Kelio statiniai aiškinamasis raštas Gelžbetoninis tiltas


Įvadas. Žinios apie tiltus Kaune, Lietuvoje, pasaulyje. Projektuojamas statinys. Medžiagos naudojamos gelžbetoninių tiltų statyboje. Skersinio tilto pjūvio sudarymas. Apkrovų nustatymas (PNT – T – 97). Tilto skaičiuojamoji schema. Nuolatinių apkrovų skaičiavimas. Laikinųjų apkrovų skaičiavimas. Šalitilčio gembės skaičiavimas. Pagrindinės sijos skaičiavimas. Literatūros sąrašas. Priedai.


Šiame kursiniame projekte projektuojamas sijinis trijų tarpatramių gelžbetoninis tiltas per upę. Pasirinkta sijinė karpytoji schema. Tokia schema taikoma mažiems ir vidutiniams tiltams. Tokie tiltai yra labiausiai paplitę, nesudėtingas jų projektavimas, statyba bei priežiūra. Tarpatramiai projektuojami vienodo 12m ilgio su 4 metrų perėjimais į pylimą. Projektuojamas gelžbetoninis tiltas priklauso AV kategorijai, turi 7m pločio dvipusę važiuojamąją dalį bei abiejose pusėse 1,5m pločio pėsčiųjų takus.

Projektuojama sijinė tarpusavyje standžiai sujungta perdanga. Skersine kryptimi projektuojamos šešios T formos sijos. Visą projektuojamo tilto perdangą sudaro 18 sijų.

Paklotas - tai virš perdangos pakloti konstrukciniai elementai: išlyginamasis sluoksnis (vadinamasis nuolydžio trikampis), hidroizoliacinis. Prie pakloto elementų galima priskirti ir jame įrengiamus deformacinius pjūvius bei vandens nuleidimo įrenginius (vamzdžius, latakus), šalitilčių konstrukcijas.

Tilto važiuojamosios dalies danga klojama ant gelžbetoninės paklotą laikančios plokštės ir paprastai susideda iš išlyginamojo, hidroizoliacinio, apsauginio bei viršutinio kelio dangos sluoksnių. Sluoksnių storis turi būti ne mažesnis kaip: išlyginamojo betoninio - 30 mm; apsauginio betoninio ar gelžbetoninio - 40 mm; viršutinio asfaltbetoninio (cementbetoninio) - 80 mm; skersinis nuolydys ne mažesnis nei 2 %, išilginis - 0,5% ir ne didesnis nei 4 % .

Deformaciniai pjūviai leidžia konstrukcijoms nevaržomai deformuotis keičiantis temperatūrai. Tai viena silpniausių, labiausiai autotransporto pažeidžiamų tiltų pakloto vietų, todėl pastaruoju metu Lietuvoje įrengiami užsieniniai kokybiški, nors ir brangūs, deformaciniai pjūviai .

Projektuojami 22 vandens nuleidimo šulinėliai. Išdėstomi kas 4m abiejose tilto važiuojamosios dalies pusėse.

Sijos remiasi į atramines pagalves (gelžbetonines prizmes atramos viršuje) per atraminius guolius. Paslankūs atraminiai guoliai kintant temperatūrai leidžia perdangai laisvai pasislinkti. Elastomeriniai guoliai paplito pastaruoju metu - tai gumos prizmės, armuotos metalu. Jie amortizuoja dinaminį poveikį, yra pusiau paslankūs, bet, deja, nėra ilgaamžiai (prancūzijoje keičiami vidutiniškai kas 10 metų).

Tarpinės atramos – taurai kartu su pamatais yra labai svarbi tilto dalis, tolygi perdangoms. Tilto konstrukcijos pasirinktos ekonomiškai, kai vieno tauro kaina yra artima vienos perdangos tarp gretimų taurų kainai. Taurų pasirinkimas gana didelis ir priklauso nuo daugelio veiksnių, ne tik ekonominių: tilto schemos, hidrologinių ir geologinių sąlygų, estetinių reikalavimų. Kuo mažesnis tarpatramis ir tilto aukštis, tuo paprastesnė, lengvesnė gali būti tauro konstrukcija, ir atvirkščiai - didėjant tarpatramio ilgiui ir tilto aukščiui, o ypač vandens gyliui ir ledonešiui, taurai statomi masyvesni.

Ramtai - galinės tilto atramos. Jos sujungia tiltą su pylimu, atlaiko perdangos ir pylimo poveikius ir per pamatą perduoda juos pagrindui. Turi užtikrinti pastovumą ir ramto konstrukcijų bei grunto pagrindo laikomąją galią.

  • Microsoft Word 2263 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (2463 žodžiai)
  • Kolegija
  • Egle
  • Kelio statiniai aiškinamasis raštas Gelžbetoninis tiltas
    10 - 1 balsai (-ų)
Kelio statiniai aiškinamasis raštas Gelžbetoninis tiltas . (2018 m. Sausio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/kelio-statiniai-aiskinamasis-rastas-gelzbetoninis-tiltas.html Peržiūrėta 2019 m. Rugsėjo 18 d. 07:57
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema