Įmonės veiklos planavimas konspektas


Tema. Įmonės veiklos planavimas ir organizavimas. Verslo planavimo būtinumas. Įmonės veiklos planas. Ūkio subjekto aprašymas. Įmonės veiklos plano rodikliai. Veiksniai lemiantis sėkmingą strategijos įgyvendinimą. Planų kontrolės organizavimas.


Šiame skyriuje supažindinama su verslo planavimo pagrindais, planavimo reikšme verslo sėkmei, analizuojamos pagrindinės verslo planų rūšys ir jų reikšmė įmonės veiklai.

Įmonės misija yra pradinis planų sudarymas, tad apibrėžiant atskiras planų rūšis reikia išsiaiškinti misijos sąvoką.

Numačius įmonės ateitį ir turint kasdieninės veiklos orientyrą sprendžiama, kaip bus siekiama tikslų. Planai, kurie šiandien atrodo fantastiški, rytoj gali tapti realybe. Reikia išanalizuoti verslo situaciją nedelsiant padaryti išvadas. Šiam tikslui naudojamas keturių matmenų situacijos analizės metodas (stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės), literatūroje dažniausiai vadinamas angliška santrumpa SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats).

Ką mes galime daryti? Čia aprašome įmonės materialinius, finansinius išteklius, pajėgumus, jos stipriąsias ir silpnąsias savybes, vadovų ir eilinių darbininkų patyrimą.

Ką mes norime daryti? Didinti pardavimą, užvaldyti naujas rinkas, pasiekti maksimalų pelną, keldami kainas, įdiegti naują produktą ar patarnavimus, užtikrinti darbo darbuotojų darbo vietas? Norų gali būti ir daugiau.

ūkio subjekto vizijos, misijos, tolimiausių tikslų ir tarpinių tikslų patikslinimas;

mažiausių išlaidų: šis principas nurodo, kaip turi būti gautas ekonominis efektas;

Strateginis kiekvieno ūkio subjekto tikslas - maksimaliai įsiskverbti į rinką, todėl pirmiausia reikia žinoti realizuojamos produkcijos balansą nacionalinėje rinkoje.

Siekiant, kad planas būtų realus ir tikslai pasiekti, būtina kontroliuoti, analizuoti plano vykdymo eigą, naudojant visą konkretaus laikotarpio informaciją ir prognozių rezultatus. Ekonominių sąlygų visumą apibūdina tokia informacija:

Norint apibrėžti, pagrįsti ir pasiekti veiklos tikslą būtina vadovautis logika ir kompetencija pagrįstais sprendimais, sudarančiais veiklos pamatą.

Strateginiai planai rengiami siekiant ilgalaikių tikslų, t. y. 10-20 metų laikotarpiui. Jais remiantis sudaromi tarpiniai planai, apimantys nuo 5 iki 10 metų. 1-2 metų planai vadinami artimiausių tikslų planais, jie yra metinio įmonės veiklos plano rengimo pagrindas.

Rizikos veiksniai (ekonominiai: produkcijos (paslaugų) konkurencingumas bei realizavimo galimybės; apsirūpinimas žaliavomis, komplektuojamosiomis detalėmis, gamybiniais plotais, darbo jėga, finansiniais ištekliais; darbuotojų kvalifikacija, personalo kaita; priklausomybė nuo tiekėjų, monopolinių vartotojų; atsiskaitymų su tiekėjais ir vartotojais būklė; sezoniškumo ir gamybos cikliškumo įtaka; politiniai: valstybių, kuriose dirbama, politinės teisinės raidos, tarptautinių susitarimų, importo ir eksporto politikos, muitų politikos įtaka įmonės veiklai. Valstybės nustatyti reikalavimai ir veiklos apribojimai: socialiniai (pvz., darbo užmokesčio dydžio ir jo išmokėjimo klausimai), techniniai-technologiniai (pvz., fizinio ir moralinio pagrindinių priemonių nusidėvėjimo klausimai), ekologiniai (pvz., aplinkosaugos reikalavimai ir mokesčių dydžiai); finansiniai: banko paskolų grąžinimas (paskolų būklė, kreditinė linija); sandorių rizika: nekilnojamojo turto, svarbiausių priemonių perleidimas, nebūdingi pirkimo ir pardavimo sandoriai, išduotos paskolos, suteiktos garantijos ar laidavimai; teismo ir trečiųjų teismo (arbitražo) procesai, galintys turėti įtakos finansinei padėčiai, taikomos sankcijos ir jų priežastys).

Vertės rodikliai padeda nustatyti ūkio subjekto gamybos ir darbo našumo dinamiką planuoti kapitalo judėjimą darbo užmokesčio fondą rentabilumą sankaupas, nacionalines pajamas ir kt. Jie leidžia sudaryti prekių apyvartos ir dirbtinius balansus. Taigi vertės rodikliai padeda suderinti visą veiklos planą.

Bendroji produkcija - tai pagaminta ir parduota produkcija pridėjus ar atėmus pagamintos (nebaigtos gaminti) produkcijos bei prekių, skirtų perparduoti, atsargų pokytį, pridėjus pagamintą ir suvartotą savo reikmėms produkciją (investicinė produkcija) bei pajamas iš kitų veiklų, kurios neatskiriamos nuo pagrindinės veiklos.

  • Microsoft Word 212 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (3926 žodžiai)
  • Kolegija
  • Unte
  • Įmonės veiklos planavimas konspektas
    10 - 3 balsai (-ų)
Įmonės veiklos planavimas konspektas. (2016 m. Spalio 02 d.). https://www.mokslobaze.lt/imones-veiklos-planavimas-konspektas.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 05 d. 11:55
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo