Laivų remontas ir diagnostika. Švaistikliai ir švaistikliniai varžtai ir jų gedimai



Švaistiklius ir švaistiklinius varžtus ieškant įtrūkimų apžiurį ir tikrina naudojant magnetinė defektoskopija. Švaistikliai su įtrūkimais arba lūžiais keičiami. Švaistikliniuose varžtuose negali būti įtrūkimų, įpjovų, įbrežimų ir užplaišų.
Švaistiklinius varžtus keturtakčiuose varikliuose keičia po darbo valandų nepriklausomai nuo būklės (n – sukimosi dažnis, aps./min.). Švaistikliniai varžtai dvitakčių variklių paprasto veikimo gali dirbti neribota laika, kai nėra defektų.
Švaistiklio lenkimas sudaro neteisingą ašių ir plokštumų tarpusavio išdėstymą. Ašių ir plokštumų tarpusavio išdėstymo atžvilgiu švaistikliams taikomi sekantys reikalavimai:
Švaistiklinių galvučių ašys (arba kulno plokštumos ir išardymo plokštumos galvutes dalyje), turi būti lygiagrečios tarpusavije ir stačios švaistiklio strypo ašiai. Leidžiama nuokrypa nuo lygiagretumo ne daugiau 0,1 mm/m, nuo statumo ne daugiau 0,05 mm/m (apatinei švaistiklio galvutei) ir iki 0,1 mm/m (viršutinei švaistiklio galvutei);
Galvučių ašys turi guleti vienoje plokštumoje. Leidžiamas ašių kryžminimasis kryžgalviniuose varikliose iki 0,2 mm/m, trokiniuose iki 0,3 mm/m.
Tam kad patikrinti švaistiklio kulnų plokštumų lygiagretumą jį stato lygiagrečiai plokštės ir kampainio pagalba tikrina kulnų plokštumų padėtį plokštės atžvilgiu
Po to ritinį su pavalku įrengia priešingoje pusėje ir tarpumačiu matuoja tarpą tarp švaistilio ir varžtų. Kai tarpai yra lygus arba varžto 3 tarpų skirtumas abiejose pavalko padėtise lygus tarpų skirtumui prie tų pačių varžto 4 padėčių, tai reiškia kad švaistiklio galvutės ašis yra stati strypo ašiai.