Kontrolės svarba organizacijai (2)


Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Įvadas. Kontrolės teoriniai aspektai. Kontrolės samprata, reikšmė ir metodai. Kontrolės proceso etapai. UAB „Taurina“ kontrolės sistemos analizė. UAB „Taurina“ veiklos aprašymas. Kontrolė UAB „Taurina“. Išvados. Bibliografinių nuorodų sąrašas.


Temos aktualumas. Kiekvienas ūkio subjektas siekia sėkmingos, efektyvios ir rezultatyvios veiklos, todėl organizacijos veiklą įtakoja ne tik gamybos ar paslaugų apimtys, efektyvus turto paskirstymas, žmogiškųjų išteklių naudojimas, bet ir įvairūs vadybiniai procesai. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje vis didesnę reikšmę organizacijos vadybos procese turi viena iš vadybos funkcijų – kontrolė. Kontrolė kaip labai reikšminga ir sudėtinga vadybos funkcija yra visa apimanti ir padeda įmonės vadovams ne tik stebėti aplinkos pokyčius, jų daromą įtaką organizacijai ir jos veiklai, bet kurti geresnę gaminių ar pasalugų kokybę.

Delegavimo ir darbo komandomis skatinimas. Kontrolės procesas sudaro sąlygas vadovui stebėti darbuotojų pažangą bei skatinti jų kūrybiškumą ir iniciatyvą.

Matavimo – naudojant įvairius matavimo prietaisus nustatomos objektų charakteristikos, kartais jų pokyčai, paprastai kiekybinės išraiškos.

Registravimo – fiksuojami tam tikrib įvykiai, pavyzdžiui, atvykimo į darbą laikas, projekto parengimo ar įgyvendinimo data ir pan.

Skaičiavimo – kontroliuojami parametrai gaunami skaičiuojant, tam naudojant matavimo ir registravimo metodais gautą informaciją.

Apklausų – vienu ar keliais būdais apklausiant su kontrolės objektais susietus subjektus (darbuotojus, tarpininkus, pirkėjus ir pan.).

Ekspertinių vertinimų – taikomas tais atvejais, kai kontrolės objektų būseną sunku aprašyti formalizuotai, objektams būdingas neapibrėžtumas.

Organoleptinis – griniamas žmogaus jutimo organų (regos, klausos, uoslės) pokūčiais, tad dniausiai taikomas maisto ir parfumerijos sektoriuose (Černienė, Neverauskas, Vienažindienė ir kt., 2011).

Apibendrinant galima teigti, kad kontrolė yra viena iš svarbiausių įmonės vadybos funkcijų, padedanti ne tik reguliuoti ir kontroliuoti kitas vadybos funkcijas, finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, bet ir skatina efektyvią ir rezultatyvią organizacijos veiklą.

Kontrolė yra sudėtingas procesas, tačiau padeda organizacijos vadovams, efektyviai atliekant kontrolę, nustatyti klaidas. Nustatant klaidas, svarbu pereiti visus kontrolės proceso etapus. Pagrindiniai kontrolės proceso žingsniai pateikti 3 paveiksle.

Veiklos atlikimo lygio vertinimas – antrasis kontrolės proceso etapas, kur vertinimas yra nenutrūkstamas pasikartojantis procesas, o jo dažnumas priklauso nuo vertinamos veiklos tipo (Stoner., Freeman, Gilbert, 2000).

Kitas kontrolės proceso žingsnis yra nustatyti ar veiklos atlikimo lygis atitinka standartus. Daugeliu atvejų tai lengviausias kontrolės žingsnis. Šiame etape vadovybė nustato, ar gauti rezultatai artimi numatytiems ir ar jie atitinka jų lūkesčius. Be to, jie turi nuspręsti, ar nukrypimai yra priimtino dydžio ir ar nesudaro pavojaus tikslams (Zakarevičius, 2011). Trečiojo kontrolės etapo metu, organizacijos vadovas, turi pasirinkti ar nieko nedaryti, ar pašalinti nukrypimą, o galbūt keisti standartą.

  • Microsoft Word 39 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2202 žodžiai)
  • Kolegija
  • Simona
  • Kontrolės svarba organizacijai (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Kontrolės svarba organizacijai (2). (2017 m. Gruodžio 08 d.). https://www.mokslobaze.lt/kontroles-svarba-organizacijai-2.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 20 d. 16:06
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo