Lietuvos ir Olandijos transporto infrastruktūros analizė


Įvadas. Oro transportas. Oro transporto raida. Oro transporto privalumai. Oro transporto trūkumai. Oro transporto paskirtis. Lietuvos oro uostai. Olandijos oro uostai. Lietuvos oro transportas. Olandijos oro transportas. Geležinkelių transportas. Privalumai. Trūkumai. Lietuvos geležinkelių stotys. Olandijos geležinkelio stotys. Bendro naudojimo geležinkeliai Olandijoje. Išvados. Literatūra.


Transporto veikla – tai keleivių, bagažo ir krovinių vežimas transporto priemonėmis, infrastruktūros valdymas ir plėtra bei priežiūra, kita veikla, tiesiogiai susijusi su minėtais dalykais. Keleivių vežimas kelių transportu, geležinkelių ir oro transportu, vidaus vandenim, jūrų transportu, įvairiomis transporto rūšimis, keleivių ir krovinių vežimas į 3 šalis.

Transporto sistema: sudėtingas darinys, kurio veiklai įtakos turi ne tik vidiniai komponentai, bet ir išorės veiksniai. Tai atvira sistema, nes besikeisdama keičiasi ne tik pati, bet ir daro įtaka išorinei savo aplinkai.

Savo darbe mes aptarsime šias transporto rūšis (funkciniai elementai) :

Greitis - Tai yra didžiausias oro transporto pranašumas, lėktuvų greitis yra nepalyginamas su kitu transportu, pavyzdžiui automobilių ar laivų.

Manevringumas - Su lėktuvu galima pasiekti bet kurį pasaulio kraštą, tik svarbu, kad ten būtų oro uostas ar nusileidimo aikštelė (mažiems lėktuvams).

Saugumas - Tai bene saugiausias transportavimo būdas. Didelės reikšmės tam turi ir transportavimo laikas. Taip pat lėktuvams beveik jokios įtakos neturi gamtinės sąlygos. Kroviniai apsaugoti nuo kratymo ar sutrenkimų juos perkraudinėjant. Kuo saugesnis transportavimas tuo pigesni draudimų kaštai.

Patikimumas – Oro transporto tvarkaraščiai yra sudaryti beveik minučių tikslumų, todėl dėl to disponuoti siuntomis ar keliauti pačiam žmogui yra labai paprasta prieš tai susidarius tikslų tvarkaraštį.

Vežimų dažnumas ir tinklas – Oro transportas siūlo labai daug skrydžių tarp oro uostų. Praktiškai kiekvieną diena galima pasiekti tašką A iš taško B, jeigu netiesioginiu skrydžiu tai su persėdimais tikrai. Kroviniai dėl tų pačių priežasčių taip pat greitai pasiekia galutinį tašką

Brangu - Tai yra pats brangiausias keliavimo ar siuntinių būdas.

Netinka gabenti dideliems kroviniams – Į lėktuvą nėra galimybės įkrauti tokio kiekio krovinių ar keleivių kiek pavyzdžiui į laivą, bet laivais yra daug pigiau.

Taip pat lėktuvai kelia labai didelį triukšmą ir teršia aplinką, daug kainuoja prižiūrėti ir aptarnauti lektuvus, sudetinga ir brangu įrengti oro uostus.

Maastricht Aachen oro uostas yra regioninis oro uostas Beeke, Nyderlanduose, esantis 9,3km į šiaurės rytus nuo Mastrichto ir 28 km į šiaurės vakarus nuo Acheno , Vokietija. Tai yra antras pagal dydį krovininių skrydžių mazgas Olandijoje. Nuo 2016 m. Oro uoste buvo 176 000 keleivių ir 60 000 tonų krovinių.Oro uosto yra ir Europos oro navigacijos saugos organizacijos Mastrichto viršutinės zonos kontrolės centras.

Kauno geležinkelio stotis: A tipo muitinio sandėlio plotas – 2150 m2, 4 atviros aikštelės, kurių bendras plotas – 28415 m2, Sandėlio plotas – 6970 m2, Muitinės aikštelės plotas – 2525 m2, Konteinerių aikštelė – 9800 m2. Atviros aikštelės: bendras plotas 6800 m².

Amsterdamo centrinė stotis yra didžiausia geležinkelių stotis visoje Olandijoje, kuria per diena pasinaudoja apie 162 tūkstančiai žmonių. Tai antra pagal užimtumą traukinių stotis visoje šalyje einanti po Utrechto centrinės stoties. Taip pat tai yra labiausiai lankytina paveldo vieta Nyderlanduose.

Utrechto centrinė stotis yra pagrindinė stotis mieste. Tai taip pat didžiausia ir labiausiai užimta stotis šalyje, kuri apjungia net 16 platformų, visa tai leidžia per dieną aptarnauti apie 176 tūkstančius keleivių per dieną. Utrechtui esant šalies centrinėje dalyje, reiškia tai, kad tai yra pagrindinis šalies geležinkelių mazgas. Šią stotį per diena palieka apie 900 traukinių, tai yra didžiausias skaičius visoje šalyję.

  • Microsoft Word 3073 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (3377 žodžiai)
  • Universitetas
  • Mantas
  • Lietuvos ir Olandijos transporto infrastruktūros analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Lietuvos ir Olandijos transporto infrastruktūros analizė. (2017 m. Gruodžio 20 d.). https://www.mokslobaze.lt/lietuvos-ir-olandijos-transporto-infrastrukturos-analize.html Peržiūrėta 2018 m. Gruodžio 18 d. 19:24
×