Lobizmas ir informacija viešojoje erdvėje


Lobizmas ir informacija viešojoje erdvėje. Literatūros sąrašas.


Vis labiau demokratiškose valstybėse visuomenė yra skatinama įsitraukti į valstybės „gyvenimą“, kad šalies politikoje priimami sprendimai būtų naudingi, o ir žmonės būtų patenkinti savo išrinktais atstovais. Tačiau realybė yra kitokia ir žmonių įsitraukimas vis vien išlieka mažas. Visgi, situacija yra kitokia įmonėse. Pastarosios labai nori įsitraukti į priimamus sprendimus, kadangi šios siekia, kad sprendimai būtų palankus joms. Tam atsirado lobistai, kurie būtent ir užsiimą šią veiklą. Lobistai taip išpopuliarėjo, kad juos samdo ir valstybės vadovai ir siekia tarptautiniuose santykiuose paveikti vieną ar kitą valstybę savo naudai. Tačiau priimti sprendimai ne visada būna teisingi ir geri, todėl siekiama tai nuslėpti nuo visuomenės ir politikai, įmonių vadovai ar taip aukštas pareigas užimantis vadovai pasirenka dezinformacijos kelią. O čia jau darbuojasi žurnalistai, kurie būtent ir ieško kažko kompromituojančio. Pasiekė tą internete pradeda sklisti begalės informacijos apie vieną ir tą patį dalyką. To pasėkoje atsiranda informacijos perteklius ir žmonės turi išmokti informacijos faktus atsirinkti, kad vėliau nebūtų neigiamų pasekmių.

Susidarius nepalankioms situacijoms nutinka taip, kad valstybių valdžia sąmoningai pasirenka dezinformacijos „kelią“. Tai reiškia, kad sąmoningai yra teikiama klaidinga informacija siekiant suklaidinti visuomenę ar bent jau padaryti tam tikra poveikį, o tam pasitelkiami įvairus šaltiniai. Vienos didžiausių dezinformacijos šaltinių laikomos yra internetas ir mediją. Tenka pripažinti, kad net nereikia atlikti ir apklausos, kad pasakytume, jog dauguma žmonių tiki žiniasklaidos pateiktomis naujienomis ir tiesiog tingi patikrinti tam tikrus faktus. Todėl dauguma tyrėjų netgi padalija visuomenę į dvejas grupės: pirmoji - visuomenė, kuri yra linkusi tikrinti visus pateiktus faktus ir antroji – kuri renkasi lengvesnį kelią ir yra linkusi tiesiog tikėti.

  • Microsoft Word 34 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1510 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sandra
  • Lobizmas ir informacija viešojoje erdvėje
    10 - 3 balsai (-ų)
Lobizmas ir informacija viešojoje erdvėje. (2017 m. Gruodžio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/lobizmas-ir-informacija-viesojoje-erdveje.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 15 d. 21:45
×