Miestelio gyventojų kultūrinių poreikių vertinimas


Įvadas. Vartotojo poreikius ir jų elgsena įtakojantys veiksniai. Vartotojų poreikių tipai ir jų teorinė analizė. Vartotojų elgsena ir ją įtakojantys veiksniai. Marketingas ir jo įtaka kultūriniams poreikiams. X gyventojų kultūrinės veiklos poreikių vertinimo tyrimas. X miesto kultūrinė ir socialinė specifika. Tyrimo metodika ir organizavimas. Tyrimo rezultatai ir analizė. Išvados. Rekomendacijos. Literatūra. Priedas nr.


Tyrimo aktualumas: Šiuolaikinėje visuomenėje vyksta nuolatiniai pokyčiai. Šiomis dienomis vartotojai keičiasi savo laisvalaikio praleidimo formomis bei vartojimo ypatumais. Kaip teigia A. Makštutis (2008) taip yra dėl demokratiško pasaulio, kuris daro poveikį žmogaus, šeimos, žmonių bendravimui ir visuomenės vertybėms. Demokratija tiesiogiai veikia XXI amžiaus visuomenę, rinkos, ekonomikos, kultūros veiknius, kurie atsispindi laisvo žmogaus judėjime.

Šiomis dienomis vartotojai savo laisvalaikį stengiasi praleisti kuo produktyviau. Palyginus laikus, kai Lietuva priklausė Sovietų Sąjungai, ir dabartinę XXI amžiaus visuomenę, žmonės pradėjo laisviau gyventi, tenkinti ne tik pirminius poreikius, bet ir antrinius bei saviraiškos poreikius, kultūra šiuo atžvilgiu nėra išimtis. Kadangi žmonės keičiasi, pažvelgus kultūriniu aspektu, natūralu yra tai, kad verslininkai kuria naujas laisvalaikio praleidimo vietas, atsižvelgdami į vartotojų poreikius. Bet kaip yra su mažesniais miestais, ar juose žmonės pradėjo tenkinti savo poreikius ir ar jiems kas nors suteikia tokią galimybę? Šiame darbe pabrėžiamas kultūros renginių poreikis šiuolaikinėje visuomenėje. Analizuojamas X miestas, nes tai yra nedidelis miestas, kuriame poreikių patenkinimas kultūriniams renginiams nėra išanalizuotas.

Tyrimo objektas - X miestelio gyventojų kultūrinės veiklos poreikių vertinimas.

1.Atlikti vartotojų poreikių tipų ir kultūros marketingo įtakos tų poreikių tenkinimui teorinę analizę.

2.Nustatyti X gyventojų kultūrinius poreikius, numatyti kultūros paslaugų plėtros galimybes.

Darbo struktūra: turinys, įvadas, 2 skyriai, literatūra, išvados, rekomendacijos, priedai. Darbo apimtis – 40 puslapių.

Šiuos poreikius plačiau aprašo A. Baranauskas (2006) savo knygoje „Vartotojų elgsena“:

Taigi, kiekvienas individas siekia patenkinti savo poreikius pagal šią piramidę, todėl, kad kiekvieno poreikio patenkinimas iššaukia kitą poreikį. Kalbant apie kultūros poreikius, juos galima priskirti pažinimo bei saviraiškos poreikiams, todėl, kad žmogaus noras siekti, domėtis renginiais bei kultūra, ar juose dalyvauti atsiranda tuomet, kada patenkina fiziologinius, saviraiškos ir bendravimo poreikius. Šiuolaikinė visuomenė daug dėmesio skiria vartotojų poreikių patenkinimui, nes kiekviena organizacija nori pritraukti kuo daugiau vartotojų, todėl vienintelis būdas jų rasti ir juos pritraukti yra atsižvelgti ir analizuoti vartotojų poreikius. Remiantis P. Vanagu (2004), organizacija yra sėkminga tuomet, kuomet ji sugeba suvokti ir rasti būdą patenkinti esamų ir galimai būsimų vartotojų poreikius, taip pat ji turi sugebėti numatyti kitas suinteresuotąsias šalis ir įvertinti organizacijos ateities poreikius ir lūkesčius. Autorius pabrėžia, kad kiekviena gyvuojanti organizacija privalo siekti patenkinti esamus ir numatytus vartotojų poreikius mažiausiomis išlaidomis. Organizacijos sėkmė gauna visišką pranašumą, jeigu ji sugeba pranokti vartotojų poreikius, t.y. suteikia vartotojui tokią gerą paslaugą, kokios jis net nesitikėjo. Bet kuri organizacija praradusi savo vartotojus nustoja gyvavusi, pasidaro nereikalinga ir nepaklausi, todėl norint, kad organizacija sėkmingai gyvuotų, būtina atsižvelgti į vartotojų poreikius. O norint juos patenkinti organizacija turi išsikelti tikslus. Pagrindiniai organizacijos tikslai turėtų būti:

Siekiant patenkinti vartotojo poriekius organizacija privalo žinoti, kas yra jos vartotojai. Bendrai apibrėžus, vartotojai yra tie žmonės, kurie perka ir vartoja kompanijos pagamintus produktus.

Kalbant apie kultūrą, produktas yra renginys, šventė, paroda ir t.t., o vartotojai – tie, kurie lanko, organizuojamus renginius. Kultūros vartotojai yra labiau priklausomi nuo savo pomėgių, todėl kultūros renginius organizuojančios įmonės turėtų atsižvelgti į vartotojų tipus. Pasaulinėje kokybės vadybos praktikoje yra naudojami įvairiausi metodai, pagal kuriuos galima nustatyti vartotojo patenkinimo lygį. Didžioji metodų dalis yra specifiniai, tinkantis tik konkrečioms įmonėms. Vartotojų patenkinimo rodikliai parodo kaip kompanijai sekasi gerinti savo veiklą atsižvelgiant į vartotojų poreikius, jų pasitenkinimą, išleidžiamus kaštus. Efektyvi sistema suteikia informaciją apie vartotoją, naudojant ją yra lengviau pastebėti savo vartotojus ir gerinti vartojimo rodiklius, pritraukti naujus vartotojus ir pan. Vartotojams ir galutiniams vartotojams yra svarbūs šie produkto požymiai.

  • Microsoft Word 577 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 41 puslapis (9204 žodžiai)
  • Kolegija
  • Barbora
  • Miestelio gyventojų kultūrinių poreikių vertinimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Miestelio gyventojų kultūrinių poreikių vertinimas. (2017 m. Gruodžio 08 d.). https://www.mokslobaze.lt/miestelio-gyventoju-kulturiniu-poreikiu-vertinimas.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 18 d. 17:23
×
142 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo