Krovinio tipo, masės, padėties ir dydžio įtakos saugiam eismui analizė


Įvadas. Jėgos, veikiančios krovinius jų vežimo metu. Europos sąjungos standartai. Krovinio tipai. Krovinio mesė. Krovinio padėtis. Krovinio dydis. Krovinio tvirtinimas. Išvados. Literatūra.


Išsiaiškinti, kokios priemonės yra naudojamos krovinio ir eismo saugumui užtikrinti.

Europos standartas DIN EN 12642 yra taikomas visuose ES valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Šveicarijoje. Jame nurodyti būtiniausi reikalavimai daugiau nei 3,5 t bendrojo svorio sunkvežimių kėbulams. Standarte numatyta sustiprinta priekinė sienelė (0,5 x naudingoji apkrova), galinė sienelė (0,3 x naudingoji apkrova) ir šoninės sienos (0,4 x naudingoji apkrova), kurios, pvz., staigiai sukant ir prieš grįždamos į įprastą padėtį, esančią vienoje tiesėje su transporto priemonės rėmu, neišsilenktų daugiau nei 30 cm. Įrangai dar priklauso ištisinė išorinio rėmo perforacija ir sustiprintų versijų tentai bei statramsčiai ir ne mažiau kaip 2 eilės medinių arba atraminių lentų. Žymėjimas XL kodu reiškia, kad transporto priemonės kėbulas yra ypač stabilus, mažiau stabilūs kėbulai žymimi kodu. XL kodas su sertifikatu „Pritaikyta gabenti gėrimus“ reiškia, kad transporto priemonės kėbulas atitinka ypatingus reikalavimus, keliamus gėrimų gabenimui dėžėse ant padėklų ir prekėms statinėse. Tokios transporto priemonės kėbulo šoniniai tentai yra sustiprinti 24-iomis mažesniais tarpais išdėstytomis metalinėmis sagtimis, o stogo tentas – sustiprintomis sijomis. Be to, gėrimų gabenimo įrangai priklauso ir sustiprinti statramsčiai bei 4 eilės įstatomų atraminių aliuminių lentų.

Kroviniai yra skirstomi į tipus pagal savo fizinę būseną, tai yra kietieji kūnai, skystis ir birios medžiagos. Atsižvelgiant į krovinio tipą yra parenkama jam specialiai pritaikyta transportavimui trasnporto priemonė, paprastai tai būna priekabos arba puspriekabės. Kietųjų kūnu trasnportavimas - kietojo kūno krovinys gali būti transportuojamas įvairiomis transportavimo priemonėmis: ant platformų, puspriekabėmis, priekabomis. Tokius krovinius tranportuojant privalu yra įvertinti daugiau fizinių faktorių, kuriuos reikia žinoti ir įvertinti eksplotuojant. Svarbu tokius krovinius stabiliai ir tvirtai įtvirtnti ir parinkti jam stabilią padėtį, nes jų judėjimas gali padaryti žąlą transporto priemonėj ir didelė tikimybė, kad pats krovinys bus pažeistas.

Skysto krovinio transportavimas – skystos fizinės būsenos krovinys transportuojamas sandariose talpose. Talpos būtinai turi būti visiškai sandarios, nes jos yra pripildomos pilnos. Transportuojamas skystas krovinys, kuris į talpą yra pripildomas ne pilnai yra pavojingas ir atsiranda daug grėsmių kelyje. Greitėjimo, stabdymo metu taip pat, kai transporto priemonė sukasi. Skystas krovinys, kuris nėra pripildytas pilnai į talpą turi daug didesnį įnercijos momentą, nei tuomet, kai skystis yra pripildomas pilnai į talpą.

Birių medžiagų transportavimas – birios medžiagos yra panašios į skystas medžiagas, nes lengvai gali judėjimo pokyčių metu krovinio masės centras pekeisti padėti į atitinkamą pagal judėjimo pokytį. Birios medžiagos skiriasi nuo skystų medžiagų tuo, kad kroviniui pasislinkus į kažkurią pusę jis joje ir pasilieka, todėl būna nepaskirstytas krovinys, o sukoncentruotas tik į vieną pusę.

  • Microsoft Word 1259 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2500 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jonas
  • Krovinio tipo, masės, padėties ir dydžio įtakos saugiam eismui analizė
    10 - 1 balsai (-ų)
Krovinio tipo, masės, padėties ir dydžio įtakos saugiam eismui analizė. (2019 m. Gegužės 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/krovinio-tipo-mases-padeties-ir-dydzio-itakos-saugiam-eismui-analize.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 26 d. 09:19
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema