Įmonės ekonomika: katilų gamyba


Žaidimo „ kietas riešutas “ apžvalga. Įmonės strategija 5 metams. Įmonės pajėgumų ir darbininkų skaičiaus kitimo analizė. Gamybos apimties ir atsargų kitimo analizė. Gamybos savikainos , pilnosios savikainos ir pardavimo kainos analizė. Finansinių ataskaitų analizė. Nuosavybė ir įsipareigojimai. Kapitalas ir rezervai. Pardavimai ir paslaugos. Veiklos pelnas nuostolis. Grynasis ataskaitinių metų pelnas. Trumpalaikio mokumo analizė. Veiklos efektyvumo analizė. Išvados ir pasiūlymai.


Žaidimas “Kietas riešutas” yra skirtas, kad jo dalyviai suprastų, kaip teorinės verslo ir vadybos žinios yra naudojamos praktikoje. Žaidimas imituoja įmonės valdymą konkurencijos sąlygomis. Šis žaidimas yra mokymo priemonė, skirta suprasti įmonės veiklos mechanizmą pagal pagrindinius gamybinės, finansinės bei komercinės veiklos rodiklius. Dalyviai tarsi valdo įmonę penkerius veiklos metus, įvertindami šios įmonės veiklą ir raidą. Vienas žaidimo periodas atitinka kalendorinius metus. Per šiuos metus žaidėjai:

Paveiksle nr.1 yra vaizduojama įmonės “Aukuras” darbininkų skaičiaus dinamika. Pirmaisiais ir antraisiais veiklos metais jų buvo 25, trečiaisiais, ketvirtaisiais ir penktaisiais – 20 darbuotojų.

Reikia pabrėžti, jog įmonė trečiais metais pardavė 2 įrengimus, o prie likusių dviejų darbas vyko dvejomis pamainomis. Todėl senų įrengimų pajėgumas labai nukrito ir tai galima matyti paveiksle nr.2. Taip pat įrengimų pajėgumui įtakos turėjo trečiaisiais metais atleisti 5 darbininkai. Matome, kad visais veiklos metais faktinis pajėgumas krito. Pats didžiausias buvo veiklos pradžioje ir jis siekė 6110 staklių val.

Yra dar vienas svarbus, susijęs su įrengimų nusidėvėjimu, rodiklis tai – įrengimų našumo indeksas. Įmonės “Aukuras” įrengimų našumo dinamiką galime pamatyti paveiksle nr.3. Šios įmonės našumo indeksas buvo labai geras. Visais metais, jis buvo lygus 1. Toks geras našumo indeksas įmonėje išliko dėl to, kad įrengimai visada buvo pilnai apkrauti, išskyrus penktus metus, kai dėl programos kaltės negalėjome užpildyti penktų metų sprendimų.

Kiekvienais metais įmonė užsibrėžia kiek produkcijos nori pagaminti. Paveiksle nr. 4 mes palyginome kiek įmonė buvo užsibrėžusi ir kiek pagamino produkcijos per penkerius metus. Kaip pastebėjote produkcijos kiekis kiekvienais metais krito, nes įmonė nesugebėjo parduoti visos produkcijos, todėl teko pristabdyti gamybą ir pagerinti pardavimus.

Norint toliau analizuoti produkcijos atsargų dinamiką, reikia pasižiūrėti, kokį produkcijos kiekį kiekvienais metais įmonei pavyko parduoti ir koks susidarė likutis. Todėl paveiksle nr.5 yra parodoma, kiek vienetų katilų įmonė “Aukuras” pagamino ir pardavė. Sulyginame du rodiklius – pardavimuų apimtis ir pagaminta produkciją.

Matome, kad įmonė “Aukuras” trečiais ir ketvirtais metais produkcijos pardavė daugiau nei pagamino, taip atsitiko todėl, kad buvo mažinamos gamybos apimtys ir koncentruotasi į pardavimus. Todėl trečiaisiais metais pagaminome tik 1034 katilus, o pardavėme – 2752. Ir jau ketvirtaisiais metais išsipardavėme visą savo produkciją, ką ir matome 6 paveiksle.

  • Microsoft Word 59 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2364 žodžiai)
  • Kolegija
  • Aliona
  • Įmonės ekonomika: katilų gamyba
    10 - 1 balsai (-ų)
Įmonės ekonomika: katilų gamyba . (2018 m. Gegužės 16 d.). https://www.mokslobaze.lt/imones-ekonomika-katilu-gamyba.html Peržiūrėta 2018 m. Rugpjūčio 14 d. 17:21
×