Ekstremalus programavimas


Įvadas. Ekstremalaus programavimo metodas. Ekstremalaus programavimo principai. Keturi kintamieji ir jų tarpusavio ryšys. Ekstremalaus programavimo procesai. Planavimas. Projektavimas. Kodavimas. Testavimas. Ekstremalaus programavimo taikymas.


Nusistovėję klasikiniai programų kūrimo metodai neleido greitai ir kokybiškai kurti naujos programinės įrangos, nes verslo aplinka, o tuo pačiu ir reikalavimai programiniai įrangai, pradėjo keistis labai greitai. Todėl atsiradus šios problemoms, atsirado ir lanksčios programinės įrangos kūrimometodologijos, kurios rėmėsi palaipsnine ir iteracine programinės įrangos kūrimo koncepcija, kur specifikavimo, projektavimo ir realizavimo procesai vyksta lygiagrečiai.

Ekstremalus programavimas, angliškai vadinamas – Extreme Programming, dažnai žymimas santrumpa XP. XP – tai labiausiai žinomas ir plačiausiai taikomas lanksčiojo programavimo metodas programinei įrangai kurti. Šios metodologijos autoriai yra Kent Beck ir Ward Cunningham. Pirmą kartą, naudojantis XP metodu 1996 metais kovo 6 dieną buvo pradėtas IT projekto realizavimas. Komandos, naudojamos XP, dideliu greičiu sukuria kokybišką programinę įranga (toliau – PĮ).

Projekto nutraukimas – po keleto planavimo klaidų užsakovai nemato prasmės tęsti projekto vykdymą ir jį nutraukia;

Verslo kitimo sparta – PĮ sėkmingai sukuriama ir pradėta naudoti versle, tačiau vietoj problemų, kurių išsprendimui buvo kuriama PĮ, atsirado kitos problemos;

Specialistų kaita – dažniausiai visiems geriems specialistams komandoje po keleto metų pradeda nusibosti kuriamos PĮ ir jie palieka komandą.

XP yra PĮ kūrimo stilius, kuris yra orientuotas į programavimo technikas, nuoseklią komunikaciją ir komandinį darbą, kuris leidžia atlikti iškeltus uždavinius ir išspręsti aukščiau minėtas PĮ kūrimo problemas, kurių anksčiau nebuvo įmanoma išspręsti. Ekstremalaus programavimo procesas susideda iš:

Praktikų, kurios papildo viena kitą, pagreitina ir kokybiškai pagerina PĮ kūrimo procesą;

Verslo kultūros (jei egzistuoja bent vieno komandos nario pasipriešinimas XP naudojamoms priemonėms – išauga tikimybė sužlugdyti projektą);

Kaip buvo minėta anksčiau, XP komanda yra nedidelė (3 – 12 narių), todėl jos nariams dažnai tenka ne vienas, o keli vaidmenys. Galimi komandų narių vaidmenys:

Programuotojas – rašo testus ir kuria kuo paprastesnį programos kodą. Bendrauja su kitais programuotojais bei kitais komandos nariais;

Testuotojas – padeda užsakovui rašyti funkcionalumo testus, nuolat testuoja, praneša apie testavimo rezultatus komandai;

Konsultantas – išorinis narys, turintis specifinių žinių, padeda spręsti specifines problemas;

Planavimo žaidimas – programuotojai įvertina kokių pastangų prireiks užsakovo planui įgyvendinti, o užsakovas nusprendžia dėl leidinių apimties ir sukūrimo laiko;

Kodo perrašymas – sistema restruktūrizuojama pašalinant kodo kartojimasi, pagerinant komunikavimą, supaprastinant ir pridedant lankstumo;

Taip pat, programuojant PĮ ekstremalaus programavimo metodu, svarbios yra tik taisyklės, kurių laikosi komanda, tačiau esant būtinybei – jos gali būti pakeistos.

Ekstremalaus programavimo metodologija remiasi penkiais pagrindiniais principais: komunikacija, paprastumu, grįžtamuoju ryšiu, pagarba ir drąsa, kurie yra pavaizduoti žemiau esančiame 2 paveikslėlyje:

Komunikacija. Nuolatus komunikacijos procesas tarp PĮ kūrimo komandos narių ir užsakovų yra būtinas. IT Projektuose dažnai kyla problemų dėl bendravimo trūkumo. Nekalbama yra apie svarbius projekto aspektus arba nekreipiama dėmesio į užsakovų teikiamą informaciją. Būtent dėl to, XP metodologijos vienas iš principų, tai įtraukti keletą praktikų, kurių neįmanoma padaryti be tarpusavio komunikacijos.

Paprastumas. Šis principas remiasi teiginiu, jog visada geriau atlikti kuo paprastesnias užduotis šiandien ir jeigu reikės, šiek tiek patobulinti ateityje, nei atlikti žymiai sunkesnius dalykus šiandien, kurie galbūt nebus ateityje reikalingi. Visada stengiamasi priimti patį paprasčiausią ir lengviausiai atliekamą sprendimą ir daryti tik tai kas tikrai yra reikalinga.

  • Microsoft Word 239 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (4380 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ola
  • Ekstremalus programavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Ekstremalus programavimas. (2018 m. Vasario 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/ekstremalus-programavimas.html Peržiūrėta 2019 m. Gruodžio 14 d. 06:44
×
Nežinai kaip atlikti užduotį? Klausk!