Efektyvi verslo korespondencija


Efektyvi verslo korespondencija kalbinis aspektas. Efektyvios dalykinės komunikacijos raštu principai ir kalbos raiškos priemonės. Dalykinės komunikacijos raštu principai. Taktas ir mandagumas uždaviniai. Pozityvumas , privatumas ir konfidencialumas UŽDAVINIAI. Jūsų kreditas buvo viršytas. Dėkojame Jums už užsakymą. Primename , kad Sutartyje yra numatytas apribojimas laiku nesumokėjusiam nuomininkui naudotis sutarties , 6 ir 7 punktuose aprašytomis sąlygomis. Būsime dėkingi , jeigu paskubėsite. Aiškumas , glaustumas , tikslumas UŽDAVINIAI. Maloniai Jūsų prašome rezervuoti vienvietį kambarį 2011. liepos 3. atvyksiančiam mūsų svečiui. Zigmui Zigmauskui. Pageidautume , jog kambario langai būtų į miško pusę. Pilnus (= visus , išsamius ) duomenis. Eilė (= daug , daugybė ). Nuo sekančių (= kitų , ateinančių ). Vesti (= tvarkyti ). Likviduoti (= panaikinti ). Sustatyti (= surašyti , sudaryti ). Pravesti (= atlikti ). Pravesti (= pervesti ). Pravesti (= vesti , organizuoti , rengti ). Uždėti (= skirti ). Nuimti premiją (= neskirti ). Nuimti nuo (= atleisti iš ). Glaustais terminais (= per trumpą laiką ). Pastaba. Daryti ataskaitą , pranešimą , pakeitimus. Formų vartojimo Vieši (= viešieji ). Vyriausia (= Vyriausioji ). Laisvos (= Laisvosios ). Mobiliu (= mobiliuoju ). Uždara (= uždaroji ). Aukščiausias (= Aukščiausiasis ). Budinčiųjų (= budėtojų ). Dirbantieji (= darbuotojai , darbininkai , darbo žmonės ).


Verslo korespondencija – tai ne tik oficialūs raštai, kurių rengimą ir įforminimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų departamento generalinio direktoriaus (dabar – vyriausiojo archyvaro) įsakymu patvirtintos Dokumentų rengimo taisyklės, bet ir dalykiniai laiškai, komerciniai pasiūlymai ir kt. Svarbu yra ne tik pasirinkti tinkamą rašto tipą, bet ir siunčiamos informacijos turinį perteikti efektyviomis kalbos raiškos priemonėmis. Korespondencijos rašymo įgūdžiams formuoti ir tobulinti kai kurios užsienio firmos ir didžiosios korporacijos turi net specialius departamentus, kurių darbuotojų pagrindinė funkcija yra vertinti kompanijos korespondenciją bei mokyti darbuotojus rašyti dalykinius laiškus.

Nepakankamai įtaigius ir neoriginalius komercinius pasiūlymus adresatas tiesiog ignoruoja, o oficialiais raštais pateikiama negatyvi informacija (griežti priminimai, reikalavimai, ultimatumai) adresatą atgraso nuo tolesnio bendradarbiavimo. Nepaisant to, kad kartais neišvengiamai reikia nusiųsti „blogą žinią/pranešimą“, ją užkoduoti reikėtų atitinkamomis semantinėmis priemonėmis taip, kad jos padėtų žinios gavėjui atkoduotą pranešimo reikšmę interpretuoti taip, kaip to siekė informacijos siuntėjas (adresantas). Pavyzdžiui, jeigu siųsdamas priminimą apie skolą adresantas tik siekia tą skolą artimiausiu laiku atgauti, bet tikrai nenori nutraukti su adresatu tolesnio bendradarbiavimo, nes tie santykiai adresantui yra kur kas vertingesni, palyginti su laikinu adresato įsipareigojimų nevykdymu, siunčiama informacija ir turėtų padėti įtikinti adresatą, kad taip ir yra. Taigi siunčiama informacija turėtų įgalinti informacijos siuntėją pasiekti savo tikslus.

Efektyvios dalykinės komunikacijos raštu teorija bei praktika remiasi klasikinės retorikos ir šiuolaikinės komunikacijos mokslų laimėjimais. Apie persvaziją (lot. „persuasio“ – įtikinimas, įteigimas, perkalbėjimas, sustiprinimas, tikėjimas) ir būdus jai pasiekti rašyta dar klasikinės retorikos vadovėliuose. Politinių, giriamųjų ir ginamųjų kalbų sakytojams buvo svarbu ne tik perduoti informaciją, bet ir paveikti mintis, jausmus ir net valią. Komunikacijos teorijoje efektyvi komunikacija apibrėžiama kaip dvipusis procesas, turintis grįžtamąjį ryšį, o viena iš pagrindinių sąlygų efektyviai komunikacijai užtikrinti yra mokėjimas teisingai pateikti savo mintis, t. y. „užkoduoti“ jas atsižvelgiant į adresatą. Psichologai tokį įsijautimą į kito vaidmenį vadina empatija.

  • Microsoft Word 26 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (2063 žodžiai)
  • Kolegija
  • Karolisco
  • Efektyvi verslo korespondencija
    10 - 1 balsai (-ų)
Efektyvi verslo korespondencija . (2017 m. Lapkričio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/efektyvi-verslo-korespondencija.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 20 d. 04:43
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo