Kelių eksploatavimo teorija


Asfalto dangos nelygumo modeliavimas. Problemos apibūdinimas. Skaičiavimo metodika ir rezultatai. Išvados ir pasiūlymai. Provėžų modeliavimas. Problemos apibūdinimas. Skaičiavimo metodika ir rezultatai. Išvados ir pasiūlymai. Laiko gaištis ir ekonominis vertinimas. Problemos apibūdinimas. Skaičiavimo metodika ir rezultatai. Išvados ir pasiūlymai. Kelių priežiūra žiemą. X kelių tarnybos valymo ir barstymo grafikas. Automobilių kelių priežiūra žiemą. Techninės priežiūros bendrosios nuostatos ir galiojanti tvarka. Duoto klimatinio reiškinio aprašymas. Magistralinių kelių II priežiūros lygio analizė. Naudojamos dangų valymo ir barstymo technologijos Lietuvoje. Sniego valymas. Prižiūrimų kelių barstymas. Sprendimo metodika ir rezultatai. Uždavinio duomenys. Eismo intensyvumas ir kelio geometriniai parametrai. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas.


Kelio dangos nelygumas greičiau vystosi ruožuose, kuriuose įrengta silpnesnė dangos konstrukcija ir kuriuose vystosi kitos dangos pažaidos (plyšiai bei provėžos). Nelygumas priklauso ir nuo dangos amžiaus, kadangi įrengtos asfaltbetonio dangos eksploatacinė būklė dėl aplinkos poveikio, transporto priemonių apkrovų laikui bėgant tik blogėja. [4]

Naujai įrengto kelio dangos nelygumai, neturi viršyti šių ribinių verčių: magistraliniuose keliuose – 1,5 m/km, krašto keliuose – 2,5 m/km, rajoniniuose ir vietinės reikšmės keliuose – 3,5 m/km. [2] Rajoninio arba vietinio kelio dangos nelygumo pagal IRI įvertinimo ribos pateiktos 3 paveiksle.

čia: D0 – maksimalus įlinkis apkrovos veikimo taške, išmatuotas FWD, esant slėgiui 707 kPa (mikronai); D850 – įlinkis 850 mm nutolęs nuo apkrovos veikimo taško, išmatuotas FWD, esant slėgiui 707 kPa (mikronai); D1500 – įlinkis 1500 mm nutolęs nuo apkrovos veikimo taško, išmatuotas FWD, esant slėgiui 707 kPa (mikronai).

SNCK modifikuoto dangos stiprio rodiklio SNC su įvertintu jo susilpnėjimu dėl plyšių, atsiradusių per skaičiuojamąjį periodą skaičiavimas

čia: HS – bendras asfalto („bituminės“) dangos storis, mm; ΔACA – indeksuotų plyšių ploto padidėjimas nagrinėjamu periodu, %.

YE4 suminio metinio ESA skaičiaus tenkančio vienai eismo juostai per metus skaičiavimas

čia: DD – vienai važiuojamajai kelio daliai tenkanti ESA dalis, vnt (keliams su skiriamąja juosta DD=0,5, visiems kitiems atvejams DD = 1,0); ELANES – efektyvus eismo juostų skaičius, vnt (priklauso nuo važiuojamosios dalies pločio Cw).

Skaičiavimui atlikti reikalingas ESA ekvivalentinis standartinis apkrovų į ašį skaičius:

čia: n – transporto priemonių skaičius; AADTi – i tipo transporto priemonei tenkanti ekvivalentinių standartinių 100 kN ašių skaičius (aut./parą); VDFi – svoriniai transporto grupių koeficientai.

čia: ΔIRIs – dangos nelygumo pablogėjimo struktūrinis komponentas; ΔIRIc – dangos nelygumo pablogėjimo plyšių komponentas; ΔIRIe – aplinkos įtakos nelygumo pablogėjimui komponentas.

Dangos nelygumo pablogėjimo struktūrinis komponentas ΔIRIs apskaičiuojamas pagal 9 formulę:

Dangos nelygumo pablogėjimo plyšių komponentas ΔIRIc apskaičiuojamas pagal 10 formulę:

čia: ΔACA – indeksuotų plyšių ploto padidėjimas nagrinėjamu periodu, %.

Aplinkos įtakos nelygumo pablogėjimui komponentas ΔIRIe apskaičiuojamas pagal 11 formulę:

čia: m – aplinkos poveikio faktorius.; IRI – dangos nelygumas nagrinėjamo periodo pradžioje, m/km; ΔT – nagrinėjamo periodo trukmė, metai arba metų dalis.

Atlikus skaičiavimus nustatyta, kad kelio dangos nelygumas IRI 7-aisiais kelio atkarpos eksploatavimo metais yra 3,32 m/km, o 15-aisiais metais – 10,30 m/km. Pastebėta, kad 8-aisiais eksploatavimo metais IRI dangos nelygumo indekso reikšmė lygi 3,93 m/km, kuri viršija leistiną 3,5 m/km ribą, nustatytą rajoninės reikšmės keliams. Po 7-erių kelio atkarpos tarnavimo metų dėl nuolatinių išorinių faktorių (klimato, aplinkos poveikio, laiko) veikimo kelio danga irsta, jos būklė prastėja, ji tampa nesaugi ir nepatikima. Dėl tokių nepatogumų transporto priemonių vairuotojai patiria ne tik automobilių eksploatacines išlaidas, bet ir kelionės laiko bei su avaringumu susijusias sąnaudas. Todėl daroma išvada, jog 7-aisiais eksploatavimo metais, kelio dangai bus atliekamas paprastasis remontas (kelio dangos konstrukcijos stiprumas yra pakankamas), kurio metu nufrezuojamas nusidėvėjęs viršutinis asfaltbetonio sluoksnis ir paklojamas naujas.

  • Microsoft Word 2658 KB
  • 2021 m.
  • Lietuvių
  • 47 puslapiai (10249 žodžiai)
  • Universitetas
  • Justina
  • Kelių eksploatavimo teorija
    10 - 2 balsai (-ų)
Kelių eksploatavimo teorija. (2021 m. Sausio 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/keliu-eksploatavimo-teorija.html Peržiūrėta 2021 m. Kovo 05 d. 04:05
×
39 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo