Maironio biografija, kūrybos bruožai


Maironis BIOGRAFIJA Jonas Mačiulis  slapyvardis  Maironis. EILĖRAŠČIAI „ Taip niekas tavęs nemylės “ ir „ Poezija “. „ Kur bėga Šešupė “. Suformuluokite eilėraščių temas. Aptarkite vartojamų gimtinės ir tėvynės sąvokų reikšmes. Išrinkite gimtinės ir tėvynės erdvės nuorodas. Kokie kraštovaizdžio elementai yra svarbiausi tėvynės Lietuvos ženklai. Ar esama individualios aplinkos – savų namų , gimtųjų vietų – detalių? Pamąstykite , kodėl jos ne svarbios. Kas dar be kraštovaizdžio , telpa į tėvynės sąvoką? Kokie žmonės minimi eilėraštyje? Koks subjekto santykis su jais. Kokia bendra patirtis jungia gimtinės / tėvynės žmones. „ Vilnius prieš aušrą “. Raiškiai perskaitykite eilėraštį. Kas lemia iškilmingą pakilų jo toną. Kokiomis aplinkybėmis įsivaizduojame lyrinį subjektą? Kokią Vilniaus panoramą jis mato? Paaiškinkite miegančio miesto metaforą. Kokius lyrinio subjekto išgyvenimus atskleidžia eilėraščio pradžia? Kaip jis vertina praeitį? Apie kokius laikus kalba. Kokie motyvai sieja pirmą ir antrą posmus. „ Išnyksiu kaip dūmas “. Kas yra lyrinio vyksmo šaltinis – jausmas , mintis , vaizdas. Apie ką susimąsto lyrinis subjektas. Iš kokios perspektyvos jis žvelgia į savo gyvenimą? Kodėl taip stipriai pajunta būties dramatizmą. Su kuo lyginamas gyvenimo bėgimas? Kokių minčių šios asociacijos sukelia?


2. Paaiškinkite, kaip ryškėja mylimosios, mūzos, tėvynės vaizdiniai eilėraštyje „Taip niekas tavęs nemylės“.

1.Suformuluokite eilėraščių temas.

Eilėraščio tema – Lietuva, jos grožis kraštovaizdis bei skaudus likimas.

Gimtinė ir tėvynė reiškia tą patį, gimtoji vieta, kilmės kraštas.

„Ten mūsų sodybas keleivis atras“ ; „Ten tėvynė te sodybos, ten sena močiutė“.

Šiomis detalėmis yra išryškinamos vertybės, todėl jos yra svarbios. Jomis parodoma, jog tėvynėje ir yra gimtosios vietos savi namai su brangiais žmonėmis.

5. Kokie žmonės minimi eilėraštyje? Koks subjekto santykis su jais?

Žmones jungia meilė tėvynei, garbingos praeities žinojimas, prisiminimai kaip kovojo už laisvę, saugo tautos dvasią ir garbingą istorinę praeitį.

Miegantis miestas – galima suprasti jog Vilnius prarado savo didybę. Remiantis kontekstu, kai eilėraštis buvo parašytas, Lietuva buvo okupuota Rusijos, prarado savo nepriklausomybę.

3.Kokius lyrinio subjekto išgyvenimus atskleidžia eilėraščio pradžia? Kaip jis vertina praeitį? Apie kokius laikus kalba?

9.Visi trys eilėraščio posmai baigiami vienodai: paskutinė eilutė kartojama, priešpaskutinės – susijusios semantiškai. Ką įtvirtina skaitytojo atmintyje kartojamos frazės? Kokias lyrinio subjekto savybes jos pabrėžia?

Kiekvienas posmas yra baigiamas „Lietuva, mūsų tėvynei“. Skaitytojui yra norima įtvirtinti, kokia brangi yra tėvynė, kad skaitytojas turi mylėti savo tėvynę ir kovoti dėl jos.

  • Microsoft Word 15 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 2 puslapiai (841 žodžiai)
  • Gimnazija
  • Luka
  • Maironio biografija, kūrybos bruožai
    10 - 3 balsai (-ų)
Maironio biografija, kūrybos bruožai. (2020 m. Lapkričio 25 d.). https://www.mokslobaze.lt/maironio-biografija-kurybos-bruozai.html Peržiūrėta 2021 m. Sausio 21 d. 19:24
×
38 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo