Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais reikšmingumas, organizavimo principai


Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais reikšmingumas, organizavimo principai. Turinys. Įvadas Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tevais reikšmingumas Mokinių tėvų dalyvavimas bandradarbiavimo procese Mokytoju ir mokinių tėvų bendradarbiavmą įtakojantys veiksniai 6-Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais organizavimo principai 7-Išvados Literatūros sarašas.


Darbo tikslas: atskleisti mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais reikšmingumą, organizavimo principus.

Daugelis šiandieninės mokyklos mokinių tėvų yra susidarę teigiamas nuostatas į bendradarbiavimą su vaiko mokytoju. Tačiau jų nuostatos kinta atsižvelgiant į tai, kurioje klasėje mokosi jų vaikas. Vaikams pereinant į aukštesnę klasę, tėvų, nusiteikusių bendradarbiauti su mokytoju, tolygiai mažėja. Esminis lūžis daugelio tėvų atžvilgiu įvyksta jų vaikui mokinantis trečioje klasėje. Tuomet bendradarbiauti nusiteikusių tėvų ženkliai sumažėja ir atsiranda tėvų, pradedančių abejoti bendradarbiavimo su mokytoju reikšmingumu bei neigiančių bendradarbiavimo su mokytoju būtinybę.

Sumažėjęs tėvų domėjimasis vaiku dėl jo amžiaus sąlygotos brandos ir patirties.

Neigiama tėvų bendradarbiavimo su mokytoju patirtis pirmoje ir antroje kalsėje.

Todėl norint plėtoti bendradarbiavimą „mokytojas – tėvai“ lygmeniu, mokytojams privalu išsaugoti teigiamą tėvų nuostatą į bendradarbiavimą, atsiradusį tik vaikui pradėjus lankyti mokyklą. Tėvų nuostatų į bendradarbiavimą tolesnis formavimasis ir dalyvavimas bendradarbiavimo procese vaikui mokantis vyresnėje klasėje priklausys nuoto, kaip pirmaisiais vaiko mokymosi metais mokykloje mokytojas įtrauks tėvus į vaikų ugdymo proceso tobulinimą ir kaip jis gebės padėti tėvams suprasti bendradarbiavimo reikšmingumą.

Tėvai labiausiai bendradarbiauja su mokytoju sprendžiant vaikų mokymosi ir auklėjimo problemas. Kiek mažiau tėvų bandradarbiauja su mokytoju planuojant ir organizuojant tėvų susirinkimus bei aptariant mokinių darbų turinį, jų atlikimo būdus. Taip pat nepakankamai aktyvūs tėvai yra bendradarbiaudami dėl popamokinės veiklos. Mažiausiai mokinių tėvai šiandieninėje mokykloje bendradarbiauja su mokytoju rengiant mokytojo kabinetą (ar klasę, kurioje mokosi jų vaikas ), gaminant mokymo priemones ar išsako savo nuomonę, sudarant pamokų tvarkaraštį.

Nors tėvų iniciatyvos bendradarbiauti teikiant siūlimus apima visą ugdymo procesą ir kai kurias su ugdymu nesusijusias sritis, tačiau tik nedaugelis mokinių tėvų aktyviai bendradarbiauja teikdami mokytojui konstruktyvius pasiūlimus. Daugumos mokinių tėvų pasiųlimai nesusiję su mokymo proceso tobulinimu. Tėvai stokoja galimybių susitarti ir priimti bendrus sprendimus bei dalyvauti su mokytoju bendroje veikloje.

A.Hargreaves (1992) išskiria pagrindinius mokytojo pedagoginio bendradarbiavimo su mokinių tėvais principus:

Pagarba. Pagarbą atskleidžia mandagumas, etiškumas, rūpestingumas ir netgi diskusijos, ginčai.

A. Ališauskas (2002) teigia, kad bendradarbiaujant su mokinių tėvais svarbu laikytis tokių nuostatų:

  • Microsoft Word 24 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2154 žodžiai)
  • Universitetas
  • Violeta
  • Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais reikšmingumas, organizavimo principai
    10 - 1 balsai (-ų)
Mokytojo bendradarbiavimo su mokinių tėvais reikšmingumas, organizavimo principai. (2017 m. Gruodžio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/mokytojo-bendradarbiavimo-su-mokiniu-tevais-reiksmingumas-organizavimo-principai.html Peržiūrėta 2018 m. Balandžio 23 d. 04:52
×