Įmonės gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų, padariniai įmonei


Įvadas. Verslo etikos samprata. Įmonių etiniai skandalai. „Volkswagen“ įmonės skandalas. „Samsung“ įmonės skandalai. „Apple“ įmonės skandalas. „MG Baltic“ koncerno skandalas. Etinių skandalų padariniai. Tyrimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Šiandieninėje visuomenėje verslas įgyja vis didesnę galią. Esant vartotojiškai visuomenei, kurios mąstymas pagrįstas vis didesniu materialinių gėrybių ir paslaugų vartojimu, verslininkai pirkėjams siūlo vis naujų produktų, paslaugų, galimybių. Siekiančios kuo didesnio pelno įmonės kartais pažeidžia etikos ar moralės principus. Esti daugybė atveju kuomet įmonių neskaidri veikla iškyla į dienos šviesą. Vartotojai pasitikėję įmone pradeda abejoti jos skaidrumu, sąžiningumu. Nukenčia tokios įmonės reputacija.

Kadangi šiandieninė visuomenė tampa vis sąmoningesnė ji reikalauja iš įmonių atsakomybės už savo veiksmus. Socialiai atsakinga įmonė įsipareigoja, viso produkto ar paslaugos gamybos bei kūrimo procese, užtikrinti skaidrumą susijusį su aplinkosaugos, socialiniais, finansiniais bei etiniais aspektais. Kuo visuomenė sąmoningesnė tuo labiau ji reikalauja verslininkų sąžiningumo. To pasekoje patikimos, gerą vardą turinčios, besivadovaujančios etikos principais įmonės tampa galingesnės, turtingesnės, patrauklesnės vartotojui.

Tačiau yra atvejų kuomet įmonės visgi įsivelia į etinius skandalus. Visuomenės reakcija žinoma priklauso nuo etinių aspektų pažeidimų mąsto. Kad ir kaip bebūtų, įmonės norėdamos pritraukti vartotojus atgal, imasi įvairių veiksmų siekdamos taisyti susidariusią padėti bei susigražinti gerą reputacija.

Apibrėžimai yra skirtingi kaip ir etikos standartai. Kiekvienoje šalyje pastarieji yra skirtingi nes tai priklauso nuo tautos ar visuomenes. Šiandienos visuomenė yra pilietiškai subrendusi, todėl vis dažniau renkasi produktus iš socialiai atsakingų įmonių. Verslo etikos procesas paspartėja tada, kai sąmoningi piliečiai pripažįsta ir palaiko tas įmones, kurios turi savo etinius principus ir aktyviai stengiasi veikti pagal juos savo praktikoje. [1]

Tačiau verslo vadovas yra atskaitingas ne tik prieš vartotojus. Siekiant sukurti socialiai atsakingą verslą, etikos principais vadovautis reikia su visa verslą supančia aplinka.

Visi mikroaplinkos elementai (1 paveikslas) ir sąžiningas etiškas santykis su jais suformuoja gerą verslo įmonės reputaciją bei pasitikėjimą.

Tačiau verslininkui pažeidus etiško verslo elgesio taisykles formuojant santykius su šiais aplinkos elementais sudaromos sąlygos kilti etiniam skandalui.

Šaltinis: sudaryta autorės remiantis PRUSKUS, Valdas. Verslo etika. [interaktyvus]. Vilnius, 2002 m.

Apskritai verslo etikos vaidmuo šiuolaikinėje viuomenėje gerokai padidėjęs. To priežastis pačios viuomenės socialinės atsakomybės didėjimas, vis daugiau žmonių supranta atsakingo pirkimo sąvoka, ir renkasi pirkti produktus iš socialiai atsakingų įmonių. Nūdienos visuomenė vis sparčiau pastebi ir suvokia žmonijos žalingos veiklos padarinius, tai techninės katastrofos, spartus žemės išteklių naudojimas, tarša, korupcija. Todėl įmonės norėdamos užkirsti kelią naujoms nelaimėms, ar bent jau sušvelninti savo veiklos padarinius tampa socialiai atsakingomis, verslo etikos standartais besivadovaujančiomis įmonėmis. Be to, šiais principais besivadovaujanti įmonė ne tik saugo gamtą, savo reputaciją, bet ir pritraukia vartotojus, kuriems svarbūs įmonės etiniai standartai.

Tačiau lyginant Lietuvą su kitomis Europos valstybėmis šioje srityje mūsų šalis gerokai atsilieka. 2015 metais „Transparency International“ atlikto tyrimo duomenimis socialiai atsakingiausios įmonės veikiančios skandinavų kapitalo, taip pat valstybės valdomos įmonės. [9] Tyrimo metu maža dalis įmonių nusprendė pateikti užtektinai informacijos apie korupcijos riziką ir jos valdymą. Įmones iš dalies galima pateisinti, uždarumas – lietuvių savybė. Galbūt bijota, kad surinkta informacija bus nesažiningai panaudota konkurencijos kovoje.

  • Microsoft Word 831 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (4719 žodžiai)
  • Kolegija
  • Giedrė
  • Įmonės gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų, padariniai įmonei
    10 - 2 balsai (-ų)
Įmonės gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų, padariniai įmonei. (2019 m. Kovo 30 d.). https://www.mokslobaze.lt/imones-gero-vardo-susigrazinimas-po-etiniu-skandalu-padariniai-imonei.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 26 d. 07:34
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema