Kaip valdyti konfliktus organizacijoje
Konfliktas – priešingų interesų ar jų reiškėjų susidūrimas, susikirtimas. Neįmanoma įsivaizduoti žmogaus veiklos be konfliktų, to priežastis – prioritetų svarba individualiems poreikiams ir interesams. Konfliktai yra neišvengiami, tačiau šio reiškinio baigties rezultatus gali lemti konflikto, kaip reiškinio, proceso savybių, esmės pažinimas. Konfliktai - tam tikro žmonių elgesio padarinys, o elgesys sunkiai prognozuojamas ir nenuspėjamas, kadangi jis dažnai valdomas jausmų, emocinių dirgiklių. Todėl sprendžiant konfliktus bijoma sudėtingumo, jų esmės neaiškumo, galimų stiprių jausmų pasireiškimo. Svarbu paminėti, jog konfliktų pasekmės priklauso nuo gebėjimo valdyti iškilusią situaciją ir priėmus tam tikrus sprendimus nebijoti įvardinti valdymo problemas.
Gyvenimas be konfliktų neįsivaizduojamas, todėl beviltiška siekti gyvenimo be konfliktų. Jie egzistuoja visur - pradedant konfliktu žmogaus viduje ir baigiant pasaulinėmis politinėmis krizėmis. V. R. Kulvinskienės ir e. R. Stanciko (2003) teigimu, konflikto problemų ir jų sprendimo būdų tyrimams reikia fundamentalių įvairių specialybių mokslininkų pastangų. Šiuolaikinėje vadyboje pastaruoju metu skiriama daug dėmesio spręsti šią problemą. Jav ir vakarų europoje išleidžiama nemažai knygų, nagrinėjančių konfliktus ir jų prevencijos reguliavimo galimybes. Kasmet vyksta mokslines konferencijos taikinimo klausimais, jos patraukia daugelio teoretikų ir praktikų dėmesį.
šiandieninė organizacija pasižymi intensyvumu, nuolatine kaita ir dinamiška aplinka, prie kurios reikia prisitaikyti. Reikia pastebėti, kad visas užsienio ar Lietuvos mokslininkų konfliktų apibrėžtis atvira ar nutylėta forma vienija pagrindinis veikėjas. Žmogus, turintis savo vertybes, nuostatas, interesus. Dėl skirtingo tų pačių reiškinių suvokimo neretai organizacijose įsiplieskia konfliktai. Taigi konfliktai neišvengiami organizacijų gyvenime, jie kasdienybės dalis. Labai svarbu nagrinėti šį reiškinį be nereikalingų emocijų, realiai suvokti konfliktų priežastis ir jas valdyti, bei spręsti taip, kad gauti optimalų rezultatą, normalizuotus santykius, pagerintą darbo atmosferą. Konfliktus būtina valdyti ir vertinti juos kaip atsiradusią galimybę ar kilusią problemą.
Temos aktualumas. Konfliktų valdymo svarba integruojasi į organizacinės kultūros bendrą aplinką, o pastarosios praktinė reikšmė pasireiškia kalbant apie darbo rezultatyvumą, vadinasi ir apie pelningumą.
- Microsoft Word 64 KB
- 2012 m.
- 29 puslapiai (7866 žodžiai)
- Universitetas
- Inga
-