Hibridinės transporto priemonės, varikliai


Paveikslėlių ir lentelių sąrašas. Įvadas. Hibridinis automobilis. Hibridinių variklių veikimo būdai. Atkinsono ciklas hibridiniame automobilyje. Naudojamos baterijos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas: įvardinti kas yra hibridinis automobilis, kuom skiriasi hibridiniai varikliai nuo tradicinių iškastinio kuro variklių, jų veikimo principas.

Lyginant su tradiciniais automobiliais, pagrindinis elektromobilio pranašumas yra žymiai didesnis jo energijos naudojimo efektyvumas arba naudingumo koeficientas. Pakeitus tradicinius automobilius su VDV elektromobiliais, būtų galima sutaupyti labai daug pirminės energijos, nes benzininio variklio vardinis naudingumo koeficientas yra žemas, neišvengiami gana dideli tuščios veikos nuostoliai ,o tokio automobilio stabdymo metu energija prarandama negrįžtamai.

Šiuolaikiniuose hibridiniuose automobiliuose naudojamos sistemos, imituojančios cilindro eigos valdymą. Tokias sistemas naudoja automobilių gamintojai Mazda bei Toyota (pvz., Prius modelyje). Šių sistemų veiksenos esmė, kad vėliau uždaromi įsiurbimo vožtuvai, keičia suspaudimo laipsnių santykį suspaudimo bei darbo (degimo) taktuose. Honda sukūrė variklį, kuriame buvo visi Atkinsono elementai, tačiau variklis buvo inertiškas ir nebuvo panaudotas transporto priemonėse. Jame buvo pasiektas suspaudimo laipsnis darbo takto metu -17,6:1, o suspaudimo takte12,2:1. Variklio naudingumo koeficientas smarkiai išaugo. Hibridinio automobilio VDV, veikiančio Atkinsono ir Otto ciklais, palyginimas pateiktas paveiksle žemiau. Kaip matome, įsiurbimo bei išmetimo nuostoliai mažesni Atkinsono ciklu veikiančiame VDV.

Didelė pažanga elektros energijos kaupiklių srityje, energijos tausojimo principų bei aplinkosaugos reikalavimų įgyvendinimo būtinybė sudarė palankias sąlygas plataus užmojo elektros energijos skverbčiai į transporto sektorių ir sparčiam elektromobilių su įkraunamomis akumuliatorių baterijomis proveržiui formuotis visame pasaulyje. Hibridiniai automobiliai palyginius su tradiciniais vidaus degimo varikliais yra daug ekonomiškesni, tylesni, išvaistoma daug mažiau energijos.

  • Microsoft Word 524 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1455 žodžiai)
  • Universitetas
  • Mindaugas
  • Hibridinės transporto priemonės, varikliai
    10 - 1 balsai (-ų)
Hibridinės transporto priemonės, varikliai. (2017 m. Lapkričio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/hibridines-transporto-priemones-varikliai.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 21 d. 15:42
×