Geležinkelio kelio projektavimas (2)


Dviejų trasos variantų palyginimas. Kelio plano ir kreivių elementų skaičiavimas. Geležinkelio sankasos projektavimas. Traukos skaičiavimas. Traukinio traukos charakteristikos. Lokomotyvo traukos jėga. Varžos jėgų skaičiavimas. Stabdymo jėgų skaičiavimas. Traukinio masės patikrinimas. Traukinio masės priklausomybė nuo nuolydžio. Traukinio masės priklausomybė nuo greičio. Viršutinė bėgių kelio konstrukcija. Viršutinės bėgių kelio konstrukcijos tipo nustatymas. Suprojektuotos viršutinės bėgių kelio konstrukcijos elementai. Išorinio bėgio pakylos geležinkelio ruožo kreivėje skaičiavimas. Virsmo kreivės elementų skaičiavimas. Medžiagų poreikio žiniaraštis. Besandūrio kelio tiesimo galimybės tikrinimas. Ilgabėgių įtvirtinimo temperatūros intervalų skaičiavimas. Literatūros sąrašas.


Trasa kerta du kelius, pirmasis kertamas PK 1+80, antrasis - PK 17+30, kelio ašys yra nuleidžiamos iki automobilių kelio ir kertasi viename lygyje, čia įrengiamos pervažos. Pirmoji pervaža įrengiama tiesiame bėgių kelio ruože, todėl garantuojamas 400m matomumas, o antroji ant 1,7 promilės nuokalnės, todėl esant tokiai mažai nuokalnei, bus taip pat garantuojamas 400m matomumas. Geležinkelio linija tai pat kerta nedidelę upę, kur įrengiama pralaida (PK 34+00), čia įrengiama gelžbetoninė pralaida, kurios skersmuo d=1,0m.

Išvada: antrasis trasos variantas mažiau efektyvus nei pirmasis – jis yra ilgesnis (0,16 km), jame daugiau pralaidų (7 pralaidos). Renkuosi pirmąjį trasos variantą.

Geležinkelio trasa projektuojama duotame žemėlapyje (M 1:10000) tarp duotų taškų P ir G. Skaičiuojami geležinkelio trasos elementai: tiesių ilgiai, posūkių, direkciniai kampai, rumbai.

Trasą projektuoju su dviem posūkio kampais, šiuo atveju trasos elementų koordinatės:

Kreivės elementai (kreivių ilgiai Ki, tangentės Ti, bisektrisės Bsi ir priemačiai Di) apskaičiuojami remiantis trigonometrinėmis formulėmis. Įbrėžiama kreivė, spindulys parenkamas iš normatyvų R = 1000 m.

Projektuojama geležinkelio sankasa III kelio kategorijai, kai kreivės spindulys R = 1000 m. Vietovės gruntas nelaidus vandeniui priemolis. Naudojant šiuos gruntus III kelio kategorijai sankasos plotis 7,30 m. Esant tiesiam kelio ruožui, sankasa nėra praplatinama, todėl sankasos plotis tiesėje 7,30 m.

Pagal „Geležinkeliai. Bendrasis kursas“, 2009. 36 psl. pateikiamas tipinis skersinis sankasos profilio pavyzdys – c variantas (kadangi pylimas 12 m aukščio).

Tikrasis kelio skersinis profilis pagal duotą užduotį (PK 40+00, M 1:100) yra pateikiamas priede.

Traukos skaičiuotė yra sudėtingas procesas, nes reikia sukaupti daug duomenų apie lokomotyvus, vagonus, bėgių kelius ir kt. Todėl skaičiuojama remiantis paprastais metodais, daugeliu apibendrintų rodiklių. Nepaisoma traukinio geometrinių parametrų, naudojama daug empirinių koeficientų. Priimant tiek prielaidų gaunami pakankamo tikslumo rezultatai ir išvengiama bereikalingo darbo.

Traukinio važiavimą stabdančios jėgos vadinamos varžos jėgomis ir matuojamos Niutonais. Pagrindinės lokomotyvų ir vagonų santykinės varžos jėgos yra skirtingos, todėl jos nustatomos atskirai, po to sumuojamos. Konkrečios jų reikšmės nustatomos eksperimentiniais važiavimais, matuojant trinties jėgas guoliuose, trinties jėgas rato ir bėgio kontakto vietose ir oro srauto varžą. Analizuojant eksperimentų rezultatus yra nustatomi pagrindiniai veiksniai varžoms tyrinėti ir sudaromos empirinės formulės joms skaičiuoti.[1]

Vagonų pagrindinei santykinei varžai w0`` skaičiuoti geriausiai tinka tokia formulė:

Pagal užduotį: Kelio tipas – besandūris, vagono ašių skaičius – 4.

  • Microsoft Word 360 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (2477 žodžiai)
  • Universitetas
  • Donatas
  • Geležinkelio kelio projektavimas (2)
    10 - 1 balsai (-ų)
Geležinkelio kelio projektavimas (2). (2017 m. Lapkričio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/gelezinkelio-kelio-projektavimas-2.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 22 d. 07:26
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo