Europos sąjungos strukturinių fondų lešos Lietuvoje
Europos sąjungos (toliau – es) struktūriniai fondai – tai es struktūrinės politikos, kuria siekiama mažinti ekonominius ir socialinius išsivystymo skirtumus tarp eeuropos regioninės plėtros fondas teikia regionams įvairią finansinę paramą. Fondo lėšos sudaro apie pusę visų struktūrinių fondų biudžetoinvesticijas į infrastruktūrą (keliai, telekomunikacijos, energetika) siekiant sujungti centrinius es regionus su periferidarbo vietų kūrimą bei paramą smulkiam ir vidutiniam verslui (įmonių konsultaeuropos socialinis fondas remia projektus, sprend europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondas. Orientavimo dalis laikoma es struktūrinės (o ne bendrosios žemės ūkio) politikos dalimi, nes teikia paramą diegiant naujus ūkininkavimo metodus, plėtojant alternatyvią ekonominę veiklą kaimo vietovėse (pvz. , kaimo turizmą). .
žuvininkystės plėtros fondas. Remia naujų metodų diegimą bei ekonominės veiklos perorientavimą žuvininkyste užsiimančiose vietovėse. Neformaliai penktuoju struktūriniu fondu vadinamas sanglaudos fondas. Jis buvo įkurtas 1994 m. , pasirašius mastrichto sutartį, kuri numatė europos valiutų sąjungos įkūrimą. Šalims, norinčioms įsilieti į bendros europos valiutos zoną, buvo nustatyti gana griežti konvergencijos (susiliejimo) reikalavimai. .
Sanglaudos fondas buvo įkurtas siekiant finansuoti didelius kelių tiesimo ir aplinkos apsaugos projektus. Šiuo metu iš sanglaudos fondo pagalbą gauna keturios es šalys: graiki1989 metais taip pat susiformavo pagrindiniai iki šiol taikomi struktūrinių fondų planavimo ir valdymo principai: paramos koncentravimo, koordinavimo, partnerystės, subsidiarumo, programavimo ir papildomumo.
Koncentravimas. Būtent po šios struktūrinių fondų reformos imta išskirti paramos prioritetiniai tikslai bei tiksliniai regionai.
Programavimas. Struktūrinių fondų veiklos gairės numatomos ilgalaikio planavimo pagrindu (plg. Berlyno tarybos sprendimus dėl 2000-2006 m. Planavimo laikotarpio). Iki konkrečių projektų įgyvendinimo praeinama eilė programinio planavimo stadijų.
Partnerystė. Rengiant aukščiau minėtus programinius dokumentus bei administruojant struktūrinius fondus, glaudžiai bendradarbiaujama tarp europos komisijos struktūrų bei šalių narių nacionalinio, regioninio bei vietinio lygmens institucijų. Šio principo priešingybė - centralizuotas ekonominės veiklos planavimas (briuselis tiesiog neturi galimybių užsiimti tokio pobūdžio veikla - dėl biudžetinių, politinių ir kt. Sumetimų).
Papildomumas.
- Microsoft Word 157 KB
- 2011 m.
- 15 puslapių (2022 žodžiai)
- Universitetas
- Arkadijus
-