Gebėjimo bendrauti, išreikšti save ir pasaulį ugdymas priešmokykliniame amžiuje


Įvadas. Kompetencijos. Pažinimo kompetencija. Komunikavimo kompetencija. Bendravimo ugdymas. Ugdymo metodikos. Ugdymo metodika pagal Reggio Emilia sistemą. Ugdymo metodika pagal Maria Montessori. Ugdymo metodika pagal Geros Pradžios sistemą. Ugdymo metodika pagal Valdorfo sistemą. Išvados. Literatūra.


Temos aktualumas: Priešmokyklinis amžius - laikotarpis, kai vaikui ypatingai svarbu savirealizacija, pasaulio suvokimas ir komunikavimas su aplinkiniais. Būtent šis amžius yra tinkamiausias vykdyti šių aspektų vertybes. Vaikas reiškia save labai įvairiais būdais. Iš pirmo žvilgsnio šie būdai gali pasirodyti visiškai nesuprantami, tačiau nuodugniau įsigilinus į vaiko savęs reiškimo būdus, galima daryti prielaidą, jog vaikas turi daugybę gebėjimų išreikšti save. Pavyzdžiai, neverbaline kalba- nors ikimokyklinio amžiaus mažylis jau geba sudaryti rišlius sakytinės kalbos sakinius, tačiau didžiajai daliai vaikų išreikšti save neverbaline kalba paprasčiau. Gestikuliuojant, vaikas pasitelkia daugiau fantazijos, nei kalbėdamas verbaline kalba. Skirtingos ugdymo filosofijos perteikia skirtingą požiūrį į vaiko ugdymo principus.

Tikslas: Susipažinti su priešmokyklinio amžiaus vaiko gebėjimais išreikšti save ir pasaulį.

Išanalizuoti mokslinę literatūrą apie priešmokyklinio amžiaus vaiko komunikacinės ir pažinimo kompetencijų lavinimą;

Ugdant bendravimą reikėtų sužinoti, ar vaikas supranta visus panaudotus žodžius / sąvokų prasmes, ir jei ne, padėti šias sąvokas išsiaiškinti. Suprasti perskaitytą tekstą vaikams galėtų padėti daromi pagrindinių minčių užrašai (minčių lietus) arba braižomos schemos. Be to, galima parengti papildomų klausimų, į kuriuos atsakymus vaikai turėtų atkurti iš girdėto teksto.

Ugdant komunikavimo gebėjimus labai svarbu, kad vaikas būtų aktyvus proceso dalyvis, o pedagogas – pagalbininkas, patarėjas, kuriuo vaikas pasitiki. Reikėtų kurti tokią ugdymosi aplinką, kurioje mažylis jaustųsi saugus, galėtų drąsiai pasakyti savo nuomonę.

Svarbiausias veiksnys ugdant kalbos įgūdžius – daugybės progų vartoti kalbą sudarymas. Vaikams reikalingas nuolatinis ir nuoseklus praktikavimas ir kartojimas, kad ugdytųsi kalbą ir bendravimo įgūdžius. Bet kokia veikla ar užduotis šiems gebėjimams lavinti turi būti taikoma daug kartų įvairiomis situacijomis ir skirtingais lygiais. Auklėtojos klausimų taktika yra labai svarbi ir padeda vaikui tobulėti, siekti aukštesnio gebėjimų lygio.

Pagal M. Montessori teoriją, vaikas turi turėti visišką laisvę savo pasirinkimuose, nes kitu atveju jis jausus bejėgis ir neturintis vaidmens šiame pasaulyje. Savarankiški ir turinti savo nuomonę vaikai jaučiasi ir drąsūs ir suvokia, jog jų veiksmai turi įtakos įvykiams. Tokio pobūdžio vaikai nebijo klausti, prašyti pagalbos ar kitais būdais reikšti savo nuomonę. Būtent tokie vaikai išskiria daug mažiau streso hormonų bei nelaiko emocijų savyje, kas jiems suteikia nevaržomą laisvę komunikuoti, parodyti save ir pasaulio supratimą.

  • Microsoft Word 44 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (1862 žodžiai)
  • Kolegija
  • Milda
  • Gebėjimo bendrauti, išreikšti save ir pasaulį ugdymas priešmokykliniame amžiuje
    10 - 1 balsai (-ų)
Gebėjimo bendrauti, išreikšti save ir pasaulį ugdymas priešmokykliniame amžiuje. (2017 m. Lapkričio 20 d.). https://www.mokslobaze.lt/gebejimo-bendrauti-isreiksti-save-ir-pasauli-ugdymas-priesmokykliniame-amziuje.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 21 d. 21:31
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo