Marketingo priemonių taikymo praktika įmonėje
Temos aktualumas: iš dalies menas, iš dalies mokslas ir iš dalies vudu, marketingas, be abejo, laimi iš kūrybiškų, oportunistinių, kartais laukinių ir beprotiškų idėjų. Be to, turint galvoje, kad rinka ir konkurencija nuolat keičiasi, pardavėjai turi būti pasiruošę keisti kryptį, reaguoti į konkurencijos siurprizus, pasinaudoti netikėtomis galimybėmis ir naujomis, atsirandančiomis iš niekur, marketingo idėjomis, jei tik jos vertingos. Bet kokia įmonė veikia nuolat besikeičiančioje aplinkoje. Norėdama vykdyti sėkmingą veiklą, įmonė privalo stebėti aplinką, joje vykstančius pokyčius, juos reguliuoti arba prie jų prisitaikyti.
Marketingo koncepcija besiremiančios įmonės tikslas - patenkinti vartotojų poreikius ir gauti pelną. Todėl visų marketingo veiksmų centras - vartotojas ir jo poreikiai. Tenkindama šiuos poreikius įmonė daro sprendimus ir naudoja priemones, susijusias su pačia preke, jos kaina, jos pateikimu pirkėjui ir rėmimu. Akivaizdu, jog marketingo priemonės – reikšmingas vartotojų pirkimo elgseną įtakojantys veiksnys, todėl jų teoriniai ir praktiniai aspektai, ypač rinkos transformacijų ir kompanijų akLietuviškai žodis market reiškia rinką, o marketing suprantama kaip veikla rinkoje. Bet pirminė šių sąvokų prasmė mažai beatitinka plačiai išreklamuotą ekonominės veiklos valdymo būdą rinkos ekonomikos šalyse. Terminas marketing jau įgavo savarankišką reikšmę.
Marketingo atsiradimą sąlygojo vis dažniau iškylančios produktų realizavimo problemos xx a. Pradžioje. Tuomet ir atsirado jav ekonominėje literatūroje terminas marketingas . 1907 m. Amerikos universitetuose pirmą kartą pradėta skaityti marketingo kursą. 1931 m. Amerikoje buvo įsteigta ama /american marketing association/, kuri šiuo metu turi padalinius kiekvienoje valstijoje. Ama veikloje dalyvauja daugiau nei 15 tūkstančių stambių korporacijų atstovų.
Marketingo principus jav kompanijos masiškai pradėjo taikyti šeštojo dešimtmečio pradžioje. Marketingo veikla jau buvo traktuojama kaip svarbiausioji valdymo funkcija, lemianti ir rinkos. Ir firmos gamybinę politiką. Marketingas padeda firmoms pritaikyti prekių asortimentą rinkos poreikiams, jos aktyviai formuoja savo prekių paklausą, siekdamos gauti kuo daugiau pelno. Paklausos tyrimas tampa gamybinio ciklo atramos tašku, Pagrindiniu elementu tampa orientacija į vartotojų. Firmos general electric , general foods , macdonald buvo vienos iš pirmųjų marketingo pradininkių.
1950-1960 m.
- Microsoft Word 73 KB
- 2011 m.
- 34 puslapiai (6895 žodžiai)
- Kolegija
- D
-