Generatorius (2)


Ivadas. Konstrukcija. Veikimo principas. Generatoriaus eksploatavimas. Generatoriaus techninė priežiūra. Įkrovimo sistemos patikrinimas. Generatoriaus gedimų diagnozavimas. Diodų tikrinimas. Rotoriaus ir statoriaus apvijų tikrinimas. Šepetėlių tikrinimas. Reguliatoriaus tikrinimas. Išvados.


Šis rašto darbas padės jums suprasti kas yra generatorius, kokia jo paskirtis. Taip pat aptarsime jo konstrukciją bei veikimo principą. Trumpai paminėsiu eksloatavimą bei techninę priežiūrą ir paaiškinsiu kaip patikrinti įkrovimo sistemą, diodus, rotoriaus ir statoriaus apvijas, šepetėlius ir reguliatorių. Aptarsime ir dažniausius generatoriaus gedimus ir kaip juos diagnozuoti.

Jo skersmuo gerokai didesnis negu skriemulio. Be to, ventiliatorius štampuojamas iš skardos, o skriemulys liejamas iš ketaus. Lygintuvas montuojamas užpakaliniame dangtyje, kad būtų aušinamas šviežiu oru. Lygintuvo diodai sudaro dvi grupes, todėl sumontuoti dviejose viena nuo kitos izoliuotose plokštelėse. Jos taip pat aušina diodus. Viena plokštelė sujungta su generatoriaus korpusu ir yra neigiamasis lygintuvo gnybtas, antroji izoliuota – teigiamasis gnybtas. Žadinimo apvijos galai prilituoti prie dviejų varinių žiedų su izoliaciniu pagrindu, įpresuotų ant veleno. Velenas sukasi riedėjimo guoliuose, įpresuotuose generatoriaus dangčiuose. Žiedus liečia šepečiai, sumontuoti laikiklyje.

Nuolatinės srovės generatoriaus elektros energijos generavimo principas toks pat kaip ir aprašytame kintamosios srovės generatoriuje, nors jų konstrukcija labai skiriasi.

Generatorius tiekia elektros srovę imtuvams ir įkrauna akumuliatorių bateriją, kai automobilio variklis veikia. Automobilio įkrovimo sistema sudaryta iš generatoriaus, akumuliatorių baterijos ir indikatoriaus lemputės. Akumuliatorių baterijos krovimo grandinės gedimų požymiai yra šie: baterijos neįkrovimas ir jos perkrova. Kai baterija neįkraunama, varikliui veikiant įvairiais sūkiais dega krovimo kontrolinė lemputė, o voltmetras rodo akumuliatorių baterijos įtampą. Šio sutrikimo pagrindinės priežastys: nutrūkęs arba praslystantis generatoriaus dirželis, nutrūkusi krovimo grandinė (generatoriaus „+“ gnybtas; baterijos „+“ gnybtas), generatoriaus žadinimo grandinė, sugedęs generatorius, sugedęs įtampos reguliatorius. Jei akumuliatorių baterija ne iki galo įkraunama, įjungus žibintus ar kitus elektrinius prietaisus užsidega kontrolinė lemputė, ir tai rodo, kad baterijos išsikrauna. Nepakankamo įkrovimo priežastys yra šios: generatoriaus dirželio laisvumas, praslydimas, įtampos reguliatoriaus sutrikimai, blogi kontaktai generatoriaus krovimo arba sužadinimo grandinėse. Kai akumuliatorių baterija įkraunama per daug, baterijos elektrolite išsiskiria daug dujų ir greitai mažėja elektrolito lygis, jaučiamas supuvusio kiaušinio kvapas, dažniau perdega lemputės. Dažniausiai visa tai atsitinka sugedus įtampos reguliatoriui. Be to, gali būti oksidavęsi uždegimo jungiklio kontaktai.

Dažniausias gedimas – generatoriaus dirželio laisvumas ir susidėvėjimas. Todėl jį reikia patikrinti pirmiausia. Tai rekomenduojama atlikti maždaug kas 15 000 km. Daugelio automobilių dirželis spaudžiant 100 N (10 kg) jėga turi įlinkti apie 8–10 mm. Šis įlinkis vienuose automobiliuose reguliuojamas perstumiant generatorių, o kitų – įtempimo ritinėliu.

  • Microsoft Word 355 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2425 žodžiai)
  • Kolegija
  • Valera
  • Generatorius (2)
    10 - 3 balsai (-ų)
Generatorius (2). (2017 m. Gruodžio 13 d.). https://www.mokslobaze.lt/generatorius-2.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 15 d. 07:56
×