Edukacinės Lietuvos muziejų programos moksleiviams


Įvadas. Lietuvos muziejų edukacinės veiklos statistika 2010-2014 metais. Lietuvos muziejų edukacinių užsiėmimų įvairovė. Muziejų komunikavimo su moksleiviais būdai. Išvados. Bibliografinių nuorodų sąrašas.


Edukacinės Lietuvos muziejų programos moksleiviams: Kursinis darbas/ Vardenis Pavardenis; vadovas Vardenis Pavardenis ; Vilniaus universitetas. Komunikacijos fakultetas. – Vilnius, 2016, -

Darbo tikslas – išanalizuoti Lietuvos muziejų edukacinių programų moksleiviams įvairovę ir komunikacijos būdus.

Edukacinė veikla orientuota į įvairias amžiaus grupes. Moksleiviams edukacinių užsiėmimų yra labai daug, tačiau svarbu, kad jos būtų įdomios, nes vaikai retai nori būti klausytojais, labiausiai nori buti muziejaus veikėjais. Šiandien muziejai stovi kasdienių iššūkių pozicijoje: vis sunkiau sudominti šiuolaikinį moksleivį. Todėl būtina kasdienė muziejų savistaba, patikra, svarbu neatsilikti nuo technologijų, atsižvelgti į kintančius vaikų poreikius.

Remiantis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos statistiniais duomenimis nacionalinių muziejų lankomumas per 2010-2014 metus žymiai išaugo (1 paveikslas). Nacionalinių muziejų edukacinių užsiėmimų skaičius išaugo nuo 3205 iki 4835, respublikinių nuo 3156 iki 5221, o labiausiai skaičius per penkerius metus išaugo savivaldybių muziejuose nuo 5022 iki 7361 (32% ).

Padidėjus edukacinių užsiėmimų skaičiui taip pat išaugo ir edukacinių užsiėmimų lankytojų (2 paveikslas). Reminatis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos statistikos duomenimis edukacinių lankytojų skaičius nuo 255756 išaugo iki 418913 (~39% daugiau). Tačiau lyginant edukacinių užsiėmimų lankytojų skaičių su bendru lankytojų skaičiumi dukaciniu užsiemimų lankytoju yra beveik devyniais kartais mažiau negu kitų muziejaus lankytojų. Galime teigti, kad tik kas devintas muziejaus lankytojas dalyvauja edukaciniame užsiėmime.

2 paveikslas. Edukacinių užsiėmimų lankytojų santykis su bendru lankytojų skaičiumi.

Kiek iš visų edukacijų lankytojų yra moksleivių- duomenų pateikta nėra, tačiau iš Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos statistikos duomenų galime pastebėti, kad iš organizuotų muziejaus lankytojų skaičiaus moksleiviai 2010-2012 metais sudarė apie 22% - 39%.

3 paveikslas. Edukacinių užsiėmimų skaičius ir edukacinių užsiėmimų lankytojų sk.

Iš statistikos galima pastebėti, jog edukacines programos vyksta lankytojų grupėms, kadangi programų lankytojų yra beveik penkiolika kart daugiau negu edukacinių program ( 3 paveikslas).

Edukacinių programų finansinį prieinamumą galimą išanalizuoti palyginus su vidutinėmis maisto kainomis ir minimaliu valandiniu darbo atlyginimu Lietuvoje. ,,Nuo 2012m. rugpjūčio 1d. minimalus valandinis atlygis yra 5,15Lt. Taigi išdirbęs bent 1 valandą per dieną, žmugus gali sau leisti vieną ar net kelias (tai priklausys nuo lankytojų amžiaus, muziejaus rūšies ir tematikos) komunikacinės veiklos rūšis daugelyje muziejų. Netgi norint apsilankyti pačią brangiausią komunikacinę veiklą siūlančiame muziejuje, nereikės išleisti viso 8 darbo dienos valndų atlygio.” Lyginant edukacines programas su vidutinėmis maisto kainomis, galima teigti, kad programos yra labai nesunkiai prieinamos, nes dauguma edukacinių programų kainuoja mažiau nei litras pieno, o už vienos sviesto pakuotės kainą galima sudalyvauti net keletoje skirtingų edukacinių užsiėmimų. Rezultate galime teigti, kad muziejų edukacinių programų finansinis prieinamumas Lietuvoje yra labai geras ir jose dalyvauti gali net ir žmogus gaunantis minimalų atlyginimą.

  • Microsoft Word 184 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2287 žodžiai)
  • Universitetas
  • Skirmante
  • Edukacinės Lietuvos muziejų programos moksleiviams
    10 - 2 balsai (-ų)
Edukacinės Lietuvos muziejų programos moksleiviams. (2016 m. Lapkričio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/edukacines-lietuvos-muzieju-programos-moksleiviams.html Peržiūrėta 2019 m. Spalio 16 d. 12:35
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema