Kelio projektavimas: AIV kategorijos trasa su dviem posūkiais


Inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai. Darbas Nr.Kamerinis kalio trasos projektavimas. Automobilių kelių projektavimo normos ir taisyklės. Automobilių važiavimo greičiai. Kelio trasos projektavimas. Trasos parinkimas kameriniu būdu. Trasos parinkimas lauke. Kelio trasos koordinačių nustatymas. Į trasos posūkį įbrėžtų kreivių pagrindinių elementų skaičiavimas. Apskritiminės kreivės piketažo skaičiavimas. Kelio piketų altitudes Piketu Nr. Savarankiškas darbas Geodezines nuotraukos sudarymas Tikslas. Požeminių inžinerinių tinklų nuotraukos sudarymas. Inventorinių kortelių sudarymas. Nuotekų ir drenažo šuliniuose.


AI kategorijos keliai skiriami intensyviam transporto eismui, tačiau eismo patogumo ir aptarnavimo lygis mažesnis nei automagistraliniuose keliuose. Priešingų krypčių eismo srautai atskiriami skiriamąja juosta. Techniškai ir ekologiškai pagrindus, kelių sankryžos ir susikirtimai su dviračių ar pėsčiųjų takais gali būti viename lygyje.

BI keliai rengiami kaip AII arba AIII kategorijų kelių tęsiniai miestų prieigose, kaip dėl papildomo priemiestinio eismo nepakanka dviejų eismo juostų.

Projektinis greitis Vp parenkamas atsižvelgiant į kelio kategoriją, vietovės sudėtingumą, eismo kokybę. Nuo projektinio greičio priklauso mažiausi horizontalių kreivių spinduliai, didžiausi išilginiai kelio nuolydžiai, minimalūs išgaubtų vertikaliųjų kreivių spinduliai. Projektinis greitis turi būti pastovus kiek galima ilgesniuose kelio ruožuose.

kuo mažiau sunaikinti želdinių, derinti prie kitų kraštovaizdžio bei reljefo elementų;

Sujungus kelio ruožo A ir B taškus, gaunama trasos „oro linija“. Jei „oro linija“ kerta situacines kliūtis, kurias praeiti galima tik tiltiniais perėjimais, randama tinkamiausia jų vieta, kuri žemėlapyje ženklinama dviem taškais, kurie vadinami fiksuoti taškai. Randamos trasos situacines ir aukščių kliūtys. Situacinės kliūtys apeinamos, parenkant trasos posūkio tašką prieš situacinės kliūties vidurį. Aukščių kliūčiai apeiti skaičiuojamas mažiausias leidžiamas atstumas tarp horizontalių:

Aukščių kliūtis apeinama, išbrėžiant nuliniu darbų linija, t.y. laužtinę tarp gretimų horizontalių atstumu . Ši linija ištiesinama. Suprojektavus laužtą trasą, į ją brėžiamos apskritiminės kreivės.

Kamerinių būdų išvesta linijinio statinio trasa tikslinama vietovėje. Priklausomai nuo vietovės sąlygų lauke, trasą galima parinkti keliais metodais. Atviroje ir kalvotoje vietovėje parenkama teodolitu. Pastačius teodolitą bet kuriame trasos posūkio taške, teodolito žiūrono vizavimo ašis statomas kampu . Paskui teodolitu vietovėje ieškoma linijos, atitinkančios žiūrono posvyrį . Taigi, raižytoje vietovėje trasa parenkama pagal “nulinę“ darbų liniją. Pastačius teodolito žiūroną kampu ir išmatavus prietaiso aukštį h, vietovėje randama laužtinė linija, kurios nuolydis visur vienodas. Ji vietovėje ištiesinama, apaugusioje ir sudėtingo reljefo vietovė daroma 1:2000 arba 1:5000 mastelio 100 – 200 m ruožto tacheometrinė nuotraukai sudarius planą, jame parenkama trasa ir po to, nužymima vietovėje.

Parenkant trasą reikia atsižvelgti į statinio padėtį, pvz.: hidrotechninių statinių trasos vedamos žemiausiose vietose ir mažais nuolydžiais.

Parenkant trasas vamzdinėms komunikacijoms didelė svarbą turi gyvenamųjų vietovių, upių, slėnių, kalnų, pelkių miškų padėtys, geologinės sąlygos, bei kelių tinklas.

Prieš niveliavimą ašis paruošiama – išpiketuojama, t.y. padalijama atkarpomis, kurių horizontalinis ilgis 100 m.

redukcinis dydis – trasos ilgio sutrumpėjimas, atsirandantis matuojant tangentėmis ir kreive

Tikslas. Sudaryti požemines komunikacijos geodezinę nuotrauka M 1:500 (Užduotį studentas gauna individualiai)

1. Nustatyti planię padėtį: Visų įrenginių (šulinių, kamerų, hidrantų, hidraulinių uždorių, kondensacinių puodų ir kt.); Posūkių, prijungimų, nepasukamų dujotiekio siūlių, įvadų ir kt.; Tiesių tarpų - ne rečiau kaip kas 50 m.

Remiantis linijinių matavimų duomenimis arba koordinatėmis klojami šulinių bei kamerų liukų centrai; dideli šuliniai klojami plano masteliu. Klojami šuliniai yra numeruojami. Kiekviename planšetės decimetre šuliniai ir kameros numeruojami: pirmame decimetre – nuo 1 iki 10, antrame nuo 11 iki 20 ir t.t.

  • Microsoft Word 577 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (2990 žodžiai)
  • Kolegija
  • Justė
  • Kelio projektavimas: AIV kategorijos trasa su dviem posūkiais
    10 - 3 balsai (-ų)
Kelio projektavimas: AIV kategorijos trasa su dviem posūkiais. (2017 m. Balandžio 11 d.). https://www.mokslobaze.lt/kelio-projektavimas-aiv-kategorijos-trasa-su-dviem-posukiais.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 23 d. 11:51
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema