Laivų remontas. Cilindro įvorė



Vdv cilindrai sudaryti iš marškinėlių ( blokų ) ir įvorės, kuri tarnauja kaip stūmoklio kreipiamoji ir kartu su stūmokliu bei cilindro galvute sudaro degimo kamerą. Gamybai nudojamas aukštos kokybės ketus Ń×28-48, Ń×32-52, greitaeigių forsuotų variklių įvorės atliejamos iš plieno 35ÕĢžą. Kadangi šildomi metalai plečiasi, o šaldomi traukiasi, tai ir cilindro įvorė cilindro darbinio paviršiaus išdilimas, įtrukimai sandarinimo plokštumu išdilimas ir korozija, nuoviru atsiradimas išorineje dalyje, darbinio paviršiaus įbrėživariklio eksploatacijos metu dažnai pasitaiko atvejai kada iš cilindro vandens pusės prasideda cilindro įvores darbinio paviršiaus išdilimas. Cilindro įvorių nukoroduotos plokštumos yra nuvalomos ir nudažomos švinraudžiu. Didelis cilindro įvorių nukorodavimas remontuojamas elektrometalizavimu. Nukoroduotos vietos yra nuvalomos, praplaunamos benzinu, apdirbamos smėlio srautu, kad pašalinti grafito ir oksidu nuosėdos. Metalizavimui naudojama plienine viela kuri turi 0,15% anglies. Mejis būna dėl keliu priežasčių, pavyzdžiui dėl stūmoklinio žiedo lūžimo, dėl suodžių susidarymo ant stūmoklio, stūmoklio sugadinimo.
Užsikirtimai ir nedideli įbrėžymai pašalinavariklio cilindro įvores išdila stūmoklio žiedu veikimo vietose o dažniausiai degimo kameros vietose. Esant cilindro įvores išdilimui šioje vietoje virš leistinos ribos, yra pažeidžiamas normalus variklio darbas, stūmoklio žiedai praleidžia dujos į karterį dideliais kiekiais, kas priveda prie stūmoklio žiedu lūžimo. Cilindro išdilimas priklauso nuo tiekiamo oro kieko. Tie cilindrai kurie gauna mažiau oro išdyla greičiau.
Tyrimai parode, kad tame pačiame variklyje atskiru cilindru išdilimas yra ryškiai skirtingas. Šis skirtumas yra dėl konstruktyvinidvitakčiu varikliu cilindro įvores išorinėje paviršiuje turi tris juosteles, kurie sandarinami guminiais žiedais, kad aušinimo vanduo nepatektu į praputimo ir išmetimo kolektorių o tai pat į variklio karteri. Tarp įvores ir bloko, nuo juostelės krašto iki pirmo guminio žiedo susidaro žiedinis tarpas. Vanduo cirkuliuojantis tarp įvorės ir marškinėlių patenka į ši tarpa. Sąlygose kai vyksta perkaitinimas tu tarpu, iš vandens išsiskiria oras, kuris aktyviai veikia cilindro įvores paviršiu ir iššaukia šiame rajone korozija ir grafito nuosėdos.
Būna atvejai kai dėl šių išdilimu teko keisti variklio cilindro blokus tame tarpe cilindro įvores dar tinkami eksploatacijai.