Klasikinio ir operantinio sąlygojimo pritaikymas


Klasikinio ir operantinio sąlygojimo pritaikymas. Įvadas. Mokymasis. Asociatyvusis mokymasis skirstomas į du sąlygojimas klasikinį ir operantinį. Tyrimo tikslai. Metodika. Tiriamasis virtuali kompiuterinė žiurkė Sniffy. Naudojama aparatūra kompiuteris su instaliuota programa „SniffyPro“. Tyrimo eiga praktinis darbas susideda iš dviejų dalių. Rezultatai. Literatūra.


Mokymasis – sąlyginai pastovus organizmo elgsenos pokytis, kurį lemia patirtis (Myers, 2008, p. 392). Kaip teigia J Locke bei D. Hume – mes mokomės iš asociacijų. Mūsų protas susieja vienas po kito vykstančius įvykius. Toks mokymasis vadinamas asociatyviu mokymusi ir jis apibūdinamas kaip mokymasis, kad konkretūs įvykiai būna kartu. Įvykiai gali būti du dirgikliai arba atsakas ir jo rezultatas (Myers, 2008, p. 393).

Klasikinis sąlygojimas apibūdinamas kaip mokymosi būdas, kai organizmas išmoksta susieti dirgiklius. Jo pradininkas laikomas I. Pavlovas. Jo darbai klasikinio sąlygojimo srityje padėjo pagrindus biheiviorizmui – požiūriui, kad psichologija turėtų būti objektyvus mokslas, tiriantis elgesį neatsižvelgiant į psichinius procesus. Pagal klasikinį sąlygojimą, nesąlyginis atsakas yra įvykis, kuris vyksta natūraliai reaguojant į tam tikrą dirgiklį. Nesąlyginis dirgiklis yra tai, kas natūraliai ir automatiškai sukelia neišmoktą atsaką. Sąlyginis dirgiklis yra iš pradžių neutralus dirgiklis, kuris mokymosi dėka tampa susietas su tam tikru neišmoktu atsaku. Sąlyginis atsakas yra išmoktas atsakas į iš pradžių neutralų, tačiau dabar sąlyginį dirgiklį (Myers, 2008, p. 408).

Operantiniame sąlygojime išmokstame susieti atsaką ir jo padarinius, taigi išmokstame kartoti veiksmus, duodančius gerų rezultatų, ir vengti tokių veiksmų, kurie duoda blogą rezultatą (Myers, 2008, p. 393).

Naudojant klasikinį sąlygojimą, keičiant nesąlyginio ir sąlyginio stimulų intensyvumus, stebėti kokiu greičiu žiurkė įgyja sąlyginę reakciją;

Naudojant operantinį sąlygojimą suformuoti žiurkei asociaciją tarp mygtuko paspaudimo ir maisto gavimo, kad žiurkė pati paspaustų mygtuką;

Sąlyginės reakcijos formavimuisi didžiausią įtaką darė nesąlyginis stimulas – kuo jis intensyvesnis, tuo didesnis išmokimo greitis. Kuo mažesnis intensyvumas – tuo silpnesnis ir lėtesnis išmokimas.

  • Microsoft Word 116 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1491 žodžiai)
  • Universitetas
  • Karo
  • Klasikinio ir operantinio sąlygojimo pritaikymas
    10 - 2 balsai (-ų)
Klasikinio ir operantinio sąlygojimo pritaikymas. (2017 m. Spalio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/klasikinio-ir-operantinio-salygojimo-pritaikymas.html Peržiūrėta 2020 m. Kovo 28 d. 16:01
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo