Marketingo pagrindai konspektas (2)


MARKETINGAS Marketingo samprata ir ryšiai su kitais mokslais. Svajonės , poreikiai , norai ir paklausa. Aštuonios paklausos būsenos. Svajonė. Mainai ir sandoriai. Mainams įvykti reikalingos sąlygos. Mainai –. Sąlygos mainams įvykti. Marketingo vaidmuo šalinant atotrūkius tarp gamintojų ir vartotojų. Marketingo principai. Tikslumo principas Reikalauja , kad prekė ir paslauga būtų tiekiama. Tikslo principas Reikalauja laikytis šių nuostatų. Trejopos orientacijos principas Sako , kad naudojantis marketingu reikia. Marketingo sistema ir jos veikimo proceso etapai. Marketingo sistemos proceso etapų klausimai. Marketingo orientacijos ir jų skirtumai. Marketingo makroaplinka Lietuvoje. Marketingo kompleksas ir jo elementai. Marketingo kompleksas. Vartotojų rinkos segmentavimo būdai. Įmonių ir organizacijų rinkos segmentavimo būdai. Tikslinės rinkos parinkimas ir marketingo strategijos. Tikslinės rinkos parinkimas. Marketingo tipai pagal tikslinės rinkos parinkimą. Vartotojų elgsenai įtaką turintys kultūriniai veiksniai. Vartotojų elgsenai įtaką turintys socialiniai ir asmeniniai veiksniai. Socialiniai. Vartotojų elgsenai įtaką turintys psichologiniai veiksniai. Vartojimo prekių pirkimo proceso etapai. Organizacijos pirkimo elgsenai įtakos turintys veiksniai. Gamybinių prekių pirkimo proceso etapai. Gaminio forma vaizdas. Gaminys plačiąja prasme. Daiktinių prekių ir paslaugų savybės. Skirtumai tarp daiktinių prekių ir paslaugų. Paslaugų savybės Paslaugos neapčiuopiamumas. Paslaugos teikimo ir vartojimo vienovė. Kitos paslaugų savybės. Daiktinių prekių ir paslaugų rinkiniai paketai ir juos apibūdinantys modeliai. Lovelocko paslaugos gėlės modelis. Schostack molekulinis paslaugos modelis Prekių asortimento ir prekių linijos samprata. Prekių asortimentas.


Yra penkios atotrūkių rūšys: erdvės atotrūkis, laiko atotrūkis, suvokimo atotrūkis, nuosavybės atotrūkis, vertės atotrūkis.Marketingas padeda įveikti visus penkis aukščiau apibūdintus atotrūkius.

Vartotojų rinkos segmentavimo būdai.

Problemos atsiradimas -> Tiekėjų paieška -> Tiekėjų pasirinkimas -> Sprendimo priėmimas -> Veiksmų įvertinimas

Daiktinių prekių ir paslaugų savybės.

Daiktinės prekės yra apčiuopiamos, o paslaugos – ne (tik gali būti apčiuopiamas jų galutinis rezultatas);

Paslauga gaminama ir vartojama tuo pačiu metu, kai prekė gali būti vartojama ne tuo pat metu, nepriklausomai nuo gaminimo laiko;

Prekę įmanoma apipavidalinti visais įmanomais prekės palaikymo požymiais (pvz. Paslaugos neįpakuosi).

Daiktinių prekių ir paslaugų rinkiniai (paketai) ir juos apibūdinantys modeliai.

Prekės vieneto padengimo dydis = prekės vieneto pardavimo kaina – prekės vieneto kintamosios išlaidos

Neieškomų prekių pogrupis yra labai menkas, jis nėra adekvatus trims aptartoms kategorijoms. Yra dvi neieškomų prekių rūšys:

1. Produkto linijos tęstinumo strategija. Naudodamos šią strategiją, įmonės gali remtis turimu prekės ženklo vardu, pateikti rinkai naujus, vienas kitą papildančius produktus.

2. Produkto-prekės ženklo strategija. Įmonė pateikia rinkai naujus tos pačios kategorijos produktus su skirtingais prekės ženklais.

3. Remiamoji prekės ženklo strategija. Šią strategiją renkasi įmonės, kurios turi keletą prekės markių su diversifikuotais produktais

4. Produktų asortimento prekės ženklo straitegija. Įmonė turi keletą heterogeninių produktų, kurie atlieka tą pačią funkciją ir tą patį įsipareigojimą, bet gali atitikti skirtingus kokybės reikalavimus.

5. Skėtinė prekės ženklo strategija. Šiuo atveju įmonė po vieu prekės ženklo „skėčiu" (dažniausiai savo įmonės vardu) pateikia rinkai kelis skirtingų kategorijų produktus.

prekės ženklo stiprumas (rinkos dalis, rinkos įtaka, marketingo veiksmai, paskirstymo proporcijos, pažinimo laipsnis, atpažįstamumas ir potencialumas)

Tikslinės/-ių auditorijų poreikių suvokimas -> Pozicionavimo galimybių modeliavimas->Prekės ženklo identitetas -> Prekės ženklo įvaizdis -> Vertinimas ir vystymas

Verslo ciklų kaita; esminiai pokyčiai versle; būtinumas išsiskirti iš konkurentų tarpo; reakcija į pasikeitusią rinkos situaciją; naujų produktų/paslaugų įvedimas į rinką; vizualinio elemento modernizavimas; blogas prekės ženklo įvaizdis; nežinomas prekės ženklas; geografinė plėtra ir kt.

  • Microsoft Word 81 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2654 žodžiai)
  • Universitetas
  • Silvija
  • Marketingo pagrindai konspektas (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Marketingo pagrindai konspektas (2) . (2017 m. Lapkričio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/marketingo-pagrindai-konspektas-2.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 24 d. 05:39
×
143 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo