Jutikliai transporte


Įvadas. Oro masės matuoklis. Alkūninio veleno padėties jutiklis. Kuro slėgio daviklis. Turbinos slėgio reguliatorius(N75). Elektriniai kuro purkštuvai. Pakaitinimo žvakės. Išvada.


Šiame darbe bandysiu paaiškinti apie 3 jutiklius/daviklius ir 3 valdiklius, jų veikimo principą, kurie yra mano pasirinktame automobilyje.

Volvo S80 modelyje dažniausiai naudojamas Bosch oro masės matuoklis HMF 5, kurio kodas yra 0281006184.

Alkūninio veleno jutiklis, taip pat žinomas kaip variklio sukimosi greičio jutiklis arba padėties jutiklis – tai elektroninis įrenginys, naudojamas vidaus degimo variklyje ir suteikiantis galimybę stebėti alkūninio veleno padėtį arba sukimosi greitį. Trumpai tariant, jutiklis mechaninius judesius paverčia elektriniais signalais. Tada signalai yra perduodami į valdymo įrenginį, kuris nustato veleno padėtį ir greitį atitinkamu momentu. Alkūninio veleno jutikliai nustato uždegimo laiką, variklio sūkių skaičių ir perduoda sukimosi greičio (RPM) signalą valdymo įrenginiui. Yra naudojami trys pagrindiniai jutiklių tipai. Holo jutiklis, optinis jutiklis arba indukcinis jutiklis. Holo jutikliai turi pranašumą prieš induktyvinius jutiklius, nes jie gali aptikti statinius (nekintančius) magnetinius laukus. Kai kuriuose varikliuose, pvz., GM "Premium V" šeimoje, naudojami alkūninio veleno padėties jutikliai, kurie perskaito reliacinį žiedą, kuris integruotas į veleno balansavimo sistemą. Tai yra daug tikslesnis alkūninio veleno padėties nustatymo metodas ir leidžia kompiuteriui bet kuriuo metu nustatyti kelią laipsnį tikslią alkūninio veleno padėtį (ir taip visus įjungtus komponentus).

Volvo S80 2.4D automobiliuose montuojamas Holo alkūninio veleno padėties daviklis, pagrindiniai šių daviklių gamintojai Bosch, DELPHI, VEMO. Davikli montuojamas bloko apačioje prie smagračio.

Kuro slėgio jutiklis - mažas elektroninis prietaisas, esantis transporto priemonės kuro aukšto slėgio vamzdyje, jis tiekia duomenis apie degalų slėgį į ECU. Degalų slėgio jutiklis fiksuoja degalų kiekį kuro aukšto spaudimo vamzdyje „Raile“, išmatuojant vidinį slėgį. Tada jis gali nusiųsti elektroninį pranešimą į ECU, kuriame tiksliai nurodoma purkštukams, kiek degalų reikia išleisti į variklį.

N75 vožtuvas valdo turbinos geometriją, vakumo pagalba, įjungdamas mažą solenoidą, kai ECU nusprendžia, kad to reikia, šis solenoidas gali įsijungti ir išsijungti labai greitai, kad išlaikytų variklio darbui tinkamą turbinos darbą ir slėgį. Iš esmės tai apsaugo nuo pernelyg didelio oro užpūtimo į variklį, elektroniniu būdu. Tai yra plastikinė "T" formos detalė, su mažu solenoidu ir 2 elektriniais kontaktais ant jo. Prie šio vožtuvo jungiasi 3 žarnelės: viena iš oro padavimo į turbiną, žarnos prieš turbokompresorių, kita iš turbinos oro išėjimo i variklį vamzdžio tiesiai po turbinos, trečioji į turbinos geometrijos reguliavimą.

  • Microsoft Word 293 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2172 žodžiai)
  • Kolegija
  • Valentinas
  • Jutikliai transporte
    10 - 2 balsai (-ų)
Jutikliai transporte . (2017 m. Lapkričio 23 d.). https://www.mokslobaze.lt/jutikliai-transporte.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 18 d. 14:52
×