Globos namų ugdytinių integracija


Vaikų , užaugusių globos namuose , integracija. Asmens ugdymo problemos globos institucijoje. Vaikų , netekusių tėvų globos padėtis visuomenėje. Vaikų globos namuose augančių jaunuolių socializacijos ypatumai karjeros perspektyvų planavimui. Globos institucijų vaikų rengimas savarankiškam gyvenimui Lietuvos ir užsienio šalių patirtis.


Sėkminga integraciją sąlygoja asmens savirealizaciją ir gyvenimo pilnatvę. Įvertinus temos aktualumą, iškyla šie probleminiai klausimai: ar asmenys užaugę globos namuose yra įgiję pakankamai savarankiško gyvenimo įgdžūžių? Kokia vaikų, netekusių tėvų globos padėtis visuomenėje? Kaip vaiko augimas globos namuose lemia jo karjeros planavimą? Kokia Lietuvos ir užsienio šalių patirtis rengiant tėvų globos netekusius vaikus savarankiškam gyvenimui?

Taigi, remiantis autorių praktika galime daryti išvadą, jog globos institucijoje gyvenę jaunuoliai, turi manka savivertę. Todėl, jaučiasi izoliuoti, nemylimi, bejėgiai, per silpni, kad siektų savo tikslų. Šie žmonės turi polinkį užsiskleisti savyje ir būti pasiviais. Jie vengia naujų situacijų, menkina save, dėl savo nesėkmių kaltina kitus.

Vaikų globos namuose augančių jaunuolių socializacijos ypatumai karjeros perspektyvų planavimui

Taigi, kiekvieno žmogaus karjeros projektavimo ir planavimo kelias prasideda vaikystėje ir šiuolaikinio darbo pasaulio sąlygomis tęsiasi visą gyvenimą. Tačiau kiekvieno žmogaus atėjimas į darbo pasaulį, darbuotojo vaidmens prisiėmimas nėra savaiminis procesas. Didelės reikšmės jam turi profesijos pasirinkimas – vienas rimčiausių žmogaus gyvenimo sprendimų.

Globos institucijų vaikų rengimas savarankiškam gyvenimui: Lietuvos ir užsienio šalių patirtis

Lyginant šias Lietuvos ir užsienio šalių patirtis galime daryti išvadą, jog Lietuvoje jaunuolius, jau palikusius globos instituciją, tam tikrą laiko tarpą galėtų prižiūrėti ir teikti pagalbą socialiniai pedagogai ar socialiniai darbuotojai bei kiti specialistai, kurie padės ugdyti jo savarankiškumą, kelti jo savivertę, pasitikėjimą savimi ir savo kompetencijomis kurie padės ugdyti jo savarankiškumą, kelti jo savivertę, pasitikėjimą savimi ir savo kompetencijomis.

Pagrindinės sėkmingos integracijos prielaidos yra tinkamas vaiko auklėjimas, savarankiškumo įgūdžių ugdymas, mokymasis ir profesinis orientavimas, laisvalaikis, interesai, pasirengimas šeimai. Vaikų globos namuose vaikai užauga neturėdami svarbiausios atramos – tėvų, kurie būtų padėję jaunuoliams kelyje į suaugusiųjų pasaulį, parėmę juos susidūrus su sunkumais, suteikę reikalingų įgūdžių, padėję lengviau prisitaikyti prie didėjančių darbo ir visuomenės reikalavimų. Globos namuose užaugusiems vaikams mažiau rūpi aukštos darbo pareigos, kopimas karjeros laiptais dėl nepasitikėjimo savo jėgomis bei atsakomybės vengimo už priimtus darbo sprendimus.

  • Microsoft Word 27 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (1959 žodžiai)
  • Universitetas
  • Monika
  • Globos namų ugdytinių integracija
    10 - 2 balsai (-ų)
Globos namų ugdytinių integracija. (2018 m. Lapkričio 24 d.). https://www.mokslobaze.lt/globos-namu-ugdytiniu-integracija.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 17 d. 00:25
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!