Lietuvos ir Ispanijos oro transporto elementų palyginimas


Paveikslėlių ir lentelių sąrašas. Įvadas. Teorinė dalis. Lėktuvas. Oro trasos. Keleivių terminalai. Oro uostų klasifikacija. Kilimo ir tūpimo takai. Šviesos signalai. Praktinė (empirinė dalis). Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Orlaiviai, kurie leidžiasi ir kyla Lietuvos Vilniaus ir Kauno tarptautiniuose oro uostuose. Boeing. Airbus A. Oro laineriai, kurie leidžiasi Madrid – Bajaras oro uoste. Airbus A. Oro trasų palyginimas. VNO skrydžių žemėlapis. MAD skrydžių žemėlapis. Aviakompanijų gausa. Pakilimo takai. Plėtros galimybės. Terminalų funkcijos. Terminalų dydis. Infrastruktūra. Krovinių aptarnavimas. Išvados. Literatūros sąrašas. Paveikslėlis 1. Pakilimotako žymėjimas. Paveikslėlis 2. Pakilimo tako šviesos. Paveikslėlis 3. VNO skrydžių žemėlapis. Paveikslėlis 4. MAD Skrydžių žemėlapis. Paveikslėlis 5. VNO terminalas. Paveikslėlis 6. MAD terminalas.


Civilinės aviacijos oro uostai skiriami į tarptautinius ir vietinius. Tai priklauso nuo to, pagal kokias oro trasas vyksta skrydžiai iš duoto oro uosto.

Orlaiviai, kurie leidžiasi ir kyla Lietuvos Vilniaus ir Kauno tarptautiniuose oro uostuose

Vienas dažniausiai Vilniaus tarptautiniame oro uoste besileidžiančių oro lainerių modelių yra Boeing 737. Šis modelis populiariausias pasaulyje ir iki šiol naudojamas vidutinio nuotolio, siauro fiuzeliažo komercinės paskirties reaktyvinis lėktuvas. Boeing 737 modifikacijos gaminamos nuo 1967 m.737 modelį „Boeing“ kompanija sukūrė tam, kad sudarytų konkurenciją tarp trumpo atstumo mažų reaktyvinių lainerių. Šiuo metu tokių oro lainerių yra pagaminta apie 9000 vienetų. Šių naujų modelių kainos gali svyruoti nuo 47–80 mln.eurų. Kaina gali priklausyti nuo paties oro lainerio modelio modifikacijos kadangi Boeing 737 gamintas 9 skirtingais variantais, kurie gali būti dalijami į 3 kartas.

Išnagrinėkime vieną iš ,,air Baltic“ bendrovės oro lainerių, kuris dažnai leidžiasi Kauno ir Vilniaus tarptautiniuose oro uostuose. Boeing 737-500 – tai oro laineris kuris yra atnaujintas Boeing 737.

Šiam oro uostui kilimo – tūpimo takams suteiksta IIIB tiksliojo artėjimo tūpti kategorija (CAT IIIB). Šiame oro uose gali leistis ir kilti plataus fiuzeliažo ir didelių gabaritų oro laineriai kaip Boeing 747 arba Airbus A340

Boeing 747 – pirmasis amerikietiškas plataus fiuzeliažo, dvigubo denio reaktyvinis keleivinis lėktuvas. Šis oro laineris turi keturis variklius įrengtus po sparnais, dalis lėktuvo yra dvigubo denio. Tipinės trijų klasių (pirmos, verslo ir ekonominės) konfigūracijos lėktuvas gali gabenti 416 keleivių, dviejų klasių konfigūracijos – 524, didžiausias talpumas siekia 660 keleivių. Iki 2015 m. pabaigos buvo pagaminti 1 1519 įvairios konfigūracijos Boeing 747. Vieneto kaina šio milžiniškų gabaritų orlaivio yra 352 mln. eurų . Pačios populiariausios versijos lėktuvai gali pasiekti iki 920 km/h greitį ir gali nuskristi iki 13 450 km. Boing-747 tipiškas lėktuvas, eksploatuojamas pagrindinėse tarpkontinentinėse trasose. Nepaisant savo didelių gabaritų šis oro laineris yra ekonomiškas netgi esant dabartinėms aukštoms kuro kainoms su 1 galonu leisdamas praskristi 96 km skaičiuojant 1 keleiviui. Lėktuve yra 5 salonai: vienas pirmos klasės ir keturi ekonominės. Salono sienos tiesios, lubos plokščios ir aukštos ekonominės klasės salone, kėdės išdėstytos po 9 eiles su dviem praėjimais, kurie skiria šias eiles į tris grupes po tris kėdes kiekvienoje. Pirmosios klasės salone kėdės išdėstytos po 4 eiles su plačiu praėjimu viduryje. Lektuve taip pat yra baras su komfortiškomis kėdėmis, kur parduodamai gėrimai ir užkandžiai, šešios viryklės su automatiniais maisto pašildymo įtaisais kiekvienam keileiviui. Šie oro laineriai kyla ir leidžiasi didžiausiuose pasaulio oro uostuose.

Airbus A340- tai ilgų nuotolių, plataus fiuzeliažo, keturių variklių keleivinis oro laineris, nuo 1991 iki 2011 m. gamintas Prancūzijos kompanijos „Airbus“. Įprastinėje lėktuvo versijoje tilpdavo 375 keleiviai, o didžiausioje versijoje – iki 440 keleivių. Lėktuvas gali skristi maksimaliu 12 400–16 700 km atstumu. Šis orlaivis ir yra su trimis važiuoklės eilėmis. Šių modelių yra pagaminta 377 vienetų, o kaina siekia iki 275,4 mln eurų. Palyginus su Boeing 747 šis oro laineris taiko mažesnes skrydžių kainas keleiviams.

  • Microsoft Word 684 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (3365 žodžiai)
  • Universitetas
  • Evelina.tomasevic@gmail.com
  • Lietuvos ir Ispanijos oro transporto elementų palyginimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Lietuvos ir Ispanijos oro transporto elementų palyginimas. (2017 m. Gruodžio 11 d.). https://www.mokslobaze.lt/lietuvos-ir-ispanijos-oro-transporto-elementu-palyginimas.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 25 d. 23:45
×
145 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo