Istorijos konspektas



Mesopotamija – teritorija tarp dviejų upių – tigro ir eufrato. Šiandien ši teritorijreliginė reforma (tradicijų laužymas, nes vienas sargono (keturių pasaulio šalių valdovo) įpėdinių naramsinas sumanė tapti dievu).
Užplūdo gutų gentys, po to laikinai xxi a. Pr kr. Atgarsėjo žiaurumu, asirija – liūto guolis , sostinė kraujo miestas . Tai galingiausia tarpupio valstybė.
Ašurbanipalas – jam priklauso anglų archeologo lėjerdo atrasmiestai – valstybės (urukas – pirmas politinis centras; niūras – seniausias šumerų kultūros centras).
šventyklos zikuratai (vyriausiojo dievo enlilio šventykla nipūre, vyriausios deivės inanos šventykla uruke).
Raštas – dantiraštis (. Piktogramos – daiktų paveikslėliai . Ideogramos – ženklo reikšmė neatitiko reikšmei. Fonetinis raštas – teisė (sukurta seniausia pasauly rašytinė teisė – teisingumo atkūrimo įsakai , sudaryti valdant urgarbino apie 3000 dievų, iš jų vyriausias buvo anus – dangaus žodis babilu , išverstas iš arkadų kalbos, reiškia :dievo vartai . Babilonas dsenoji babilono karalystė xix – xvii a. Pr. Kr. , jai būdinga: valdė 12 hamurabio dinastijos valdovų; plėsta valstybės teritorija; stiprinta valdovų politinė galia.
tamsusis laikotarpis xvi – xii a. Pr. Kr. , būdinga: įsibrovė hetitai; valdė kasitų gentys; buvo užkariavę elamitai.
Vidurinioji babilono karalystė xi – vii a. Pr. Kr. , būdinga: karalius nabuchodonosoras i nugalėjo elamitus; nabopalasaras sugriovė asirijos sostinę nineviją (689 m. Pr. Kr. Asirijos karalius sinaheribas nusiaubė babiloną).
Naujoji babilono karalystė vii – vi a. Pr. Kr. , būdinga: buvo užkariautos žemės iki persų įlankos, pastatytas babelio bokreligija: mardukas – vyriausias dievas (jo šventykla – esangila); turėjo dievų trejybę (ea – vandens gelmių, ištarė – meilės); dievams suteikė žmogiškąjį pavidalą.
Monumentalioji architektūra: dievų šventyklos (babelio bokštas – marduko šventykloj), kabantieji sodai .
Teisė: turėjo daug įstatymų; hamurabio įstatymas (xviii a. Pr. Kr. ) iškaltas. m aukščio diorito steloje; galiojo taliono principas.
Raštas: dantiraštis naudotas tikslams. Religinių tekstų surašymui. Administracijos nurodymų fiksavimui. Įstatymų kodifikacijai. Metraščių rašymui. Mokslo reikalams.
- Microsoft Word 161 KB
- 2012 m.
- 110 puslapių
- Erika
-