Mokytojų ir mokinių bendravimas konfliktai ir jų sprendimo būdai


Įvadas. Kas yra bendravimas. Pagrindinių sąvokų samprata. Mokytojų bendravimo specifika. Konfliktai. Pagrindinių sąvokų samprata. Pagrindiniai konfliktai kylantys mokykloje ir jų sprendimo būdai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Kur prasideda dviejų ar daugiau žmonių komunikavimas neišvengiamai atsiranda ir nuomonių išsiskyrimas. Joms suderinti siekiama įvairiausių kompromisų, bet ne visada tai pavyksta padaryti. Tada visa tai perauga į konfliktus. Mokytojų ir mokinių konfliktai yra liūdna, bet mokyklos kasdienybė.

Uždaviniai: 1. Aptarti bendravimo funkciją ir svarbą pedagogo darbe; 2. Atskleisti mokytojų bendravimo būdus; 3. Aprašyti konflikto formas ir sprendimo būdus.

Abraham Maslow vienas iš humanistinės teorijos kūrėjų yra sukūręs poreikių herarchiją siekdamas įrodyti, kad žmogaus poreikių tenkinimas eina pagal tam tikrą tvarką. Jis teigė, kad jei nepatenkintas kuris nors iš žemiau esančių poreikių apie aukštesnio patenkinimą net nekalbama. Poreikis bendrauti yra trečioja vietoje. Tai rodo jo svarbą, nes nepatenkinus šio poreikiu nepatenkinsime aukščiau esančių pagarbos ir saviraiškos poreikių.

Komunikacinė funkcija. Akcentuojama informacijos perdavimąs, pasikeitimąs žiniomis, patirtimi bei informacijos priėmimąs ir suvokimąs

Žmonių bendravimas pasireiškia dviem formomis: verbaline t.y žodine kalba ir neverbaline, kurios metu informacija perduodama ne žodžiais, o kitais būdais pvz.: poza, veido išraiška, gestais.

Labai svarbu yra atsisžvelgti į visas komunikacijos funkcijas ir formas, nes žmogus bendraudamas sulaukia grįžtamojo ryšio. Pažindamas kitus jis pažįsta save, o pažinęs save lengviau gali suvokti ir kitus.

2. Klausykite mokinio, kai jis kalba. Dauguma reaguoja į kiekvieną klasuimą atvejai kai neatsako į klausimą pasitaikė vienetiniai, bet ne dėl noro ignoruoti. Stengtis dėmesį paskirstyti tolygiai. Neiišskirti vienos mokinių grupės

Mokytojo pedagoginis pajėgumas suvokiamas pagal tai kaip jis sugeba orientuotis konfliktinėse situacijose. O. Tijūnėlienė išskyre dvi konfliktų rūšis:

Kartų skirtumai. Šiuo metu po mokyklos stogu gyvena keturios kartos. Jos turi skirtingas vertybes, skirtingai mąsto ir mokosi.Svarbaisia pedagams stengtis būti tolerantiškais neprimetinėti savo vertybių, nekritikuoti, neslopinti, o leisti išreikšti save, ir tuo pačiu padėti, paremti.

Bendravimas tai trečiais poreikis A. Maslow poreikių hierarchijoje. Pedagogo darbe tai įrankis leidžiantis rasti ryšį su mokiniais.

  • Microsoft Word 29 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1743 žodžiai)
  • Universitetas
  • Rūta
  • Mokytojų ir mokinių bendravimas konfliktai ir jų sprendimo būdai
    10 - 3 balsai (-ų)
Mokytojų ir mokinių bendravimas konfliktai ir jų sprendimo būdai. (2019 m. Kovo 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/mokytoju-ir-mokiniu-bendravimas-konfliktai-ir-ju-sprendimo-budai.html Peržiūrėta 2019 m. Rugsėjo 23 d. 01:58
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema