Gamtinės aplinkos reikšmė ikimokykliniu laikotarpiu


Įvadas. Gamtinės aplinkos reikšmė vaiko raidai ir kompetencijų ugdymui. Gamtinė aplinka ir pažinimo kompetencija. Gamtinė aplinka ir sveikatos saugojimo kompetencija. Gamtinė aplinka meninė kompetencija. Gamtinė aplinka ir komunikavimo kompetencija. Gamtinė aplinka ir socialinė kompetencija. Literatūra.


Gamtinė aplinka – vienas svarbiausių ikimokyklinukų ugdymo veiksnių,vaikai bendraudami su gimtosios vietovės gamta, stebėdami ją, padedant suaugusiems pamažu suvokia pasaulį, kuriame gyvena. Jie mato nuostabią augalų ir gyvūnų įvairovę, gamtos reiškinius, pradeda suprasti gamtos reikšmę žmonėms, pajunta, kaip įdomu apie ją vis daugiau sužinoti, išgyvena dorovinius – estetinius jausmus, kurie žadina norą prižiūrėti ir globoti gamtą.

Vaikas, lankydamas darželį, turėtų išmokti lengvai pastebėti ir skirti tai, kas būdinga kiekvienam sezonui, nustatyti paprasčiausius daiktų ir reiškinių ryšius bei priklausomybę, suvokti bendrąsias žinias apie gyvūnus ir augalus. Šie uždaviniai, be abejo, konkretinami priklausomai nuo amžiaus.

Buvimas gamtoje, teigiamai veikia vaikų fizinį ir emocinį vystymąsi. Pasak A. Gučo (1994), judėdami gryname ore kasdieninių pasivaikščiojimų ir gamtos stebėjimo metu, šokinėdami per kelyje pasitaikančius griovelius, upelius, kopdami į kalnelius, vaikai darosi žvalūs, vikrūs, ir džiugūs. Judrūs žaidimai, teikia ugdytiniams džiaugsmą, vysto raumenis ir stiprina nervinę sistemą. Be to, būdami lauke, vaikai kvėpuoja grynu oru, o tai gydo ikimokyklinukų organizmą, jį grūdina.

Domėjimasis gyvąją gamtine aplinka apima žinioas apie žmogaus kūno sandarą ir sveiką gyvenseną. Kad vaikai ugdo sveikatos saugojimo kompetenciją galima spręsti iš to, kad jie pastebi, jog pabėgiojus širdutė plaka stipriau arba teigia, kad morkas valgyti sveika, žino, kad grįžus iš lauko ir ypač prieš valgį, reikia plauti rankas ir pan.

Pedagogas, būdamas su vaikais gamtoje gali parodyti jiems ar net išmokyti atpažinti vaistažoles, pakalbėti apie jų naudą sveikatai. Po tokių pasivaikščiojimų, žinios dar kartą gali būti įtvirtinamos, geriant žolelių arbatą grupėje. Vaikų sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymas, labai priklauso nuo pedagogo kūrybiškumo ir jo paties rodomo pavyzdžio, teigiamo elgesio ir įpročių.

Vaikų pažintis su gamta (gėlių ir vaisių spalvomis, formomis bei kvapais, paukščių giesmėmis, žolės šiurenimu, sausų lapų čiužėjimu ir pan.) ugdo jų meninius gebėjimus. Užsienio autoriai, tokie kaip D. T., Colker L.

  • Microsoft Word 28 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2019 žodžiai)
  • Kolegija
  • Jurgita
  • Gamtinės aplinkos reikšmė ikimokykliniu laikotarpiu
    10 - 2 balsai (-ų)
Gamtinės aplinkos reikšmė ikimokykliniu laikotarpiu. (2016 m. Gruodžio 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/gamtines-aplinkos-reiksme-ikimokykliniu-laikotarpiu.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 22 d. 04:25
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema