Elektroninio verslo modelio analizė (3)


Įvadas. Vartotojų segmentai. Vertės pasiūlymai. Paskirstymo ir komunikacijos kanalai. Santykiai su vartotojais. Pajamų šaltiniai. Esminiai ištekliai. Esminės veiklos. Esminiai partneriai. Kaštų struktūra. Teorinių sprendimų kritinė apžvalga finansinės paslaugos internete. Finansinės paslaugos. Internetinė bankininkystė. Alternatyvūs internetiniai mokėjimai. Elektroninis draudimas. Probleminių aspektų koregavimas. Teorinių aspektų pritaikomumas. Praktinis pritaikomumas. Išvados ir rekomnedacijos. Literatūros sąrašas.


Verslas paskutiniai dešimtmečiais, taikydamasis prie kliento poreikių, keliasi į elektroninę erdvę. Funkcijos ką klientas gali atlikti namuose vis plečiasi. Šiais laikais vartotojui, net nereikia išeiti iš namų, kad gauti norimą prekę. Internetas atvėrė verslui naujas galimybes, daugelio įmonių verslas yra tik prekyba internetu ir tik maža dalis verslų išliktų, jeigu neužsiimtu internetine prekyba. Todėl internetinės parduotuvės struktūra ir funkcionalumas yra net svarbesnis už įprastinės parduotuvės. Nes konsultantas ar pardavėjas internete klientui pagalbos dažniausiai nesuteikia, dėl to internetinė svetainė turi būti aiški ir struktūrizuota, taip neleisdama vartotojui pasimesti tarp informacijos gausos.

Sėkminga įmonė privalo suskirstyti vartotojus į segmentus, teikti jiems aktualius vertės pasiūlymus paskirstymo ir komunikacijos kanalais, kurie pasiektų tikslinę auditoriją, bei palaikyti reikiamus santykius su vartotojais.

Pasaulyje vis labiau populiarėjant ekologijai ir sveikai gyvensenai, problemos neaplenkė ir Lietuvos. Miestams didėjant, automatiškai auga ir jų infrastruktūros problemos t.y automobilių statymo problemos. Daugiabučių kiemams tampant sausakimšiems ir darantis automobilių spūstims piko valandomis, žmonės pradeda galvoti apie alternatyvias susisiekimo priemones ir viena iš populiariausių yra būtent dviratis. Augant šios prekės paklausai, du broliai profesionalūs dviratininkai Karolis ir Justas Volungevičiai 2010 metais nusprendė atidaryti dviračių ir turizmo prekių parduotuvę. Parduotuvės tikslas yra suteikti žmonėms galimybę įsigyti autentiškas prekes iš geriausių pasaulio dviračių gamintojų su jų suteikiamais sertifikatais. Anksčiau tokia galimybė buvo tik internetinėje erdvėje užsisakinėti tiesiai iš tiekėjų, kas sukeldavo daug problemų eiliniui pirkėjui, kadangi tekdavo laukti ilgai, kol atkeliaus prekė ir taip pat susidurdavo su dviračio priežiūros problemomis. Dviračiams reikalinga priežiūra, kad jų nusidėvėjimas būtu lėtesnis, o ją atlikti, nepažeidžiant garantinio sertifikato, gali tik autorizuotas prekių gamintojų servisas. Siunčiantis tiesiai iš tiekėjų, reikėtų dviračius siųsti atgal gamintojams kas sukeltu dar daug finansinių ir laiko problemų, todėl norint įsigyti gerą kokybišką dviratį Lietuvoje, buvo problematiška. Įmonės įkūrėjai išsprendė šias problemas įkurdami įmonę „Velomanija“. Ši įmonė prekiauja dviračiais, jų detalėm ir taip pat turi sertifikuota dviračių servisą, kuriame atlieka garantinius taisymus ir visą dviračių priežiūrą. Kadangi dviračių sportas yra sezoninis sportas, todėl norėdami nesumažinti savo veiklos apimčių, įmonė žiemą užsiiminėja taip pat ir žiemos sporto prekių prekyba.

Nuo įmonės įsikūrimo įmonės apyvarta augo. Pirmais metais ji buvo vos 30-50 tūkst. Eurų. Dabar ši įmonė sugeba padaryti 300-500 tūkst. eurų apyvartą. „Velomanija“ pakėlė savo apyvarta beveik 10 kartų kas parodo įmonės efektyvią veiklą ir priimamus teisingus sprendimus.

Šioje darbo dalyje bus nagrinėjamas įmonės „Velomanija“ verslo modelis, ir jo struktūra, kuri susideda iš vartotojų segmentų, vertės pasiūlymų, paskirstymo ir komunikacijos kanalų, santykių su vartotojais, pajamų šaltinių, esminių išteklių, esminės veiklos, esminiai partneriai, kaštų struktūra. Šio skyriaus poskyriuose bus aptariamos visos struktūros dalys.

Kuriant verslą, norint jį plėsti, arba siekiant jį išlaikyti pelningu yra privalu išsiaiškinti įmonės vartotojų segmentus. Todėl, kad yra svarbu žinoti, kokiems klientams prekė ar paslauga bus parduodama. Pagal vartotojų segmentus galima spręsti, kokių prekių ar paslaugų pasiūla turėtų būti didžiausia ir kokia klientų aptarnavimo politika įmonei yra naudingiausia. Mes atrinkome penkis UAB „Velomanija“ vartotojų segmentus kurie naudojasi mūsų analizuojamos įmonės paslaugomis:

  • Microsoft Word 527 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (7464 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sandra
  • Elektroninio verslo modelio analizė (3)
    10 - 3 balsai (-ų)
Elektroninio verslo modelio analizė (3). (2017 m. Lapkričio 23 d.). https://www.mokslobaze.lt/elektroninio-verslo-modelio-analize-3.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 16 d. 11:29
×