Lengvųjų automobilių kondicionavimo ir šildymo sistemų remonto technologijos projektavimas


Įvadas. Lengvųjų automobilių kondicionavimo ir šildymo sistemų analizė. Kondicionavimo ir šildymo sistemų gedimų analizė. Kondicionavimo ir šildymo sistemų remonto technologinė skaičiuotė. Pagrindinės medžiagos ir atsarginės dalys. Padalinio plotas. Kondicionavimo sistemos remonto operacinė – technologinė kortelė. Įtaisų, skirtų kondicionierių pildymui remonto apžvalga. Projektuojamo įtaiso paskirtis, konstrukcija, veikimas. Įtaiso detalių konstrukcija ir medžiagos. Įtaiso techninis skaičiavimas. Kondicionavimo ir šidlymo sistemų remonto darbų organizavimas. Darbo proceso organizavimas. Darbo ir poilsio režimas. Darbuotojų sauga ir aplinkos apsauga. Saugaus darbo organizavimas. Reikalavimai darbo aplinkai ir darbo vietoms. Gaisrinė sauga. Aplinkos apsauga.


XIX a. pabaigoje anglų inžinierius Viljamas Vaitilis po arklių traukiamu keleiviniu vagonu įmontavo ledų blokus. Nuo vagono ratų besisukantys ventiliatoriai į saloną pūtė ledo atšaldytą orą. Suprantama, tai dar nebuvo kondicionierius. Pirmuoju automobiliu, kuriame sumontuotas kondicionierius - orą atšaldantis įrenginys - tapo 1939 metų laidos "Packard". Norint Įjungti šaldymo įtaisą, vairuotojui reikėjo išjungti varikli, o ant kompresoriaus uždėti dirželį. Standartinė automobilio įranga kondicionierius tapo šeštajame dešimtmetyje - 1957 metais modelyje "Cadillac Eldorado Brougham".

Užrasoję automobilio stiklai yra tai ne kas kita kaip nusėdusi drėgme iš oro. Ją galima panaikinti tinkamai naudojant oro kondicionierių. Vėsią ir lietingą dieną ore yra daug drėgmės. Oro kondicionavimo sistema džiovina orą salone ir greičiau nusausina langus. Džiovinimą galima dar labiau paspartinti nutraukus oro tiekimą iš išorės ir kondicionuojant saloną uždaru režimu, t.y. cirkuliuojant orą salono viduje.

Darbo problema kaip užtikrinti pakankamą šaltnešio lygi automobilio kondicionavimo sistemoje? Visa tai galima pasiekti esant nepriekaištingam kondicionieriaus darbui.

Darbo objektas Lengvųjų automobilių kondicionavimo ir šildymo sistemų remonto technologijos projektavimas

Oro tiekimo sistemos, garintuvo užteršimas (nemalonūs kvapai, bakterijos, grybeliai, sukeliantys alergiją);

Kondicionieriaus kompresoriaus gedimai (guolio, sankabos, elektromagneto, riebokšlio, elektrinio vožtuvo ir kt.);

Šiame skyriuje bus aptartos kondicionavimo sistemos konstrukcinės ir technologinės charakteristikos.

Gera automobilyje sėdinčių žmonių savijauta turi įtakos vairuotojo darbingumui, todėl didina aktyvųjį eismo saugumą.

Kad automobilio viduje būtų vienoda maloni temperatūra, reikalinga gerai reguliuojama šildymo ir aušinimo sistema.

Automobilių aerodinamiką gerinančios priemonės (dideli nuožulnūs langai) stipriai didina jo vidinės ertmės įšilimą. Todėl oro kondicionavimo įrenginių svarba vis didėja.

Oro kondicionavimo įrenginio detalės pavaizduotos 1.2 paveikslėlyje. Uždaroje sistemoje cirkuliuoja šaltnešis. Šaltnešio, tetrafluormetano virimo temperatūra lygi . Jis mažiau kenkia aplinkai, negu kiti iki šiol naudoti šaltnešiai.

Per išsiplėtimo vožtuvą šaltnešis vėl teka į garintuvą. Vožtuvas sumažina skysto šaltnešio slėgį, virimo temperatūra garintuve vėl sumažėja maždaug iki – 5 C.

Šaldymo kompresorių suka variklis. Jis įjungiamas tik esant reikalui. Lengvojo automobilio oro kondicionavimo įrenginiui reikalinga maždaug 10 kW galia.

Rasojantys automobilio stiklai yra rodiklis, kad užterštas salono oro filtras – tai yra sumažintas oro pralaidumas.

Salono oro filtras paprastai gaminamas iš pluoštinės pralaidžios medžiagos, kurioje sustoja dulkes, purvas ir žiedadulkes iš aplinkos. Jeigu filtras turi papildomą aktyvios anglies filtracijos sluoksnį, jis taip pat apsaugo nuo žalingų dujų patekimo. Kadangi per valandą oro srautas per salono oro filtrą yra apie 300 m3, todėl po metų arba 15 tūkst. km šis salono oro filtras užsikemša ir kondicionieriaus veikimo pajėgumas sumažėją net 75%, palyginus su kondicionieriaus veikimu esant naujam salono oro filtrui. Jei salono oro filtras yra senas ir stipriai užsikimšęs, dažniausiai tai ir yra blogo kvapo salone priežastimi.

  • Microsoft Word 9208 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 35 puslapiai (7126 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marius
  • Lengvųjų automobilių kondicionavimo ir šildymo sistemų remonto technologijos projektavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Lengvųjų automobilių kondicionavimo ir šildymo sistemų remonto technologijos projektavimas. (2020 m. Sausio 26 d.). https://www.mokslobaze.lt/lengvuju-automobiliu-kondicionavimo-ir-sildymo-sistemu-remonto-technologijos-projektavimas.html Peržiūrėta 2020 m. Vasario 22 d. 08:55
×