Marketingo valdymo samprata


Marketingo valdymo samprata. Marketingo samprata. Marketingo sistema. Marketingo kompleksas. Mainai. Marketingo valdymo samprata. Marketingo planavimas. Marketingo planavimo samprata ir nauda. Marketingo strateginio planavimo procesas skirtingų autorių požiūriu. Pirmoji marketingo planavimo fazė - strateginis kontekstas. Misija. Bendri tikslai. Antroji marketingo planavimo fazė- situacijos apžvalga. Marketingo tyrimai. Marketingo aplinkos analizė. Marketingo aplinka. Įmonės marketingo makroaplinka. Artimosios (mikro) aplinkos įvertinimas. Vartotojų elgsenos analizė ir rinkos segmentavimas. Konkurentų ir konkurencinės aplinkos analizė. Organizacijos analizė. Swot analizė. Pagrindinės prielaidos. Trečia marketingo planavimo fazė – marketingo strategijos formulavimas. Marketingo tikslai ir strategijos. Marketingo tikslai. Marketingo strategijos. Atskirų marketingo komplekso elementų funkcinių strategijų parinkimas. Prekės strategijos. Kainų strategijos. Paskirstymo strategijos. Rėmimo strategijos. Laukiamų rezultatų įvertinimas. Alternatyvų identifikavimas.


Kiti autoriai prideda dar 2P- žmonės ir įpakavimas (people and packaging). Prie šių 6P dar galima pridėti klientų aptarnavimą ir procesus. Šie elementai sudaro marketingo kompleksą.

Žmonės – vartotojai ir personalas;(personalui: mokymas, veiksmų laisvė, įsipareigojimai, iniciatyva, išvaizda, elgsena, pažiūros; klientams: elgsena, dalyvavimo paslaugose lygis ir panašiai ).

Įpakavimas – tai talpyklos arba apvalkalo prekei ruošimas ir gaminimas.

Procesai - darbo tvarka, kompanijos politika, jos elgesio linijos, veikimo būdai bei nusistovėjusi tvarka.

Klientų aptarnavimas – kadangi klientai reikalauja aukštesnės kokybės paslaugų, tai šio elemento buvimas tampa konkuruojančiu ginklu, kurį panaudojus, įmonė gali išsiskirti iš kitų tokių pačių.

Šis išplėstas marketingo kompleksas yra pakankamai tobulas ir apima didžiausią marketingo situacijų dalį.

Pagrindinė marketingo idėja – tai įmonės organizacinių galimybių ir vartotojų poreikių suderinimas, reikalingas norint pasiekti abiejų pusių tikslus. Kadangi labai nedaug įmonių gali patenkinti visus įvairių vartotojų poreikius, tai svarbiausia šio suderinimo proceso dalis yra nustatymas tų vartotojų grupių, kurių poreikiai labiausiai suderinami su įmonės organizaciniais pajėgumais ir ateities tikslais. Marketologui , kuris ruošiasi išnaudoti visas marketingo komplekso galimybes, egzistuoja daug įvairių sąlygų, bet visas marketingo procesas priklauso nuo to, kaip gerai yra žinomi vartotojų poreikiai ir kaip tikslai jie sugrupuoti į segmentus, laikantis tokių kriterijų:

Kiekvieno segmento nariai turi tik jiems būdingą požymį, kuriu jie skiriasi nuo visos rinkos;

Įmonė neturėtų stengtis dirbti su dideliu skaičiumi įvairių segmentų, nes yra tikimybė, kad kai kurie iš jų bus per maži. Dar svarbesnis faktorius – įmonė nesugebės valdyti prekybinių ryšių su pernelyg dideliu skaičiumi skirtingų segmentų, nesumažinus savo pelno. Įmonės veikla negali aprėpti visos rinkos vartotojų. Ji turi sutelkti savo pastangas tose rinkose , kuriose prielaidos sėkmei yra didžiausios

Suderinimo procesą dar labiau komplikuoja tai, kad jis vyksta nuolat besikeičiančioje verslo aplinkoje. Todėl išoriniai veiksniai ir toliau daro didžiausią įtaką įmonės pastangoms, nukreiptoms sėkmingai jos veiklai vystyti. Be to, verslo aplinka daro įtaką ne tik pačiam suderinimo procesui, bet ir jo dalyviams. Įmonės turi logiškai ir profesionaliai įvertinti visus pasikeitimus, atrasti šių pasikeitimų siūlomas galimybes ir siekti jais pasinaudoti, kuo efektyviau išnaudojant savo žmogiškus, fizinius ir finansinius resursus.

Marketingo kompleksas iš esmės yra lyg lanksti grandis tarp įmonės ir vartotojų , kuri palengvina suderinimo procesą.

Mainų procesų valdymas reikalauja didelių pastangų ir tam tikrų įgūdžių. Marketingo valdymas vyksta tada, kai mažiausiai viena iš potencialių mainų šalių sukuria ir panaudoja priemones, kurių pagalba siekia pageidaujamo atsako iš kitų šalių.

Marketingo valdymas – tai planavimo ir idėjų, prekių bei paslaugų kainodaros, paskirstymo ir rėmimo politikos realizavimo procesas, nukreiptas į mainų, tenkinančių tiek individus, tiek organizaciją, įgyvendinimą.

Marketingo valdymas siekia paveikti paklausos lygį, laiko rėmus ir struktūrą taip, kad organizacija pasiektų išsikeltus tikslus. Iš esmės, marketingo valdymas – tai paklausos valdymas.

  • Microsoft Word 197 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 67 puslapiai (29852 žodžiai)
  • Kolegija
  • Valda
  • Marketingo valdymo samprata
    10 - 1 balsai (-ų)
Marketingo valdymo samprata. (2019 m. Rugsėjo 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/marketingo-valdymo-samprata.html Peržiūrėta 2019 m. Spalio 23 d. 15:30
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema