Elektroninės bankininkystės problemos ir perspektyvos


Įvadas. Elektroninės bankininkystės samprata. Bankinių paslaugų teikimo elektroniniu būdu ypatumai. Negrynųjų pinigų atsiskaitymai. Naudojimasis tarpininkais. Elektroninės bankininkystės privalumai ir trūkumai. Elektroninės bankininkystės privalumai. Elektroninės bankininkystės trūkumai. Elektroninės bankininkystės statistikos duomenų analizė, prognozė ir saugumo būdai. Elektroninės bankininkystės statistika Lietuvoje. Elektroninės bankininkystės statistika Europoje. Saugumo reikalavimus atitinkančių priemonių pasirinkimas - kiekvienam pagal poreikius ir galimybes. Būdai kaip saugiai naudotis internetine bankininkyste. Elektroninės bankininkystės perspektyvos. Išvados.


Darbo metodas – mokslinės literatūros, internetinių šaltinių analizė bei jos sisteminimas.

Kaip matyti 2 paveiksle, mobilioji bankininkystė 2013 metais sparčiausiai augo Swedbank banke, o internetinė bankininkystė – DnB banke.

Mokėjimo kortelės – daugelis autorių mokėjimo kortelių neišskiria kaip atskiros elektroninės bankininkystės rūšies. Jos priskiriamos prie elektroninių atsiskaitymų (L.Sodžiūtė, V.Sūdžius, 2006). Tačiau Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba mokėjimo korteles priskiria vienai iš populiariausių bankininkystės rūšių.

D.Štilis ir M. Laurinaitis (2008) teigia, jog elektroniniai atsiskaitymai yra XXI amžiaus elektroninės bankininkystės fenomenas. Būtent spartus technologijų vystymasis ir bankų siekis priartinti banką prie vartotojo ir lėmė atsiskaitymų populiarėjimą virtualioje erdvėje.

Skirtingi autoriai skirtingai klasifikuoja negrynųjų pinigų atsiskaitymų priemones. Lietuvos bankas (2015) mokėjimus negrynaisiais pinigais vadina alternatyviomis mokėjimo priemonėmis, pagrįstomis elektroniniais lėšų pervedimais: kredito pervedimas, tiesioginis debetas, mokėjimai kortelėmis, elektroniniai pinigai ir perlaidos. Čekis taip pat priskiriamas prie mokėjimo negrynaisiais pinigais priemonių, bet jis turėtų būti pakeistas labiau automatizuotais produktais.

Elektroniniai pervedimai – apibūdinama kaip mokėjimo paslauga, kuri vyksta tarp gavėjo ir mokėtojo banko sąskaitų. Lietuvos bankas ir V.Katkus (2000) išskiria dvi pervedimų rūšis:

Mokėjimo kortelės – elektroninės formos atsiskaitymų pinigais dokumentas, kurį išleidžia bankas (ar kita kredito įstaiga) patvirtina, kad tame banke (ar kitoje kredito įstaigoje) atidaryta kortelės turėtojui sąskaita neviršijant joje esančios sumos (ar suteikto kredito limitų) gali būti atliekami atsiskaitymai, teigia J.Šatas (2006). Kitaip tariant, mokėjimo kortelė tarsi elektroninė piniginė, kuri suteikia galimybę greitai ir saugiai atsiskaityti be grynųjų pinigų.

Debeto kortelė – banko išduota atsiskaitymo kortelė, kurios sąskaitoje privalo būti pakankamas lėšų likutis, kad kortele būtų galima atsiskaityti už prekes ir paslaugas arba išsiimti pinigų iš bankomato.

Virtuali kortelė – banko išduota kortelė, kuri suteikia galimybę sumokėti tik už prekes ar paslaugas užsakytas internetu.

Elektroninė bankininkystė yra naudinga ir vartotojui ir bankui. L.Sodžiūtės ir V.Sūdžiaus (2006) teigia, kad elektroninės bankininkystės paslaugos padeda klientui taupyti laiką ir pinigus (mažesnės paslaugų kainos), suteikia jam patogumą (dažniausiai nereikia niekur eiti). Bankams elektroninė bankininkystė naudinga, nes mažėja klientų aptarnavimo išlaidos, mažėja bankų skyrių užimtumas, elektroninės paslaugos pritraukia naujų klientų. Elektroninės paslaugos suteikia galimybę veiksmingiau bankui bendrauti su klientais.

3. ELEKTRONINĖS BANKININKYSTĖS STATISTIKOS DUOMENŲ ANALIZĖ, PROGNOZĖ IR SAUGUMO BŪDAI

Šaltinis: sudaryta autorių, remiantis Lietuvos bankų asociacijos duomenimis 2015 m.

Pagal Lietuvos bankų asociacijos duomenis, matome, kad internetinės bankininkystės naujų registruotų vartotojų skaičius auga, 2015 metais jis jau viršijo 4 mln., tačiau tas augimas palaipsniui gali sulėtėti todėl, kad vartotojai, kurie jau yra užsiregistravę, jie patenka į registruotų vartotojų skaičių, o naujų vartotojų taip greit neatsiranda, nes jau beveik kiekvienas namų ūkis turi internetinę bankininkystę ir ja naudojasi.

Plėtojantis technologijoms ir atsiradus (dar 2007 metais į rinką ,,Apple“ išleido išmaniojo telefono aplikaciją, kuri greitai išpopuliarėjo, paskui sekė ir kiti išmanieji telefonai) išmaniesiems telefonams, vartotojai, įsigiję išmaniuosius telefonus, kai jų kaina pasidarė kiekvienam prieinama, galėjo ir gali atlikti tokias pačias finansines operacijas kaip ir naudojantis internetine bankininkyste, todėl mobiliosios bankininkystės vartotojų daugiausiai registravosi 2014 metais. Padarius 2015 metų prognozę – vartotojų skaičius sumažės, bet 2016 metais vėl matomas registruotų vartotojų skaičiaus augimas.

  • Microsoft Word 91 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (4664 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vesta
  • Elektroninės bankininkystės problemos ir perspektyvos
    10 - 2 balsai (-ų)
Elektroninės bankininkystės problemos ir perspektyvos. (2018 m. Spalio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/elektronines-bankininkystes-problemos-ir-perspektyvos.html Peržiūrėta 2019 m. Gruodžio 06 d. 19:56
×
Nežinai kaip atlikti užduotį? Klausk!