Įmonių gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų


Įmonės gero vardo susigrąžinimo po etinių skandalų konsepcijų analizė. Etikos samprata ir etinių skandalų klasifikavimas. Įmonės gerą vardą lemiantys veiksniai. BP (British petroleum) gero vardo susigražinimas po stambiausių naftos nuotėkių JAV istorijoje skandalo. UAB „Judex“ istorija ir veikla. Siekiant šio tikslo, įmonė išsikelia šiuos pagrindinius uždavinius. Etiniai skandalai įmonėje ir jų poveikis įmonės vardui. Įmonės gero vardo susigražinimo planas.


Temos aktualumas - šiomis dienomis įmonėms yra itin svarbu išlaikyti įmonės gerą vardą , nes jos laikosi vartotojų dėka. Etiniai skandalai daro neigiamą poveikį įmonės vardui, mažina įmonių populiarumą, ir jų gaminamų ar teikiamų paslaugų paklausos dydį.

Darbo tikslas – pristatyti ir analizuoti konkrečias įmones, susidūrusias su etiniais skandalais ir nagrinėti jų gero vardo susigražinimo atvejus bei jų svarbą įmonės gyvavimui.

Įmonės geras vardas – yra įmonės gerų rezultatų užtikrinimas. Kuo įmonė garsi, ir jos vardas yra visiems gerai žinomas, o taip pat ji garsėja gerais darbais, gera kokybe, tuo įmonės paklausa, o tuo pačiu ir pelnas didėja.

Etiniai skandalai ir problemos kyla dėl įvairiausių priežasčių, dažnai dėl per mažo domėjimosi švaria, tvarkinga įmonės veikla. Skiriami du etinių skandalų tipai: asmeninis ir struktūrinis. Nagrinėjant pasirinktą projekto temą aktualus mums tik struktūrinis skandalas. Be abejo, struktūrinis skandalas privalo būti ir asmeninis, nes kitaip nebus ginčo eskalavimui reikalingos energijos. Dažniausios etinių skandalų priežastys būna tokios:

Savo ruožtu šie skandalai, konfliktai ir provokuoja atitinkamų etinių problemų kilimą organizacijoje.

Užsitarnauti, o tuomet išsaugoti gerą įmonės vardą yra viena svarbiausių užduočių kiekvienai save bei savo klientus gerbiančiai įmonei. Akivaizdu, jog tam, kad įmonė pasiektų tą tašką, kai žmonės įmonės vardą bei logotipą žino, atsimena ir apie jį atsiliepia teigiamai, reikia įdėti daug pastangų, kokybiško darbo. Tačiau kokie yra pagrindiniai veiksniai, užtikrinantys įmonei gerą vardą?

Antras veiksnys, kurį galima išskirti kaip vieną svarbiausių stengiantis užsitarnauti gerą įmonės vardą, yra sąžiningumas. Verslo pasaulyje apstu daugybe apgaulių, tiesioginės informacijos slėpimo asmeninių interesų sumetimais ar siekiant nelegaliai padidinti įmonės pajamas. Kaip pavyzdį, pateikčiau vieną iš šiame darbe aptartų įmonių, „Judex“. Aprašytasis skandalas apie koldūnus sugadino gerą įmonės vardą daugelio pirkėjų akyse, tačiau tai įvyko labiau ne dėl bakterijos, rastos gaminiuose, tačiau dėl fakto, kad įmonė, žinodama apie bakterijos buvimą, slėpė šį faktą tiek nuo maisto ir veterinarijos inspekcijos, tiek nuo nieko neįtariančių pirkėjų.

Įmonę ištikus etiniam skandalui gali dingti žmonių pasitikėjimas, suprastėti įmonės reputacija, taip pat klientai, vartotojai gali nusisukti nuo įmonės ir ieškoti kitų, patikimesnių kompanijų ir variantų įsigyti norimą prekę ar produktą.

Įmonę gali užklupti dideli finansiniai sunkumai, didžiuliai nuostoliai, gali tekti skirti daug pajamų bandant atitaisyti blogą situaciją, norint pagerinti ją ar net išvengti dar blogesnių ir sunkesnių pasekmių.

Vartotojai gali pradėti prašyti didžiulių kompensacijų, norėti, kad būtų padengtos papildomos išlaidos, kad būtų kompensuoti nuostoliai. Taip pat gali kilti problemų teismuose ar kitose įstaigose, kai klientai paduos ieškinį ar paduos įmonę į teismą dėl galimų vartotojo teisių pažeidimų.

Visų pirma įmonė turėtų tučtuojau pareikšti, kad bus imamasi visų įmanomų priemonių rasti problemos sprendimą ir pašalinti pačią problemą.

  • Microsoft Word 560 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (5439 žodžiai)
  • Kolegija
  • Gerda
  • Įmonių gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų
    10 - 2 balsai (-ų)
Įmonių gero vardo susigrąžinimas po etinių skandalų. (2019 m. Sausio 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/imoniu-gero-vardo-susigrazinimas-po-etiniu-skandalu.html Peržiūrėta 2019 m. Kovo 25 d. 23:53
×