Kontrolės ir matavimo prietaisai


Įvadas. Kontrolės prietaisai. Kontrolės (signalinės) lemputės. Kontrolės borto sistema (KBS). Matavimo prietaisai. Ampermetras ir voltmetras. Tepalo manometras. Vidaus degimo variklio termometras. Degalų matuoklis. Greičio ir dažnio matuokliai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Išsiaiškinti ampermetro ir voltmetro; tepalo manometro; vidaus degimo variklio termometro; degalų matuoklio; greičio ir dažnio matuoklių veikimą.

Šios lemputės suteikia vairuotojui informaciją apie atskirų automobilio agregatų, mazgų ar prietaisų darbą ir būklę.

• pavojaus signalus, įspėjančius apie būtinybę nedelsiant sustabdyti automobilį. Dėl svarbiausių automobilio funkcijų pažeidimų arba mazgų sutrikimų raudona šviesa ekrane užsidega atitinkami simboliai, ir jie palydimi trimis garso signalais.

• įspėjimo signalus, atkreipiančius dėmesį į sutrikimus automobilio mazgų darbe arba į funkcijų pažeidimus. Šie simboliai užsidega geltona šviesa ir palydimi vienu garso signalu.

Esant įjungtam uždegimui ir nedirbančiam varikliui, trumpam paspauskite mygtuką, esantį po aušinimo skysčio temperatūros rodikliu (nurodyta rodykle piešinyje), po to patikrinkite sistemos kontrolinių lempučių užsidegimą vieną po kitos. Tokiu būdu tikrinamas KBS darbingumas.

Po variklio paleidimo, ekrane užsidega užrašas „Bremslicht" (Stop signalas), kuris turi užgesti nuspaudus stabdžio pedalą. Jeigu tikrinamas mazgas arba funkcija nesugedus, ekrane atvaizduojamas užrašas „OK" (Viskas tvarkoje). Jeigu toks užrašas neatvaizduojamas arba neatvaizduojamas nė vienas simbolis, patikrinkite KBS darbingumą.

Jeigu yra tikrinamos funkcijos arba mazgo darbo sutrikimai, pasigirsta garso signalas ir gali užsidegti šie simboliai:

Tai gali reikšti sumažėjusį stabdžių skystį, nepakankamą alyvos lygį vairo valdymo hidraulinio stiprintuvo sistemoje arba labai silpną darbinį slėgį stabdžių hidrauliniame stiprintuve.

Alyvos slėgis. Būtina nedelsiant išjungti variklį ir patikrintialyvos lygį variklio karteryje, Jeigu alyvos lygis mažiau norms, nevažiuoti toliau, neužvesti variklio.

Aušinimo skysčiui nukrypus nuo temperatūros ar lygio normos. Išjungiamas variklis, patikrinamas aušinimo skysčio lygis. Jeigu aušinimo skysčio lygis normalus, leidžiama varikliui atvėsti. Būtina visos aušinimo sistemos įrenginių patikra.

Pasikeitus akumuliatorių baterijos įkrovimo srovės reikšmei. Patikrinamas generatoriaus pavaros diržo įtempimas, įtampos reguliatoriaus ir akumuliatorių baterijos darbingumas.

Kitoje laidininko 4 pusėje tvirtinamas magnetas 3 (pavaizduotas punktyru). Kai prietaiso grandinėje neteka srovė, nuolatinių polių magnetas inkarą įmagnetina ir laiko horizontalioje padėtyje, o rodyklę 2 - ties skalės 1 nuline padala. Tekant srovei laidininku 4, apie jį sukuriamas magnetinis laukas, kurio poliai nuolatinių polių magneto atžvilgiu pasukti 90°. Abiejų magnetinių laukų atstojamasis magnetinis laukas pasisuka, drauge pasukdamas inkarėlį su rodykle. Pasisukimo kampas priklauso nuo laidininku 4 tekančios srovės stiprumo ir krypties. Ampermetras įrengtas taip, kad, akumuliatorių įkraunant, rodyklė atsilenktų į dešinę, iškraunant - į kairę.

Per aprašytąjį ampermetrą teka visa akumuliatoriaus įkrovimo ir iškrovimo srovė. Kai reikia matuoti didelę srovę arba esant ilgiems amper-metro prijungimo laidams (generatorius toli nuo ampermetro), naudojamas magnetoelektrinis ampermetras su šuntu (4 pav).

  • Microsoft Word 506 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2511 žodžiai)
  • Kolegija
  • Boratas
  • Kontrolės ir matavimo prietaisai
    10 - 3 balsai (-ų)
Kontrolės ir matavimo prietaisai. (2016 m. Gruodžio 01 d.). https://www.mokslobaze.lt/kontroles-ir-matavimo-prietaisai.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 18 d. 17:51
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema