Miegas, miego ritmai, miego sutrikimai


Įvadas. Miegas. Miego samprata. Miego vaidmuo. Miego mechanizmas. Miego trūkumas. Miego poreikis. Miego tipai. Miegas ir sapnai. Gyvūnų miegas. Bendros miego higienos taisyklės. Miego ritmai. Miego sutrikimai. Nemiga (insomnija). Miego apnėja. Narkolepsija. Hipersomnija (mieguistumas). Parasomnijos. Naktinis siaubas. Vaikščiojimas miego metu. Sumišusio budrumo būsena. Griežimas dantimis13 3. 10. Krūpčiojimas naktimis ir naktinis kalbėjimas. Naktiniai košmarai. Miego paralyžius. Miego-budrumo ciklo sutikrimai. Sveiko miego rėžimas. Išvados. Literatūra.


Tai tik keletas neatsakytų klausimų, dėl kurių būtina nagrinėti miego reikšmę žmogaus organizmui. Visi miego sutrikimai sukelia daug sveikatos, socialinių ir ekonominių sunkumų. Dėl šių priežasčių miego tyrinėjimai svarbūs ne tik neurologams, psichiatrams ir kitų sričių gydytojams, tačiau ir patiems žmonėms.

Šio darbo tikslas yra susipažinti kas vyksta su žmogaus smegenimis miego metu, išsiaiškinti kodėl miegas yra reikalingas mūsų organizmui ir kokios pasekmės ištinka, kai žmogų vargina miego sutrikimai.

Tyrimai rodo, kad miego trūkumas visų pirma neigiamai paveikia šiuos psichinius procesus:

• Pažintinę veiklą. Mąstyti ar ką nors įsiminti mums gali būti sunku dėl prastos dėmesio koncentracijos, tačiau trūkstant miego gali pakisti ir tikrovės suvokimas, pvz., kilti iliuzijos, haliucinacijos.

• Nuotaiką, emocijas. Neišsimiegoję tampame dirglūs, greitai susierziname, be konkrečios priežasties jaučiame nerimą.

Ekologinė (evoliucijos) teorija aiškina, kad miegas paprasčiausiai apsaugo mus nuo veiklos, kuri tamsiu paros metu gali būti pavojinga. Tamsoje mes nematome, todėl mums kyla įvairių grėsmių, o veikla vis vien būtų neefektyvi. Be to, naktį miegant ,,taupoma" energija, kurios atšalus orui organizmas turėtų naudoti daugiau. Todėl esą evoliucijos eigoje susiformavo poreikis naktimis miegoti. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šį teorija stokoja rimto pagrindimo. Tačiau ar ne dėl to meškos miega visą žiemą?

• Nepatartina snausti dienos metu – tai blogina nakties miegą. Reikia judėti, išsiblaškyti. Geras budrumas dieną gerina miegą;

• Miegoti reikia eiti tik tada kai, kad norisi miego. Užmigti turime neilgiau kaip per 10min.;

• Reikia miegoti tiek, kad ryte jaustumėmės pailsėję ir žvalūs. Per ilgas gulėjimas lovoje blogina kitos nakties miegą;

• Net ilgalaikių miego sutrikimų atveju negalima vartoti nuolat migdomųjų;

Mįslinga, bet nuo visų atskirti žmonės, neturintys laikrodžių ir nematantys dienos šviesos, paprastai „susidaro“ 25 valandų parą. Tai padeda paaiškinti, kodėl daugumai žmonių yra lengviau skristi į vakarus, kai diena pailgėja, negu į rytus; kodėl pamaininio darbo laiką keičiantys žmonės geriau prisitaiko prie vis vėlesnių pamainų negu prie vis ankstesnių pamainų; kodėl dažnai turime drausminti save, kad įprastu laiku atsigultume, ir versti save atsikelti. Dauguma gyvūnų būdami belaikėje nuolat apšviestoje aplinkoje, taip pat peržengia 24 valandų paros ribą.

• Gultis ir keltis kasdien tuo pačiu laiku, net ir išeiginėmis dienomis.

• Vartoti mažiau kavos, stiprios arbatos ir kitokių stimuliuojančių medžiagų.

• Vakare nepersivalgyti ir daug negerti, kad nereikėtų naktį keltis .

• Prieš miegą nerūkyti, nevartoti alkoholio. Pastarasis, nors iš pradžių su kelia mieguistumą, daugeliui žmonių nakties miegą sutrikdo

Narkolepsija - staiga užeinantys nesuvaldomo snaudulio ir miego priepuoliai, trunkantys nuo kelių sekundžių iki keliolikos minučių. Žmogus, kuris naktį pakankamai gerai išsimiegojo, gali užmigti tiesiog besikalbėdamas su kitu, valgydamas, vairuodamas mašiną ir pan. Pabudęs jis jaučia jėgų antplūdį, tačiau jau po keleto valandų priepuolis gali vėl pasikartoti. Narkolepsija sergantys žmonės negali dirbti greitos reakcijos ir didelio dėmesingumo reikalaujančių darbų, nes paprasčiausiai gali... viską pramiegoti, sukeldami pavojų sau ir aplinkiniams. Jiems, be abejo, kyla daug sunkumų ir buityje.

Miego-budrumo ciklo sutrikimai - neatitikimas tarp paros meto ir asmens miego bei budrumo periodų kaitos. Pvz., žmogus miega dieną, o naktį ne gali užmigti. Tai gali būti nemigos padarinys, atsirasti keletą dienų iš eilės pažeidus tradicinį darbo ir poilsio ritmą, dirbant pamainomis, dažnų kelionių metu persikeliant i kitas laiko juostas ir pan. Sutrikęs miego-budrumo ciklas dažniausiai neigiamai veikia profesinę karjerą, šeimyninį gyvenimą ir kitus socialinius ryšius. Įveikti šį sutrikimą visų pirma padės motyvacija: jums pavyks, jei tikrai to norėsite. Reikės ir aplinkinių palaikymo, neturėtumėt pasiduoti chaotiško gyvenimo būdo šalininkų spaudimui. Kai kada normaliam miego ritmui atstatyti naudojama hipnoze.

  • Microsoft Word 41 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (5299 žodžiai)
  • Kolegija
  • Virginija
  • Miegas, miego ritmai, miego sutrikimai
    10 - 2 balsai (-ų)
Miegas, miego ritmai, miego sutrikimai. (2017 m. Vasario 24 d.). https://www.mokslobaze.lt/miegas-miego-ritmai-miego-sutrikimai.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 21 d. 12:55
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema