvado.

2.Planavimo organizatorius (savivaldybės administracijos direktorius) priima sprendimą dėl detaliojo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų arba pasiūlymus motyvuotai atmeta.

11. Prieš tvirtinant teritorijų planavimo dokumentą sudaroma teritorijų planavimo dokumentų sprendinių įgyvendinimo sutartis (žemės sklypų pertvarkymas, žemės paėmimas visuomenės poreikiams, inžinierinės, socialinės infrastruktūros plėtra ir kt. numatytais Vyriausybės atvejais)

*jei planavimo organizatorius neturi finansinių galimybių, planavimo iniciatorius turi galimybę savo lėšomis finansuoti detaliojo plano rengimą.

Taigi galima sakyti kad verslo gamybos ir pramonės teritorijoms, verslo vystymas tampa komplikuotas, tačiau „skaidrus“. Visuomenės interesų grupės galimai gali manipuliuoti viešo intereso gynimu siekiant sau naudos. Savivaldybės yra fiziškai ir finansiškai nepajėgios pačios rengti detaliuosius planus, todėl  planavimo iniciatorius gali pasirinkti teritorijų planavimo dokumentų rengėją ir turi galimybę apmokėti išlaidas susijusias su detaliojo plano rengimu. Šiuo atveju laiko sąnaudų sumažėjimas galimai bus nežymus, net kai kuriais atvejais laiko sąnaudos gali padidėti. Ekonominė detaliojo plano rengimo dalis galimai gali ir padidėti, priklausomai nuo teritorijos nagrinėjamo dydžio ir dėl suinteresuotų asmenų. Iš esmės, detaliojo plano procese, kaip ir niekas nesikeičia. Tik savivaldybė tampa planavimo organizatoriumi, o suinteresuoti asmenys (sklypo savininkai – naudotojai) tampa – planavimo iniciatoriais. Neaišku kaip įtakos planavimo procesą įstatyme numatytas kvartalinis planavimas, kuris iš vienos pusės turėtų kaip ir suteikti galimybę kompleksiškai spręsti teritorijos tvarkymą, tačiau iš kitos pusės – tuo pačiu galimai gali stabdyti teritorijos planavimo procesą dėl nenoro ar finansinių trūkumų gretimų sklypų/teritorijų savininkų. Visa tai gali tapti užsitęsusiu ilgu planavimo procesu.

2. žemės valdos projektais suformuojant naujus žemės sklypus arba pertvarkant esamas sklypų ribas ir nustatant ar keičiant pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, naudojimo būdą;

*Šiuo atveju, kontekste atitinka – prilyginamą detaliojo teritorijų planavimo dokumentų rengimo ankstesnę tvarką. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina žemės valdų projektus (žemėtvarkos planavimo dokumentus).

1. Naujo teritorijų planavimo įstatymo pakeitimai daugiau palengvins ir pagreitins projektų įgyvendinimą daugiaaukštės/mažaaukštės statybos (gyvenamosios), komercinės paskirties statinių statybą, tačiau vystant pramonės – gamybos verslą bus komplikuotas.

  • Microsoft Word 125 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2581 žodžiai)
  • Kolegija
  • Rūta
  • Detalieji planai jų rengimas ir įgyvendinimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Detalieji planai jų rengimas ir įgyvendinimas. (2017 m. Lapkričio 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/detalieji-planai-ju-rengimas-ir-igyvendinimas.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 24 d. 14:01
×
143 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo