Elektromechanikos pavarų skaičiavimo pratybos


Transporto įrenginio su vieno greičio varikliu pavaros skaičiavimas. Transporto vežimėlio pavaros skaičiavimas. ΗT = ηG · ηL. Variklio parametrų skaičiavimas. Judėjimo trinties jėga. Statinė galia Ps. Visa galia su kroviniu. Visa galia be krovinio. Sew catalog dt dv gearmotors. Variklio patikrinimas , galutinis skaičiavimas. R27 su na = 38 min 1 ir Mmax = 130 Nm. Parinkta pavara R27DR63M2 BR. Sew catalog dt dv gearemotors. Transporto įrenginio pavara su dviejų greičių elektros varikliu. Nominalus variklio momentas dirbant 2 polių darbo režimu. Sukimosi greičio lėtinimas perjungimo metu. Tolygaus polių perjungimo įrenginio WPU panaudojimas. Papildomas įšilimas perjungimo metu. Keleto ciklų įjungimų skaičius. Daugiau negu du apkrovos variantai. Sustojimo tikslumo skaičiavimas. Transporto įrenginio su dažnio keitikliu pavara. Pradiniai duomenys ir sąlygos. Variklio darbo proceso skaičiavimai.


- jungimų skaičius per h (starting frequency), Z = 40 su ir 40 be krovinio, 8 h/paroje;

- trinties pora (friction surfaces) = sunkvežimio padanga / asfaltas;

- trinties koeficientas (static friction steel/steel coefficient) , μ0 = 0,8;

- bėgio krašto ir rato apvado trinties koeficientas (factors for rim friction and wheel

flange friction), c = 0,003 (kai atrama su riedėjimo guoliais);

- guolių riedėjimo trinties koeficientas (factors for bearing friction), μL = 0,005;

- tarpinė perdava (additional gear) = krumplinė, diržinė, grandininė ir kt.;

- bendras NVK (overall efficiency), ηT = ηG · ηL = 0,95 · 0,9 = 0,85;

2.3 Dinaminė galia, tai galia naudojama visos transporto sistemos įgreitinimui. Kadangi variklio rotoriaus inercijos momentas nežinomas, galime apytikriai paskaičiuoti dinaminę galią, reikalingą mechanizmo ir krovinio įsibėgėjimui. Paklaida dažniausiai nežymi, kadangi transporto priemonės ir variklio rotoriaus inercijos momentų santykis paprastai būna labai didelis. Tačiau vis tiek būtinas galutinis perskaičiavimas.

Pirmiausia paskaičiuojame leidžiamą įsibėgėjimo pagreitį. Pagrindinė sąlyga – įsibėgėjimo metu vedantieji mechanizmo ratai neturi prabuksuoti. Ratų praslydimas galimas kai rato varančioji apskritiminė jėga didesnė už trinties jėgą.

2.4. Variklio parinkimas. Pasirenkame tinkamą variklį iš SEW Catalog DT DV Gearmotors 2009 [14, 538psl.] katalogo. Jo pagrindiniai duomenys:

Skaičiavimai rodo, kad pagreitis nėra per didelis (aP = 3,92 > aA = 2,38), dėl to pagreičio nereikia mažinti.

Greitėjimas ir stabdymas savo absoliučiu dydžiu yra vienodi. Tik stabdymo momentas padidėja dėl riedėjimo trinties ir apkrovos pasipriešinimo.

t2 = t2II = 0,003 s - stabdžio reakcijos laikas atjungimo metu, iš katalogo "Geared Motors", "AC brake motors" skyrius.

Transporto priemonė juda vienodą skaičių važiavimų su kroviniu ir be jo. Todėl stabdžių mechanizmo resurso skaičiavimui parenkame vidutinę stabdymo energijos reikšmę WB.

Atitinkantis reduktorius: pasirenkame atitinkama mūsų varikliui reduktorių iš SEW Catalog DT DV Gearmotors 2009 [3, 21 psl.] katalogo. R27 su na = 38 min-1 ir Mmax = 130 Nm.

Kadangi perdava – trapecinis diržas, todėl fZ = 1,75 (žiur. lentelę "Overhung Loads, Axial Loads").

Pagal turimus pradinius duomenis, apsiskaičiavome judėjimo trinties jėgas, dinaminę galią, statinę galią su apkrova ir be apkrovos bei radome pagreitį.

Pasirinkome tinkamą mūsų atvejui variklį iš SEW Catalog DT DV Gearemotors 2009 katalogo, mano atveju parinktas variklis DR63M2/BR03.

Atlikus tolimesnius skaičiavimus reikalingus reduktoriaus parinkimui iš SEW Catalog DT DV Gearemotors 2009, pasirinkome reduktorių R27.

  • Microsoft Word 53 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (2527 žodžiai)
  • Universitetas
  • Edvinas
  • Elektromechanikos pavarų skaičiavimo pratybos
    10 - 1 balsai (-ų)
Elektromechanikos pavarų skaičiavimo pratybos. (2017 m. Gruodžio 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/elektromechanikos-pavaru-skaiciavimo-pratybos.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 23 d. 22:22
×
143 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo