K. Ušinskio demokratinė pedagogika


(1824-1871K. Ušinskio. Pedagoginės idėjos. Svarbiausias K Ušinskio. Pagrindinis ugdymo uždavinys pagal K. Ušinskį. Ušinskis ypatingą dėmesį siūlė skirti lyginimui – jo nuomone, tai objektų esmės supratimo pagrindas. K. Ušinskis reikalavo. Didaktikos rūšis. Jutiminis suvokimas paskatina minties darbą, o šiš gilina suvokimą. Mokymasis – valingas. K. Ušinskis daug dėmesio skyrė valios, atminties ir dėmesio ugdymui mokymo procese.


K.Ušinskio demokratinė pedagogika Pranešimas Ugdymo sistemų seminare Vilnius, 2017.

Žmogaus paruošimas gyvenimui ir darbui Auklėjimas turi išlavinti žmogaus protą ir suteikti jam tam tikrų žinių Auklėjimas turi išugdyti žmogaus įprotį dirbti.

K.Ušinskis didelę reikšmę skyrė mokymo vaizdumui, prieinamumui, nuoseklumui, vaikų aktyvinimui mokymo procese, mokymo ir auklėjimo vienovei.

Ušinskis ypatingą dėmesį siūlė skirti lyginimui – jo nuomone, tai objektų esmės supratimo pagrindas.

Tvirtino,jog vaikus būtina mokyti gimtąja kalba-ji geriausia tautiškumo išraiška.

Bendroji didaktika -analizuoja psichologinius mokymo pagrindus, bendruosius mokymo turinio, organizavimo ir metodikos klausimus. specialiąja didaktika- vadinama atskirų dalykų metodika.

K. Ušinskis išskyrė 3 tikrovės atspindėjimo psichologijos stadijas: Jutmininių suvokimų Intelektinio Protinio pažinimo.

Jutiminis suvokimas paskatina minties darbą, o šiš gilina suvokimą. Taigi minties darbas prasideda nuo jutiminio suvokimo.

Intelektinė veikla pasireiškia minties ir vazduotės pagalba atgamintų jutiminių suvokinių ir susidariusių vaizdinių lyginimų-sąvoka.

  • MS PowerPoint 83 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (394 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teresa
  • K. Ušinskio demokratinė pedagogika
    10 - 3 balsai (-ų)
K. Ušinskio demokratinė pedagogika. (2017 m. Lapkričio 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/k-usinskio-demokratine-pedagogika.html Peržiūrėta 2021 m. Sausio 18 d. 20:06
×
38 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo