Lipdymas priešmokykliniame ugdyme


Lipdymo svarba priešmokykliniame amžiuje. Meninio ugdymo svarba vaiko ugdyme. Lipdymas priešmokykliniame amžiuje. Lipdymo būdai ir formos. Lipdymas iš molio.


„Estetinis ir meninis vaikų auklėjimas bei lavinimas privalo pažadinti savotišką vaikų meilę grožiui ir meno pasauliui; formuoti aktyvų, sąmoningą požiūrį į aplinką; ugdyti jų specifinius meninius polinkius ir gabumus, talkinti jų asmenybės raidai“ (Gaižutis, 1988, p.30). Vaiko imlumas grožiui priklauso nuo to, kaip mes, suaugusieji, suvokiame savo pašaukimą ir pareigą. Estetinė vaiko kultūra, grindžiama veiklos ir bendravimo principais, įgyja vertybinį pavidalą Jei estetiniam ugdymui neteiksime dėmesio, daug kas vaiko patirtyje nublanks, taps jam neįdomu. Nebūtinai turime siekti, kad kiekvienas vaikas būtų menininkas, estetinį vaiko kultūros puoselėjimą siekime su jo jausmais – pataria (Jaramavičienė , 2004).

Vaiko meninė iniciatyva skleidžiasi pamažu pasikliaudama tėvų ir pedagogų autoritetu. Gyvendamas ir mokydamasis jaukioje, estetiškoje aplinkoje ir nuolat matydamas kitus žmones ką nors kuriančius, vaikas ir pats nevengia sunkumų, kurie iškyla mokantis naujų technikų.

Technikų įvairovė ugdo vaikų pasitikėjimą ir laisvę, saviraišką ir kūrybiškumą, formuoja menines nuostatas. (Ragauskienė, 2002) džiaugiasi, jog dėl nūdienos teigiamų pokyčių mūsų visuomenėje atsirado visuminis ugdymas, kuris skatina vaiko saviraišką, individualumą, kūrybiškumą. Šiandienos pedagogui siūloma eksperimentuoti, kurti, išsakyti savo nuomonę. Kūryboje – svarbiausia procesas, kuris sudaro galimybes, drąsiai eksperimentuoti, tyrinėti, bandyti, atrasti ir džiaugtis. Lipdymas yra ta vaikų veiklos sritis, kur kiekvienas gali veikti tik jam vienam tuo metu itin svarbų savęs išreiškimo būdą be žodžių. Vaikas gali kurti tik jam vienam suprantamus ir labai svarbius dalykus, pasinerdamas į savo vaizdų pasaulį. Lipdydamas vaikas mato ir atranda daikto formą erdvėje, eksperimentuoja su įvairiomis medžiagomis: moliu, plastilinu, modelinu, drėgnu smėliu ir pan., atrasdamas skirtingus raiškos būdus.

Dabarties mokslininkai, nagrinėdami vaikų dailę, mato ne tik vaiko pasaulio sampratą, bet ir estetinį turinį, formą, išreiškiančią jo pasaulėjautą. Kaip tik čia yra estetinio suvokimo ir kūrybos pradmenys, kurie vėliau atsispindi profesionalų darbuose.

Piešimo, lipdymo eigoje savitai reiškiasi individualūs vaiko sugebėjimai ir polinkiai, fantazija, tempas – vienas vaikas ilgai apmąsto būsimą kūrinėlį ir greitai jį atlieka, kitas – atvirkščiai. Ir tas pasirengimas nėra atsitiktinis, o tiesiogiai susijęs su kai kuriais intuityviais ir ekspresyviais vaiko psichikos ypatumais.

Piešimas. Lipdymas yra labai reikšmingi bendram vaiko vystymuisi, ypač suvokimui ir mąstymui, - įsitikinęs ( Gaižutis ,1988). Žaisdamas su daiktais ir medžiagomis, jis įsisąmonina kai kurias jų savybes (dydį, svorį, apimtį ir kt.) ir įgyja žinių apie tokias daiktų savybes, kurių negalima pastebėti. Lipdyti iš molio ir plastilino reikia ne tik siekiant ugdyti estetinius jausmus, bet ir pažinti plastinių medžiagų savybes. Lipdyba padeda pajusti masės struktūrą, formos aptakumą, konstruktyvių santykių įvairumą.

  • Microsoft Word 28 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2400 žodžiai)
  • Universitetas
  • Žydrūnė
  • Lipdymas priešmokykliniame ugdyme
    10 - 1 balsai (-ų)
Lipdymas priešmokykliniame ugdyme . (2020 m. Sausio 21 d.). https://www.mokslobaze.lt/lipdymas-priesmokykliniame-ugdyme.html Peržiūrėta 2020 m. Rugpjūčio 11 d. 16:36
×
129 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo