Kaip nuraminti verkiantį vaiką?


Pedagogo komunikacinės veiklos galimybės Verkiančio vaiko kalbinimas Užduotis. Pirmasis kalbinimo variantas. Antrasis kalbinimo variantas. Trečiasis kalbinimo variantas. Ketvirtasis kalbinimo variantas. Penktasis kalbinimo variantas. Kalbinimo analizės apibendrinimas. Kalbinimo analizė. Teisimas ir manipuliavimas pykčiu.


Užduotis. Susipažinkite su duota situacija ir ikimokyklinio ugdymo pedagogės kalbinimo analize. Įvertinkite auklėtojos pasireiškiančią komunikavimo kompetenciją. Sukurkite savąjį verkiančios mergaitės kalbinimo pavyzdį (numatydamos verbalinės ir neverbalinės kalbos galimybes: parinkite tinkamus žodžius, intonaciją, kūno kalbą, panaudojant vaizdines priemones, smulkiąją tautosaką ar kita, siekiant patenkinti pagrindinius vaiko poreikius).

Situacija: Auklėtoja stengiasi nuraminti mažą, mamos pirmą kartą atvestą 3-4 metų mergaitę.

- Na ne, mano mažute, tu neliūdna. Čia bus labai linksma, pamatysi.

- Tu neturėtum liūdėti, yra daug mažų mergaičių, neturinčių galimybės būti toliame gražiame darželyje, kur tiek gražių žaislų...

- Man jau pakaks tavo verksmų, su tavim tikras vargas. Aš palieku tave ir sugrįšiu, kai būsi malonesnė.

Ketvirtasis kalbinimo variantas: Ji prisiartina, atsiklaupia šalia vaiko ir sako:

Ir auklėtoja taip pat atsidūsta žiūrėdama į ją su užuojauta, paskui pasiūlo:

1.Kalbinimo analizė. Tai kito žmogaus jausmo neigimas: jausmas išgyvenamas kaip kliūtis, jaučiamės bejėgiai „ką nors padaryti“, todėl jį ir neigiame.

2. Kalbinimo analizė. Tai kaltės primetimas! Mes jai priekaištaujame dėl to, ką ji išgyvena, dėl to, kokia yra šiuo metu. Ji išgirsta, kad jos jausmas yra klaida ir kad ji neteisi būdama liūdna. Taigi raginame ją abejoti tuo, ką ji jaučia, arba skatiname užgniaužti jausmą, kad integruotųsi.

Taigi žmogaus poreikio išklausymas sumažina jo nusivylimą ir nepadaro atsakingo už poreikio patenkinimą. Šis suvokimas leidžia auklėtojai priminti mergaitės poreikį ir mamą, nebijant pabloginti situacijos, aitrinti žaizdos. „Labai norėjai pasilikti su mama šįryt!“. O tik tada nukreipiamas vaiko dėmesys džiaugsmingo bendravimo linkme, pasiūlant įdomią, patrauklią veiklą.

Užduotis. Su humoru galime pažvelgti į tai, kaip suaugusieji ugdo vaikus, į suaugusiųjų gebėjimą žodžiais išreikšti turimas vertybes. Įvertinkite suaugusiojo komunikavimo kompetenciją. Autorius nežinomas.

  • Microsoft Word 13 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 5 puslapiai (1973 žodžiai)
  • Kolegija
  • Simona
  • Kaip nuraminti verkiantį vaiką?
    10 - 2 balsai (-ų)
Kaip nuraminti verkiantį vaiką?. (2017 m. Gruodžio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/kaip-nuraminti-verkianti-vaika.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 20 d. 03:19
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo