Meninės kūrybos įpatumai



Menas - galinga ir niekuo nepakeičiama dvasinio asmenybės turtinimo priemonė. Jis pajėgia sukelti ištisą jausmų gamą
Meninis ugdymas - tarsi nauji vartai i pasaulį kuris plėtojamas per daugelį meno dalykų, todėl tenka plėsti švietimo galimybesžmogus dažnai būna ne jautrus grožiui. Jis dėl to nekaltas. Taip yra tik dėl estetinio ugdymo stokos. Pragmatinė nuostata tarsi užspaudžia jo galimybes ir tampa vos ne tikrąja jo prigimties dalimi. Todėl tenka plėsti švietimo galimybes ir ieškoti įvairių būdų, kaip sukultūrinti žmogų, kaip išugdyti jo skonį bei dvasines reikmes. Tos naujos dvasinės reikmės neretai atsiranda gerėjant gyvenimo sąlygoms, ilgėjant laisvalaikiui ir plečiantis bendravimo sričiai. Meno pasaulis daro dve? Kasdienis estetinis patyrimas, nuolat plėtojamas ir skatinamas, padeda tapti pilnavertei asmenybei - homo aestheticus.
Meninio ugdymo plėtotei ir kaitai didelį dėmesį skiria įvairių šalių ugdymo teoretikai, organizatoriai, praktikai, menininkai, kultūros darbuotojai, pedagogai. Vaikų ir jaunimo meninės kultūros plėtra rūpinasi ir tarptautinės organizacijos - unesco, es, et. Be to, 1998 metais jto priimtoje vaiko teisių konvencijoje įtvirtinamos vaiko teisės meninei raiškai.
Toks sulauktas dėmesys meniniam ugdymui rodo, jog suvokiama - permainos švietime būtinos, pirmiausia, dėl informacinio amžiaus poreikių. Tai gali būti sėkmingai vykdoma tik naujai suvokus ugdymą, suteikus jam kūrybinio potencialo plėtojimu paremtą ugdymo turinį ir formą. Viena iš tokių svarbių sąlygų - dėmesys meninio ugdymo plėtrai. Jis yra svarbus visapusiško (viso) ugdymo pažangai, jo vykdymo efektyvumui.
Daugelis meno teoretikų ir praktikų, per eilę tyrimų ir stebėjimų metų, prieina prie vieningos nuomonės, jog meninis ugdymas yra itin svarbus bręstančio žmogaus asmenybės formavimuisi; be kita ko, jo dėka vyksta asmenybės lavinimas, plėtojami mąstymo gebėjimai, ugdomas kūrybingumas, formuojasi vertybinė nuostatos.
Todėl ir yra pabrėžiamas meninio ugdymo - dailės mokymo - aktualumas šiuolaikinėje informacinėje visuomenėje , o taip pat pabrėžiamos ir meninio ugdymo galimybės paveikti bendrojo lavinimo mokymo kaitą, inspiruoti atsinaujinimo, demokratiškumo, šiuolaikiškumo dvasia .
meninis ugdymas padeda formuotis atvirai visuomenei, skatina kultūrinį dialogą, formuoja multikultūrines tradicijas . Meninis ugdymas plėtojamas per daugelį meno dalykų -meno, šokio, dramos, iškalbos ir kt.