Mokinių fizinis aktyvumas ir sveika mityba


Įvadas. Tyrimo metodikos apžvalga. Mokinių fizinio aktyvumo ir sveikos mitybos literatūros analizė. Mokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas. Mokyklinio amžiaus vaikų mitybos įpročiai. Išvados. Terminų ir sąvokų žodynas. Literatūros sąršas.


Skuodo rajono Ylakių gimnazijoje mokinių fizinis aktyvumas ir mitybos įpročiai nebuvo nagrinėti.

Tikslas: Įvertinti 7–10 klasės mokinių fizinį aktyvumą ir mitybos įpročius.

Įvertinti Skuodo rajono Ylakių gimnazijos 7–10 klasių moksleivių mitybos įpročius.

Įvertinti Skuodo rajono Ylakių gimnazijos 7–10 klasių moksleivių fizinį aktyvumą.

Tyrimo metodai: Literatūros šaltinių analizė, internetinė anketinė apklausa, gautų duomenų analizė.

Miškinienė teigia, kad mūsų žinios apie mitybą ir judėjimą dažniausiai remiasi šeimos tradicijomis, kurias tėvai ir seneliai perduoda savo vaikams ir anūkams. Ir kad niekada nepaklausėme savęs ar kitų ,,Kam mes valgome?“, ,,Kam mes kvepuojame?“, ,,Kam mes judame?“ Tikriausiai savaime suprantame – kad gyventume. Tačiau žmogus gyvena ne tam, kad valgytų, kvepuotų ar judėtų. Žmogus juda ir kvepuoja tam, kad gyventų, tai yra , kad mokytųsi, tobulėtų, kurtų, mylėtų. Todėl turime būti sveiki, stiprūs, energingi, ir ištvermingi. Vaikų sveikatai svarbus yra fizinis aktyvumas, kuris yra siejamas su pilnaverte, sveika mitybą. Mokinių fizinis aktyvumas ir sveika mityba turi įtakos ne tik dabar , bet ir vyriasniame amžiuje. Mokykliniame amžiuje fizinio aktyvumo ir mitybos keitimas yra daug veiksmingesnis , nei brandžiame amžiuje.

Atliktas tyrimas, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti Skuodo rajono Ylakių gimnazijos 7–10 klasės mokinių fizinį aktyvumą ir sveikos mitybos įpročius. Tyrimo metu buvo apklausta 53 respondentai. Tikslinė grupė – Skuodo rajono Ylakių gimnazijos 7–10 klasės mokiniai.

Tyrimas buvo organizuotas 2018 metų gegužės mėnesį. Tyrimui buvo išduotas leidimas Skuodo rajono Ylakių gimnazijos direkriaus, dėl galimybės apklausti šios mokyklos 7–10 klasių mokinius (1 priedas) . Imties dydis buvo nustatytas pagal formule:

Tyrimas buvo atliekamas laikantis pagrindiniais etikos principais. Pradedant tyrimą kiekvienas respondentas turėjo teisę atsisakyti dalyvauti tyrime. Respondentas buvo informuojamas apie tyrimo tikslus bei svarbą, buvo garantuojamas anonimiškumas ir jog gauti respondentų rezultatai bus panaudoti tik tyrimo analizavimo tikslais. Apie tyrimo etiką, jos svarbą savo darbe aprašė Kardelis (2007).

Tyrimui atlikti buvo remiamasi Bojorovienės ir kt. (2016), Kardelio (2007), L. Labanausko, R. Rokaitės, R. Kučinskienės (2008). V. Juškelienės (2007), A. Skurvydo (2017) ir kitų autorių knygomis. Buvo atrinkta imtis, taikomas netikimybinis imties būdas, todėl respondentai paimti atsitiktinai.

Buvo naudojamasi Ms Office Excel programa. Programos pagalba buvo apskaičiuota gauti rezultatai pagal procentinę dalį. Tyrimo rezultatai susisteminti, apdorojami ir išsamiai analizuojami praktinėje darbo dalyje.

1. Laisvalaikio; Tai savo paties nuožiūra pasirinktas fizinio aktyvumo laisvalaikis. Dažniausiai fiziškai aktyviam laisvalaikiui daro įtaka: amžius ir lytis, gyvenimo nuostatos ir įpročiai, visuomenėje esamos fizinio aktyvumo tradicijos, šeima, draugai, asmeninė kūno kultūra, darbo pobūdis, buities sąlygos ir aplinka. Laisvalaikio fizinis aktyvumas padidina kasdieninį energijos išeikvojimą. Taip pat laisvalaikio fizinis aktyvumas labai priklauso nuo pačios žmogaus motyvacijos: sveikatos stiprinimo, estetinių poreikių tenkinimo, fizinio pajėgumo stiprinimo, svorio kontrolės, relaksacijos, saviraiškos, varžymosi, pergalių siekimo ir pan.

  • Microsoft Word 213 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (5186 žodžiai)
  • Kolegija
  • Skirmantė
  • Mokinių fizinis aktyvumas ir sveika mityba
    10 - 3 balsai (-ų)
Mokinių fizinis aktyvumas ir sveika mityba . (2019 m. Balandžio 28 d.). https://www.mokslobaze.lt/mokiniu-fizinis-aktyvumas-ir-sveika-mityba.html Peržiūrėta 2020 m. Gegužės 29 d. 23:54
×
109 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo