Krovinių vežimo organizavimas (2)


Teorinė dalis. Transporto rūšies priemonės parinkimas. Krovinio paruošimas gabenimui. Krovinio pakavimas. Krovinių tvirtinimas. Krovinio išdėstymas transporto priemonėje. Krovinio gabenimo dokumentacija. Kėlių mokesčiai. Lenkijoje. Austrijoje. Italijoje. Praktinė dalis. Krovinio ženklinimas. Krovinio paruošimas vežimui. Duomenys apie reisą.


Krovinio vežimo kaip proceso pamatinė priežastis yra poreikis turėti materiją viename geografiniame taške vietoje, o ji yra kitame geografiniame taške. Dažniausiai poreikis vežti kyla dėl to, kad reikia atsivežti žaliavą produkcijai gaminti arba pagamintą produkciją iš gamybos taško pristatyti į vartojimo tašką. Poreikis vežti atsiranda, kai įvyksta prekybinis sandėris materijai įsigyti. Šiuo atveju norint planuoti, prognozuoti krovinių vežimo srautus tiek mikro-, tiek makrolygmeniu yra poreikis išmanyti prekybinius ryšius. Atkreipti dėmesį, kad pardavėjo ir pirkėjo geografinė rezidencijos vieta nebūtinai sutampa su krovinių išsiuntimo ir paskirties vieta. Puikus pavyzdy, įmonė, registruota Amerikos žemyne, gali būti prekės, kurios išsiuntimo vieta bus Azijoje, pardavėjas, o pristatymo vieta bus Europoje, o tos prekės pirkėjas gali būti įmonė, registruota Australijoje. Taigi kalbant apie prekybinių ryšių ir krovinių srautų sąsajas, svarbu ne tiek pirkėjo ir gavėjo rezidencijos vietos, bet prekių išsiuntimo ir paskirties vietos. Taigi krovinių vežimas yra veikla, iš kurios transporto paslaugas teikiančios įmonės gauna pajamų ir pelno. Taip pat yra ieškoma įvairiausių būdų, pirmiausia, žinoma, pasitelkiant mokslo žinias, kaip atpiginti transporto paslaugas, sutaupyti laiko vežimo ar krovos operacijose, padidinti vežimo apimtį ir pasiekti masto ekonomiją, rasti galimybių vežti ne viena transporto rūšimi, o keliomis.

Parinkti tinkamiausią transporto priemonę gabenimui, įvertinti krovinio parametrus ir tinkamai pasirinkti paletes, pagal Europos standartus.

Vilkiko pasirinkimą lemią jo papildoma ir komforto įranga. Vežant krovinius tarptautiniais keliais svarbiausia yra ekonomiškumo lygis. Krovinio saugumą ir patikimumą užtikrintų patyręs sunkvežimių vairuotojas.

Pakuotė ir tara turi dvi skirtingas funkcijas. Rinkodaros požiūriu pakuotė arba tara yra skirta paskatinti pirkėją įsigyti prekę, akcentuojamos pakuotės arba taros estetinės savybės. Prekės priklausomai nuo jų paskirties pakuojamos į akį traukiančia, ryškią, blizgančią arba rimtai ir solidžiai atrodančią pakuotę. Kartais labai maža, tačiau brangi prekė yra specialiai pakuojama į didelės apimties pakuotę. Pavyzdžiui, elektronikos srityje mažutė USB jungtis ar mobilioj ryšio modemas, ar telefonas gali būti įpakuotas į keliasdešimt kartų jo matmenis viršijančią pakuotę, nes pagal psichologijos dėsnius pirkėjui apčiuopiamas pakuotės dydis gali pateisinti mažų matmenų prekės kainą.

Logistikos ir transportavimo požiūriu kroviniai įpakuojami norint užtikrinti jų pačių saugumą kraunant, transportuojant ar sandėliuojant, taip pat apsaugant juos nuo gedimo ar aplinkos poveikio. Kitus krovinius (pvz., skystus), prieš tai neįpakavus, tiesiog fiziškai nebus galima saugoti ar transportuoti. Įpakuoti kroviniai talpiau sukraunami – tai patogu juos transportuojant ar sandėliuojant. Pavyzdžiui, transporto priemonės ar sandėlio tūris bus daug geriau išnaudojamas, jei taros ar pakuotės šonai, dugnas ir viršus bus stačiakampio formos. Pavyzdžiui, netgi gėrimų pardavėjai vis dažniau savo produkciją pilsto į plastmasinę tarą, kuri ne cilindro formos, o stačiakampio formos. Norint apsaugoti krovinius nuo grobstymo, naudojama speciali tara arba specialus pakrovimo būdas krovinį transportuojant. Dažniausiai pasitaikanti transportinė tara – dėžės, dėžutės – yra dažniausiai pakeliama rankomis. Pradėjus naudoti krovimui techniką, pasaulyje ieškota būdų, kaip standartizuoti transportinę tarą. Ilgainiui pasiektas visuotinis susitarimas dėl specializuotų universalių padėklų naudojimo. Padėklų esmė, kad ant jų sukraunami dėžėse ar kitaip įpakuoti kroviniai, jog padėklai galėtų būti pakeliami standartizuoto mechanizuoto šakinio krautuvo ir racionaliai išnaudotų transporto priemonių dugną. Pagrindinis padėklo privalumas – krovinį galima šakiniu keltuvu pakelti už apačios, įkišus keltuvo šakes į specialiai pritaikytas angas padėklo apačioje. Yra įvairių padėklų rūšių, skirtingi jų matmenys. Europoje naudojamų padėklų dydis yra standartizuotas ir jų matmenys yra 0,8x1,2m. Šie padėklai yra vadinami europadėklais. Jie žymimi raidėmis EUR ovaliame apskritime. Dėžės sudedamos ant padėklų, dažnai papildomai sutvirtinamos metalinėmis arba plastmasinėmis juostomis. Dažnai visi kroviniai, sudėti ant padėklo, yra apvyniojami pakavimo plėvele, kuri užtikrina, kad nė viena dėžė, uždėta ant padėklo, nenukris, nepasimes, taip pat tai apsunkina nepastebėtos vagystės galimybe

  • Microsoft Word 4083 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (4252 žodžiai)
  • Universitetas
  • Konstantin
  • Krovinių vežimo organizavimas (2)
    10 - 3 balsai (-ų)
Krovinių vežimo organizavimas (2). (2017 m. Lapkričio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/kroviniu-vezimo-organizavimas-2.html Peržiūrėta 2018 m. Gruodžio 16 d. 05:54
×